Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2016-01-14 16:35:03 följande:

Perfekt! Mkt bättre än robotdammsugare, han klarar trösklar och tuggar inte sönder mattor :)

Haha precis!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-14 18:26:00 följande:

Vad synd att dem bara hade för företag där ni bor. Du får skicka maken att handla då istället

Nu har ni ordning och reda hemma nu då när dina föräldrar varit där. Du tror inte du kan tänka dig att låna ut dom en dag eller så

Hoppas du kunnat vila nåt idag trots rensning, sjuk son och förkyld man.

Haha jo men jag skickar dem på posten, men inte förrän ungen är ute, vill inte bli utan barnvakt! De är fantastiska och jag är så tacksam. Hade aldrig kunnat tänka mig när vi flyttade hit vilken glädje jag skulle ha av dem. Vi har alltid haft en helt ok relation men de hjälper oss så mycket och de har en så fin relation till Axel, och det så värdefullt när vi inte riktigt har detsamma med hans farmor och farfar.

Jag känner i kroppen att jag inte vilat som vanligt idag, har en del ont i magen också men inte mensvärk utan det är nog ligamenten. Känner mig lite risig, men hoppas det är bara för att jag varit igång så mycket och inte för att jag är på väg att bli sjuk...
  • qatteriin
    Ninin skrev 2016-01-14 18:32:04 följande:

Vilka fina beskrivningar ni har gjort av den klassiska tredagars-bluesen. Hade också något liknande där jag bara grät en hel dag, det var just den tredje dagen och jag minns att jag grät över hur mesigt förutsägbar jag var som inte ens kunde välja en "egen" dag att gråta på.. :)

Nu är svärmors begravning satt 5/2, dvs exakt TRE dagar efter vårt igångsättningsdatum.

Bäst för mig (och sannolikt alla andra inblandade) att bebis behagar titta ut av sig själv!!

Ojoj, hoppas bebis kommer ut av sig självt så du slipper babyblues på begravningsdagen... Fy vilken tuff situation!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 23:14:19 följande:

Mitt senaste pyssel, hon kommer ju inte få heta Lillutt för resten av livet men det är det hon heter just nu... Rätt enkelt sätt att pimpa HMs enfärgade ekologiska bodys på!

Åååh läckert!! Love it!
  • qatteriin

Jag har också bebis kvar på insidan... jag tror hon skyr vädret, -20 grader ute idag igen. :-P Bf på söndag.

Sonen vaknade piggare idag men vi får väl se hur dagen artar sig. Själv har jag snorat ihop igen och fått världens huvudvärk, suck. Så trött på sjukor nu.

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-15 06:51:15 följande:

Usch :( hoppas det blir bättre snart!

Min lille korv ligger just nu och snuttar på nappen alldeles hopkurad nära mitt bröst. Hur mysigt som helst, men där vågar jag inte låta honom sova ifall jag somnar, han kan ju hamna under täcket eller få något över sig ju. Ska försöka flytta över honom i nästet igen strax.

Sambon är lite piggare, nästan ingen feber, men ska till vårdcentralen och se om han kan få lite starkare medicin i lungorna idag. Bra om han blir frisk under sin pappaledighet så han kan vara lite med sonen. Nu sitter han och glor på honom på avstånd medan jag duschar eller äter typ, o sover på soffan. Tråkigt :(

Tack! Jag tröstar mig med att bebis får mina antikroppar så om hon kommer nu ska hon väl inte bli smittad av just den här sjukan, men det känns så onödigt...

Gud vad mysigt med lille gosen sådär! Längtar ihjäl mig!! Jag vågade inte heller somna med plutten på mig men han sov så mycket på maken för han sov inte annars. Men täcke hade vi inte då. Hoppas verkligen din sambo kryar på sig nu, sån osis att bli så krasslig precis nu!

Låter klokt att boka in undersökning och hb tycker jag, även om det säkert är normalt att det tar tid med läkningen. Jag minns inte hur länge jag hade ont men det skavde i sex veckor vet jag, jag fick en grad 2-bristning och sydde en del (fast jag inte fattade det då, haha!) och hade såna där stygn som skulle lösa upp sig själva, men det gjorde inte alla så de satt och skavde. Sen när de ramlade bort så var allt finfint haha, önskar jag hade kollat upp det tidigare.
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-15 07:20:51 följande:

Har en januaribebis här också nu, född igår kväll. Hon verkar må bra som tur är då allt gick fortare än vad jag trodde. Då första dottern fick en kraftig gbs-infektion skulle jag få behandling denna gång men kom in lite sent för att den skulle hinna verka helt. Men den här tösen verkar pigg, åt länge och har ljudligt protesterat mot vägning och sånt.

Åh grattis!! Skönt att hon verkar må bra, håller de lite extra koll nu pga gbs:en eller hur funkar det?
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-15 07:15:06 följande:

Nej men precis. De kunde informera lite mer innan man åker hem tycker jag:) visst man får med journalen men lite mer praktiskt typ. De sa bara : du är sydd efter klippet och en bristning, ta värktabletter om du behöver ( första dygnen kom de automatiskt med alvedon och Ipren för fem gånger för de tyckte jag skulle fortsätta sen fick jag be om dem)

Man får ju en chock när man väl känner och ser hur det ser ut där nere. De kanske inte räknar med att folk faktiskt ska vara så nyfikna att de tittar efter! ;)

Haha nä de räknar väl inte med det, men det borde de allt göra! Håller med om att man borde få mer info. Till mig sa de bara "vi måste sy några stygn" men vad "några" innebär är ju verkligen en tolkningsfråga, inte förrän jag läste journalen förstod jag att det var mer än ett par... Men men, jag är tacksam att det inte blev värre med ett så långdraget förlopp som det ändå var.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-15 10:38:42 följande:

Så var hon bara vår nu!!!! Känns jättemärkligt, den supergulliga sköterskan tackade så mkt för lånet av vår lille trollunge.

Hon märkte stor skillnad sedan hon var här förra veckan. Det är ngn som börjat bli riktigt rund i ansiktet och fått en liten extra haka

Ååååååh grattis!!! Dags att fira ordentligt! <3 Gud vad bra, underbart!
  • qatteriin
    idaeglund skrev 2016-01-15 10:07:23 följande:

När jag äntligen var klar med att klä på dottern alla kläder (-20gr ute) och vi var påväg till dagis, vägrade bilen starta!! Batteriet helt slut och nu kommer vi inte iväg till dagis! Är så ledsen för jag hade behövt den här dagen till att vila!! BF imorgon och hade förvärkar hela kvällen igår! Usch. Tvingar maken att komma hem från jobbet tidigare idag, men han hade massa möten som han måste hinna med innan bebis kommer ut! (Gift er inte med en marknadschef... grr).

Usch, är så less idag! Igår kändes det verkligen som det var på G, min man masserade alla akupressurzoner och fick igång rejält med sammandragningar. Lite av slemproppen gick och jag var redo!.. Nu vill jag ingenting! :´(

Usch, mina sympatier! Här är sonen hemma även idag och jag har mina föräldrar på standby men jag tänkte att det skulle vara lugnt eftersom han är sjuk... men han är hur pigg som helst och det är INTE jag. Min man skulle väl kunna vabba egentligen men jag vågar inte ta hem honom från jobbet eftersom han bara är inhyrd, det är för stor risk att de inte vill förlänga då, särskilt med tanke på kommande föräldraledigt. Jäkla jobb att ställa till det...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)