Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-15 18:01:30 följande:

Har du behövt ringa barnvakten än med tanke på antalet inlägg nu? ;)

Hahhaha näää så typiskt, inga känningar alls! Men jag är lite störd, jag älskar jämna nummer, kunde inte låta bli att "sno" 10 000!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-15 17:54:49 följande:

Ja precis. Jag kommer ta med honom till ställen osv bara folk är friska och vara restriktiv med att låta folk pilla på honom. Det går aldrig att undvika allt- bara på första veckan så har hans pappa blivit kanonförkyld och hans storebror magsjuk ( som tur är efter han var här och hemma hos sin mamma)

Vi som har syskon osv kan aldrig skydda dem mot allt. Vi har haft lite besök hemma osv o idag var vi i babyaffären med honom en snabbis.

Jag litar på att de som ringer och frågar om de får komma och träffa honom är friska och krya.

Mitt mål är att dyka upp med honom på min bokcirkel om tre veckor som min första egna lilla tur med honom. Känns tryggt med bara andra mammor, utan barn, i hemmiljö. Ska jag nog våga mig på!

Puh vilken tur att brorsan blev sjuk efter att han varit hos er!! Nä precis det är hopplöst att hålla dem undan från allt. Undvika de värsta smittsituationerna absolut, men det går ju som sagt inte att isolera sig helt. Låter väl som en alldeles utmärkt premiärtur till bokcirkeln! Så roligt att ha såna grejer att se fram emot.
    amalie79 skrev 2016-01-15 18:19:47 följande:

Pratade med en väninna som läst att rs-viruset än så länge håller sig lugnt, inte många fall rapporterade jämfört med tidigare år vid samma tid. Det låter ju bra så långt, även om kulmen inte kommit än.

Vet någon var man kan få sådan information? Inte för att läsa massa man blir nojig av, men för info?

Nu minns jag inte var man hittar det, men det finns statistik online för rs-viruset med nuvarande status och tidigare år. Det brukar vara värre varannat år och enligt det jag sett var förra säsongen hemsk, så vi kanske har tur i år! Ska se om jag hittar det.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 18:25:34 följande:

Jag undrar hur ni tänker med familj å släkt när de ska få komma på besök. Jag har sagt att jag vill att det ska vara vi i familjen först som bekantar oss å sen får våra föräldrar komma på besök. Tycker att det är viktigare att storasyster får träffa sitt syskon å vara bara vi innan alla besök ska komma. Lr är jag självisk som tänker så?

Nej jag tycker det är vettigt. Mina föräldrar kommer ju vara barnvakt så de kommer ju få träffa bebis direkt vi kommer hem (eller när nån av dem hämtar oss om det blir som vi tänkt nu att min far kör in oss). Makens föräldrar bor så långt bort så det måste planeras närmre men de är välkomna när det passar tänker jag, så det inte blir alltför orättvist. Min ensamstående svåger också, men min syster med familj får nog vänta lite längre, de har två förskolebarn så de är ju aldrig riktigt friska. Sen har vi inte så mycket släkt och vänner, de vi har står vi så nära så det gör inte så mycket om de kommer, förutsatt att de är friska förstås. För sonen som är såpass stor så tror jag det kan vara kul med besök också så han kan få mer uppmärksamhet av både besökare och av oss.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 18:38:34 följande:

Vad bra att kunna ha en blodtrycksmaskin. Hoppas trycket såg bra ut och att du kunde vila lite. Perfekt att mormor kan ta badet

Ja det var normalt, puh! Nu har jag kvar maskinen tills bebis är ute tänker jag. Haha nä ingen bebis på långa vägar, trist, haha! Men får väl vänta tills på söndag.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 18:44:54 följande:

Ja min sambos föräldrar ska ha hand om våran dotter under tiden vi är på sjukhuset men jag har varit lite fräck å sagt att han får åka å hämta henne när vi väl är hemma så det bara bli vi fyra. Förra gången kom både hans familj och min till BB drygt 8timmar efter att hon var ute å de va ok då men nu vill jag bara mysa vi 4. Åhh vad jag längtar nu. Fast är skönt om det inte startar ikväll då sambon jobbar till 23. Jag å blivande storasystern har en riktig myskväll! Tittar på stadens hjältar, äter bullar å bara myser. Bara vi tid liksom <3

Vad mysigt det låter!! Nä bebis får fint hålla sig inne tills sambon är hemma iaf va. Ja jag vill ju helst ha sonen hemma när vi kommer med bebis så han får ta emot och välkomna henne liksom. Vet inte om det spelar nån roll egentligen men känns skönt om han får vara med och bestämma så mycket som möjligt.

Vi hade inga besökare på bb alls, man fick isf möta folk ute i trapphallen och det var vi inte så sugna på, det var ingen som propsade på det heller. Nu lär vi väl inte stanna så länge om det inte blir komplikationer.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 18:52:35 följande:

Wohoo! Gratulerar, du blev inlägg nr 10 000. Du har nu passerat tidsgränsen för bebis ankomst!! Nu är det bara att kryyysta!!

Uuuuuuuuuuhhhhhhhhhh

...

...

...

Nä det kom inget.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 19:15:27 följande:

Attans också. Bebis får väl värma upp lite till då da!

Haha jaa, typiskt!

Usch jag blir orolig för sonen, han har klagat på ont i magen från och till i några dagar, det är så svårt när man inte vet vad det är och vilken sorts smärta det är... Har varit ok hela dagen idag tills frampå eftermiddagen och nu på kvällen var det riktigt illa, men inte tryckömt. Han är ju superförkyld och jag vet att det gärna sätter sig på magen men det är sååå svårt... Vi får nog ta honom till jourvårdcentralen om det inte är bra i morgon.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 19:57:33 följande:

Usch då, stackars liten. Så jobbigt när man inte vet och kan hjälpa som man vill. Det gör ni rätt i att ta honom till jouren om det inte blir bättre. Hoppas han kryar på sig snabbt nu så han är frisk och kry när lillasyster kommer.

Tack! Ja det skulle inte kännas roligt att lämna honom till mormor och morfar när han mår så, hur mycket han än tycker om dem...
  • qatteriin

Nu är vi på väg in till sjukhuset, men inte för bebis utan för sonen... Han vaknade med ont i magen som inte ville ge sig och på inrådan från 1177 åker vi in. Stackars lilla plutt, vi har inte varit på sjukhuset med honom sen han var ett par månader och vi var rädda för rs... kom jag på nu... bäst bebis stannar inne ett tag till.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)