Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Elma skrev 2016-01-13 21:05:07 följande:

Haha låter som en pappa med humor iaf! 22 ska du nog klara dig till trots slempropp (nästan så jag blev avis att du sett den nu, inget sånt här ännu)

Jag kan i värsta fall gå till sjukhuset på en kvart men barnvakten är över en timme bort, eller ännu mer beroende på vem som kan (om någon). Ja med första barnet var det mest spännande när och hur det skulle sätta igång. Nu ser jag mest mammas arbetsschema framför mig...

Hade inte hört talas om GBS innan men 11 dagar på neo uppmärksammade mig om det. Det gick bra iaf! Men är självklart orolig att det ska bli så igen.

Ja det förstår jag, skönt att det gick bra men så läskigt det är! En kompis fick sin bebis för tidigt sannolikt pga gbs, när jag väntade sonen, så innan dess hade jag ingen aning. Men det är bra att man kan få behandling när man känner till det!

Haha ja han har humor, min far. Det är så vansinnigt skönt att ha mina föräldrar så nära känner jag nu. När vi bodde i Gbg hade vi lika kort till makens föräldrar men dem hade jag inte kunnat vara lika säker på, så det här är en klar fördel.

Ja den där jäkla slemproppen betyder ju antagligen inte så mycket, mer än kanske att jag byggde tågbana lite för intensivt, haha! Vi får väl se. Haha ja när pappa skickat den där printscreenen så svarade jag att det borde vara lugnt eftersom de flesta förlossningar startar på natten eller tidig morgon. Fick till svar "då ses vi kl 6", hahhaha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-13 21:10:31 följande:

Quatterin - åh härliga slempropp, välkommen ut, haha! Ett tecken iallafall, inte många dagar till bf nu

Nä inte många alls! Och bf enligt sista mens är ju i morgon, så...
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-13 21:18:22 följande:

Åh har slemproppen gått nu :) perfekt då blir det säkert bebis till eller innan helg! Håller tummarna!! :)

Ah jag lägger inte så stor vikt vid det, men lite kul att få ha sett den (eller en del av den, men ganska stor var den) när jag nu aldrig gjort det förr, haha.
    Elma skrev 2016-01-13 21:23:37 följande:

Låter som om ni har en plan där, kl 6 imorgon blir en bra tid! ;)

Får bygga duplo imorgon och se om det lockar fram slempropp för mig! Känns lite dumt att börja skramla med det nu när dottern somnat ;)

Eller vänta nu, barnvakten jobbar då. Blir duplo först på lördag tror jag.

Haha ja gud bäst att inte bygga för mycket när man inte har barnvakt!!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 22:02:02 följande:

vi är inte över 10 000 inlägg än. du får knipa!

Haha ja tusan alltså, fast förlossningen kanske kan starta innan 10000 även om den inte blir färdig? Med den här takten är vi snart där, haha!
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 22:10:59 följande:

hahaa... jag älskar din sarkasm!

du tror inte att du projicerar din egen frustration av att inte veta när förlossningen drar igång på dina stackars föräldrar?  ;)

Vet du, jag vart sjukskriven tom BF utan att bråka!! Så skönt att slippa lägga föräldrardagar på att vänta tills hon kläcks. 

Haha EVENTUELLT är det en liten projektion ja! Men det får de ta, haha! Ja visst är det skönt med sjukskrivning fram till bf! Men tänk om den kommer efteråt... ? Jag har ju bara sjukskrivning till och med lördag!
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-13 22:08:09 följande:

Slemproppen är iallafall ett tecken på att nåt är på gång :)

Ja förr eller senare så! Verkar mer bli senare, haha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-13 22:23:28 följande:

Jag undrar jag hur det är med Hame? Har det blivit bebis tro?

Ja jag har också tänkt på dem, hoppas hoppas allt gått bra!!
  • qatteriin
    Blgebo skrev 2016-01-14 03:05:00 följande:

Nu är han ute! Hade kraftiga, hemskt smärtsamma pangvärkar från kl 13, liknade inget jag haft förut. Efter flera timmar hade han inte trängt neråt i bäckenet en mm, och jag brukar föda snabbt. Så vi åkte in, trodde smärtan skulle göra mig tokig. Kom till förlossningen, det var som jag misstänkte, han stod i hög rakställning. Huvudet felinställt i bäckenet. Jag som föder utan smärtlindring, ville helst bli snittad direkt. Men fick först bricanyl sim slog ut värkarna, sedan lustgas på max och sen Eda. Gjorde fortfarande sjukt ont i bäckenet. Kl 23 kom han slutligen ner, och jag tog emot honom själv. Navelsträngen 4 varv hårt om halsen hade han. Jag gick inte sönder ngt. 3935g vägde han, 51 lång, 36 cm huvudomfång. Började suga direkt och mjölken rann. Vi skulle ha gått på snitt kl 23 så vi klarade oss precis. Och nu är vi hemma, sitter och myser

Jösses!! Grattis till lillen, låter som ett riktigt tufft jobb!! Läskigt med navelsträngen där...!
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-14 04:43:07 följande:

Hoppsan, nu var det min tur trots allt med slemproppen. Lite än så länge men får väl undvika allt duplobygg nu då innan barnvakten är tillgänglig. Men på lördag då ska jag allt bygga med alla duplobitarna ;)

Haha där ser man - när man talar om trollen liksom! Mina föräldrar behövde inte komma hit till kl 6, lite tråkigt ändå, haha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-14 06:02:39 följande:

Det känns som jag ammat nonstop mellan kl 01.00 och 04.30 inatt. När hon ville äta igen vid 03.00 gav jag henne tillslut lite ersättning i flaska, det dröjde 2 minuter efter flaskan var tom typ så ville hon äta igen, la henne till bröstet igen och hon åt i typ en halvtimme till, sen har hon sovit. Somnade jag med till makens kl. Ringde 05.20. Härligt

Och snart är det bara upp igen då barnen börjar skolan idag.

Jag undrar om hon blir riktigt mätt nattetid?

Det kan inte vara så att hon lägger in en ny beställning igen då? Nattamningen är ju bäst för att öka produktionen menar jag. Hoppas allt går bra med ungarna på skolan osv, hur blev det, måste maken åka iväg och jobba eller får han bli hemma?
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 07:43:14 följande:

Varje kväll man lägger sig så hoppas man å varje morgon man vaknar så blir man besviken! Skulle gärna få igång det hela sambon ska jobba från 7-23 imorgon å sedan halva lördagen! Känns lagom kul nu när orken redan är så gott som bortblåst :(

Oh no vad jobbigt med sambons jobb!! Ja jag förstår känslan, var ruggigt besviken i morse och har sovit som en kratta inatt... blä.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)