Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

Varje kväll man lägger sig så hoppas man å varje morgon man vaknar så blir man besviken! Skulle gärna få igång det hela sambon ska jobba från 7-23 imorgon å sedan halva lördagen! Känns lagom kul nu när orken redan är så gott som bortblåst :(

• Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-14 08:05:14 följande:
    Oh no vad jobbigt med sambons jobb!! Ja jag förstår känslan, var ruggigt besviken i morse och har sovit som en kratta inatt... blä.
    Ja, jag hoppas fortf att det ska starta! Men nu är det nära oavsett iofs. Kanske inatt att det startar. ;)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-14 08:10:04 följande:
    Ja det kan mycket väl vara så att hon kommit på att kompensera. Så frustrerande att de måste göra det på natten bara... Skönt att karln kan vara hemmavid ett tag till iaf! Så påfrestande att ha det sådär, att inte veta.

Ja på dagens schema står besök av mor och far, sonen ska dock ändå till förskolan en stund... Mamma har kommit på att hon vill hjälpa till att städa lite här vilket tacksamt tas emot eftersom jag inte orkar och vi knappt hinner på helgerna när maken väl är hemma. Sen hämtar de sonen på förskolan så jag slipper det, så det ska bli skönt. Men det blir nog inte så mycket vila idag som det blir när jag är ensam hemma, även om poängen är att avlasta för mig, haha! Jag kan ju inte låta dem göra ALLT liksom... :-P Ska be pappa ta med borrmaskinen också så vi kan sätta upp lite grejer som inte kommit upp här på de år vi bott här...
    Mammor är ju guld! Min mamma kom hit å städade lite inför dotterns 2årskalas :) Nej det blir ju inte samma vila när man har nägon hos sig men försök ändå å få lite vila!!
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-14 08:36:25 följande:

Kort hälsning ifrån BB! Vi bestämde oss för att ta hinnorna igår 12.00. 15.00 hade jag regelbundna värkar och 17.14 kom lillebror som en raket! 51 cm och 4025 gram. Fyra små stygn men allt gick jättebra, nu kämpar vi med amningen! Kramar på er

Va härligt att höra! Stort grattis! <3
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-14 09:51:07 följande:

Förresten, är det någon som fått ryggbedövning som vet ang den där tejpen över stickhålen på ryggen?

Kan jag dra bort den tro? Den lossnar lite och så kliar det nu. P

Ja, ta bort den du! :)
  • Förstaförsökaren26
    Mallis87 skrev 2016-01-14 10:40:20 följande:

Grattis till er som har fått era små! Ååh som jag längtar efter min..! Bf imorgon och bm besök i eftermiddag!

Sitter här hemma och fulgråter, lämnade dottern på förskolan idag och det var två vikarier, en okänd som i princip slet dottern med sig in, hann knappt säga hejdå och såklart storgrät hon i fönstret när jag gick och hjärtat gick i tusen bitar ;( Känns hemskt att lämna henne så när hon aldrig annars är ledsen när man lämnar, plus att jag ju bara är hemma ändå. Ville bara springa in och ta henne med mig... Men Satte mig i bilen och grät och smsade in och hörde om det verkligen inte fanns någon ordinarie av hennes personal idag på hennes avdelning. Jo, en skulle komma om 15 min. Den personalen smsade tillbaka sedan att dottern var glad och lekte och bad om ursäkt att det varit lite kaos på morgonen. Så nu är allt "löst" men med alla hormoner känner jag mig som världens sämsta mamma och vill bara ha hem min dotter igen...

Jag känner igen det där! När jag lämnade dottern för nån vecka sen så var det ingen personal som direkt tog emot henne så hon gick å satte sig på en gungbräda å gungade ensam. Storgrät hela vägen hem. Men smsade som du gjort å fick höra att dagen gick jätte bra å hon var så glad när jag kom och hämtade. Kan säga att utifrån erfarenhet från mitt jobb så brukar barnen i regel sluta gråta rätt snabbt när föräldrarna åka å ha en bra/rolig dag. Men det är jobbigt å lämna när de är ledsna å jag gillar inte heller riktigt att lämna till främmande vikarier som jag inte känner! Du ska se att hon har det bra på fsk å snart ses ni igen! :)
  • Förstaförsökaren26
    Mallis87 skrev 2016-01-14 11:02:22 följande:
    Tack för ditt svar! Förstår ju klart att det är svårt att få ihop det med vikarier när det är sjuk personal. Men denna vikarie hälsade inte ens, jag hann knappt ge dottern en kram innan hon slet henne med sig in. Försökte inte "locka" henne in till lek, utan bara drog henne med sig. Dottern var lite ledsen precis under inskolningen i höstas, annars har hon alltid älskat att gå dit och aldrig varit ledsen vid lämning. Och just när man bara kör hem och sätter sig i soffan smärtar det ju extra att lämna henne. Skulle jag till jobbet hade jag ju inte haft något val ändå. Men hon har det säkert jättekul nu och pratar alltid om förskolan hemma, och som du säger så ses vi snart igen :)
    Att få säga hejdå är ju jätte viktigt!! Dålig vikarie!!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-14 11:08:51 följande:
    Blir nog inte så mycket ordnat idag, fick hämta hem sonen igen efter 1,5 timme för han verkade sjuk, han hade bara legat på förskolan och ligger nu med... ynklig som bara den, beter sig som vid feber men har ingen feber (än), och klagar på ont i magen... Alltså jag dör om vi får magsjuka nu. Seriöst. Han är snorig som bara den också så kanske är det bara förkylning i magen, det har han haft förut, men det är ju illa nog. Det var ingenbra tajming det här. Då får jag hoppas bebis håller sig inne nån vecka till men bara för det så sätter det väl igång...

Haha vi hade en klädkammare i förra lägenheten och oj vad fint det var från början - och så mycket skit det blev där inne till slut! Antagligen det som är problemet med "kontoret", allt vi hade i klädkammaren som inte var kläder var ju tvunget att hamna nånstans när vi flyttade...

Undrar om vi kan handla hem från vårt maxi, det hade ju varit supersmidigt! Hoppas det funkar bra!!
    Åh hoppas att han kryar på sig! Vi kör på matkasse ifrån maxi å det funkar Kanon! Bi kör på varannan vecka 4port/5dgr. Smidigt som bara den!
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-14 11:21:02 följande:
    Usch stackarn, hoppas han blir frisk snart och hoppas verkligen att det inte är ngn magsjuka. Usch och fy.
    Då får bebis gärna stanna inne till den gått över, men som du säger, bara för det så sätter det väl igång. Håller tummarna att det bara är förkylning.

Haha, att man bara måste ha nåt rum där skiten samlas, det är konstigt. Undrar varför man sparar på grejer man inte behöver egentligen?

Ja, det var supersmidigt. Det var som att webshoppa, fast mat. Testade första ggn idag, hade inte riktigt samvete att fråga svärisarna igen och så hittade jag detta på deras hemsida. Så gå in på maxi och kika vettja, vill man välja sin egen mat istället för färdiga matkassar är det ju smidigt. Och man kan ju handla mjölk och allt såntdär annat man behöver. Blöjor t.ex, som inte kommer med i en matkasse.
    Men Gud så smidigt man kan alltså göra så?? Har tagit upp det med sambon att i samma veva som han hämtar matkassen så kan han även hämta en kasse med andra varor som mjölk,blöjor osv. Kostar det nåt extra förutom summan för varorna såklart?
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-14 11:50:22 följande:
    129 kr för hemleverans, sen reserverar dem en summa för kassar och viktförändringar på en del varor. Men jag känner att det är helt klart värt det för att slippa ta bebis till affären ännu.
    Super smidigt ju! Det ska jag absolut prova! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)