BF Januari 2016 :)
...stå emot!
...stå emot!
Har du behövt ringa barnvakten än med tanke på antalet inlägg nu? ;)
Ja precis. Jag kommer ta med honom till ställen osv bara folk är friska och vara restriktiv med att låta folk pilla på honom. Det går aldrig att undvika allt- bara på första veckan så har hans pappa blivit kanonförkyld och hans storebror magsjuk ( som tur är efter han var här och hemma hos sin mamma)
Vi som har syskon osv kan aldrig skydda dem mot allt. Vi har haft lite besök hemma osv o idag var vi i babyaffären med honom en snabbis.
Jag litar på att de som ringer och frågar om de får komma och träffa honom är friska och krya.
Mitt mål är att dyka upp med honom på min bokcirkel om tre veckor som min första egna lilla tur med honom. Känns tryggt med bara andra mammor, utan barn, i hemmiljö. Ska jag nog våga mig på!
Pratade med en väninna som läst att rs-viruset än så länge håller sig lugnt, inte många fall rapporterade jämfört med tidigare år vid samma tid. Det låter ju bra så långt, även om kulmen inte kommit än.
Vet någon var man kan få sådan information? Inte för att läsa massa man blir nojig av, men för info?
Jag undrar hur ni tänker med familj å släkt när de ska få komma på besök. Jag har sagt att jag vill att det ska vara vi i familjen först som bekantar oss å sen får våra föräldrar komma på besök. Tycker att det är viktigare att storasyster får träffa sitt syskon å vara bara vi innan alla besök ska komma. Lr är jag självisk som tänker så?
Vad bra att kunna ha en blodtrycksmaskin. Hoppas trycket såg bra ut och att du kunde vila lite. Perfekt att mormor kan ta badet
Ja min sambos föräldrar ska ha hand om våran dotter under tiden vi är på sjukhuset men jag har varit lite fräck å sagt att han får åka å hämta henne när vi väl är hemma så det bara bli vi fyra. Förra gången kom både hans familj och min till BB drygt 8timmar efter att hon var ute å de va ok då men nu vill jag bara mysa vi 4. Åhh vad jag längtar nu. Fast är skönt om det inte startar ikväll då sambon jobbar till 23. Jag å blivande storasystern har en riktig myskväll! Tittar på stadens hjältar, äter bullar å bara myser. Bara vi tid liksom <3
Wohoo! Gratulerar, du blev inlägg nr 10 000. Du har nu passerat tidsgränsen för bebis ankomst!! Nu är det bara att kryyysta!!
Attans också. Bebis får väl värma upp lite till då da!
Usch då, stackars liten. Så jobbigt när man inte vet och kan hjälpa som man vill. Det gör ni rätt i att ta honom till jouren om det inte blir bättre. Hoppas han kryar på sig snabbt nu så han är frisk och kry när lillasyster kommer.
Nu är vi på väg in till sjukhuset, men inte för bebis utan för sonen...
Han vaknade med ont i magen som inte ville ge sig och på inrådan från 1177 åker vi in. Stackars lilla plutt, vi har inte varit på sjukhuset med honom sen han var ett par månader och vi var rädda för rs... kom jag på nu... bäst bebis stannar inne ett tag till.