amalie79 skrev 2016-01-17 09:41:30 följande:
Och utanför röjer de snön de borde tagit redan igår, jag hör att de inte får med sig den nu för den är så nedtrampad. Min svärfar som bor i området där jag jobbar sa att det märks redan att jag är borta. Frustrerande för den som redan saknar jobbet. Även om han nyss kom så har jag ju varit borta en månad nu till veckan. Sambon undrar om jag är frisk som längtar till jobbet. Försöker förklara att det har inte med Arvid att göra utan med mig... Han är ljuvlig
Jag har tänkt på dig faktiskt när de röjt snö dåligt här, du har verkat så redig så då önskade jag att vi hade nån som dig här som faktiskt brydde sig!

De skottar in till alla andra portar på vår gård utom in till oss, istället blir det ett tjockt hårdpackat snötäcke som blir is så fort det blir plus... hopplöst!
amalie79 skrev 2016-01-17 09:55:29 följande:
Ja för mig iaf, höggravid var jag ju superpigg jämfört med nu, i dagsläget sitter jag ju med en flaska barnolja på toaletten och ber till Gud varje gång typ, påminner om den där hemska tryckkänslan vid förlossningen varenda gång. ;)
Nej man är väl lite gnällig. På plussidan står iaf att sambon är piggare han sover jämte Arvid nu.
Så lika de är i sömnen :)
Får se vad som händer idag. Vårt fikabesök uteblev iom spyorna, svärföräldrarna skulle kommit idag. Försöker ha någon liten plan varje dag, som när jag var arbetslös. Imorgon ska vi till BVC, ev träffa min chef eller min kollega, sen ska vi till allum och köpa bh till mig. Det ör välbehövligt nu, kan inte gå i mjuka resårbh nu när man börjar vilja gå ut lite
Smart att ha en plan varje dag! Frustrerande såklart när det inte blir av. Men jag minns det där när man varit arbetslös, rastlös är bara förnamnet... man känner sig så isolerad. Nu har jag ju njutit av mina sjukskrivningsdagar eftersom jag haft så ont och äntligen fått möjlighet att vila, men då har jag ju ändå varit till förskolan varje dag och sett lite annat folk.
Skönt att sambon är piggare! Och vad häftigt att du ser likheterna, jag har sett detsamma just när de sovit intill varandra mina killar. Annars är sonen tydligen väldigt lik mig. Har nåt foto framme där jag är två år, en kompis som var här första gången tittade på fotot, sen på Axel, sen på fotot, och utbrast "It's the SAME kid!!"

Fast sonen har blå ögon och jag har bruna. Men ändå.