• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-10 19:05:51 följande:

Fördelar med att gå aslänge över tiden:

- Det blev januari och med god marginal till nyår

- Hela julen är utstädad

- All tvätt är tvättad och vikt

- På tisdag kommer vår städhjälp och vi och bebisen kommer att komma hem till ett nystädat hus

Haha, skönt med en positiv inställning :)
    Städhjälp låter som rena lyxen just nu!!!
  • Mallis87

Ååå vad jag är trött på detta nuuuu!!! Hade förvärkar tors kväll till fre morgon. Med typ 8 min mellanrum. Sen förvärkar fre kväll med längre mellanrum, inget på natten. Hade en annan sorts ont igårkväll, ihållande mensvärk typ, precis som jag hade med dottern en hel dag innan vattnet gick. Inatt och idag har jag känt noll. INGENTING!!! Bebisen är Superligan, känner svepande rörelser med jämna mellanrum men ingen jätteaction. Han borrar ner huvudet så det ilar och sticker rätt bra...

Har bf på fredag. Dottern kom ju nästan 4 veckor tidigt, och jag fasar för om jag ska gå över denna gång?! Usch villllllll inteeeeee!!!!

Ingen slempropp som har gått. Jag dricker hallonbladste som en galning, men känner absolut ingenting. Känner mig så sur och på dåligt humör. Vill bara att ungen ska komma ut...

• Elma
    MeEmmA skrev 2016-01-10 18:53:37 följande:
    Haha, känner igen det där... Speciellt svärmor har av nån anledning stressat upp sig något fruktansvärt nu och hon som har varit helt ointresserad av denna graviditeten från start (tyckte att det var ett misstag av oss att skaffa barn så tätt). Men NU ska hon höra av sig hela tiden och berätta vilka dagar och tider som passar bra för henne att föda på!! Jon blev sur idag för att jag bad min sambo att säga till henne att det faktiskt finns andra barnvakter.... Hehe, undra vad hon säger när jag stannar kvar på BB för att slippa henne första dygnet iaf :)

Tur att du påminde mig om svärmor, har en beställning på att klämma ut bebis innan hon åker iväg på semester. Bäst att skynda mig då hon åker på onsdag ;) Sen är hon borta länge så blir lugn och ro därifrån, alltid något! 

Ibland undrar man verkligen om de själva fött barn då de säger såna saker som att just då passar det men inte den dagen/tiden för då är jag upptagen... Fast okej jag är ju likadan när jag tänker efter. Tycker helt klart bebis kan säga till på morgonen att det är dags, dessutom i lagom god tid en dag då min mamma inte jobbar så vi kan få barnvakt. Vet inte hur vi gör annars...

• Förstaförsökaren26

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

• Hame
    MeEmmA skrev 2016-01-10 19:08:02 följande:

Haha, skönt med en positiv inställning :)

Städhjälp låter som rena lyxen just nu!!!

Haha, jag försöker förtvivlat se något positiv i detta ;)

Städhjälp var livräddning för oss som heltidsarbetande småbarnsföräldrar! Nu när vi vant oss vid det tänker jag absolut inte säga upp det under föräldraledigheten, det enda "problemet" är att hitta någonstans att vara under tiden.
  • Hame
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 19:29:51 följande:

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

Jag gick över nio dagar sist och tänkta att då blir det väl något mellan bf och bf+9. Tji fick jag!
  • minahjärtan0609
    Mallis87 skrev 2016-01-10 19:19:36 följande:

Ååå vad jag är trött på detta nuuuu!!! Hade förvärkar tors kväll till fre morgon. Med typ 8 min mellanrum. Sen förvärkar fre kväll med längre mellanrum, inget på natten. Hade en annan sorts ont igårkväll, ihållande mensvärk typ, precis som jag hade med dottern en hel dag innan vattnet gick. Inatt och idag har jag känt noll. INGENTING!!! Bebisen är Superligan, känner svepande rörelser med jämna mellanrum men ingen jätteaction. Han borrar ner huvudet så det ilar och sticker rätt bra...

Har bf på fredag. Dottern kom ju nästan 4 veckor tidigt, och jag fasar för om jag ska gå över denna gång?! Usch villllllll inteeeeee!!!!

Ingen slempropp som har gått. Jag dricker hallonbladste som en galning, men känner absolut ingenting. Känner mig så sur och på dåligt humör. Vill bara att ungen ska komma ut...

Jag känner precis samma som dig, hela beskrivningen stämmer. Hoppas det är vår tid snart!
  • minahjärtan0609

Jag var helt inställd på att få innan bf då jag fått de andra två under v 39. Det är knäckande att gå över även om det bara är fyra dagar hittills. Jag lider med er som gått över nästan två veckor!
  • qatteriin

Jag är äckligt inställd på att bf står för "bäst före" nu alltså!! Det var jag aldrig med sonen, då var jag inställd på att gå tre veckor över som rutinen var i Vgregion då iaf... Nu vill jag i teorin gärna gå över för att lägga mer tid mellan bebis födelsedag och kusinens födelsedag 5/1, men hela min varelse är inställd på att hon ska komma på bf, det är hemskt! Haha!
  • Elma

Tillhör kategorin som fått för mig att det blir ungefär som sist vilket var 3 dagar före bf, problemet är bara att jag inte vet vilket bf jag ska gå på ;)
    På kub sa de den 13:e men på rul den 18:e januari och här ändrar de tydligen efter rul numera. Har inget minne av att de ändrade så sist jag var gravid, vilket är lite mer än två år sen nu. Känner mig lite förvirrad ärligt talat. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)