• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    Hame skrev 2016-01-10 17:22:46 följande:

Heja dig! Snart har du din bebis hos dig ?

Det där skulle vara tummen upp och inte ett frågetecken :)
  • minahjärtan0609
    CarolinaH skrev 2016-01-10 17:10:57 följande:

Ingen som hört något från Seven?

Haft någon typ av kraftiga förvärkar i över 2 veckor nu. Pratade lite kort led BM i fredags. Hennes kommentar vara bara att ja då kommer det gå riktigt fort när det väl sätter igång ska du se.

Det var ju det sista jag ville. Men skönt att veta att vi kan åka så fort jag vill i alla fall. Barnen är så pass stora att de klarar sig själva. Det är dock hunden som måste ut på promenad mitt på dagen. Hade ju hoppats på att bebisen skulle komma innan skolstarten. Men men. Nu vill jag bars ha ut den. Resten löser sig.

Hon skrev tidigare idag att hon mådee bra och att de skulle hem idag. Precis det du skriver oroar jag mig för. Våra barnvater är en timme bort och sedan har vi en galvtimma till förlossningen. Det får inte gå så fort. Vi har i och försig några nödlösningar med grannar och barnens kompisars föräldrar så det löser sig säkert, men ändå...

Jag har ett fruktansvärt tryck nedåt. Hela dagen har det kännts som om huvudet är på väg ut. Någon som känner igen detta? Jag har aldrig haft vattenavgång tidigare och denna känsla känner jag inte igen.
  • verrron
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 17:00:47 följande:

Hej hå kära damer! Nu ligger man på förlossningen hög på lustgas hehe, åkte in strax efter 16! 7 cm öppen och de var inget vatten som gått men otroligt buktande hinnor så snart så spricker dom nog av sig självt! :)

Spännande!! Lycka till nu :) :)
  • minahjärtan0609
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 17:25:24 följande:

Hon skrev tidigare idag att hon mådee bra och att de skulle hem idag. Precis det du skriver oroar jag mig för. Våra barnvater är en timme bort och sedan har vi en galvtimma till förlossningen. Det får inte gå så fort. Vi har i och försig några nödlösningar med grannar och barnens kompisars föräldrar så det löser sig säkert, men ändå...

Jag har ett fruktansvärt tryck nedåt. Hela dagen har det kännts som om huvudet är på väg ut. Någon som känner igen detta? Jag har aldrig haft vattenavgång tidigare och denna känsla känner jag inte igen.

Nej nu blandade jag ihop seven med ameli!
  • qatteriin

Aaaaaaah förtvivlan när maken varit snäll och köpt avokado - men de är alldeles för hårda för att ätas!! :'( Och så har de legat där på bänken i flera timmar och jag har suktat efter dem och längtat till kvällsmaten, om jag bara känt på dem tidigare så hade jag ju inte behövt längta så mycket! Buhuuuu!! Har inte haft mycket cravings den här graviditeten, men min längtan efter avokado är inte att leka med!!

• Lisasmor
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 16:42:09 följande:
    Åh har du oxå ett KS sen innan? Till mig har de sagt att mig kommer de aldrig sätta igång utan om det inte sker av sig självt inom ett par veckor då blir det ett snitt inbokat. Å de vill jag helst inte heller. Vart i landet bor du?
    Stockholm. Har iofs inte pratat med förlossningen, men min BM är helt inne på igångsättning. Det enda hon har sagt är att de inte kommer vilja låta det bli för utdraget förlopp, utan att man då är redo att snitta. Jag vill iaf inte besluta nåt innan man har gjort en bedömning av hur moget det är. Är det helt omoget "där nere" kanske jag själv känner att det får bli ett till snitt. Var bor du? Har din BM sagt nåt särskilt om riskerna med igångsättning efter snitt?
  • Elma

Haha, uppdatering under påverkan av lustgas! Lycka till :) Och det gäller er andra som är på gång också!

Här är enda tecknet på att förlossning närmar sig att familj och vänner hör av sig oftare för att kolla hur jag mår ;) 

• Förstaförsökaren26
    Lisasmor skrev 2016-01-10 18:12:56 följande:
    Stockholm. Har iofs inte pratat med förlossningen, men min BM är helt inne på igångsättning. Det enda hon har sagt är att de inte kommer vilja låta det bli för utdraget förlopp, utan att man då är redo att snitta. Jag vill iaf inte besluta nåt innan man har gjort en bedömning av hur moget det är. Är det helt omoget "där nere" kanske jag själv känner att det får bli ett till snitt. Var bor du? Har din BM sagt nåt särskilt om riskerna med igångsättning efter snitt?
    Jag bor i örebro! Ja, vi pratade om det i veckan att blir det så att jag inte startar av mig själv ca 2veckor efter BF då blir det med all sannolikhet snitt för sätta igång vill de gärna inte göra. Jag har BF 16/1 så jag hoppas innerligt att der vill sätta igång snart
  • MeEmmA
    Elma skrev 2016-01-10 18:35:47 följande:

Haha, uppdatering under påverkan av lustgas! Lycka till :) Och det gäller er andra som är på gång också!

Här är enda tecknet på att förlossning närmar sig att familj och vänner hör av sig oftare för att kolla hur jag mår ;) 

Haha, känner igen det där... Speciellt svärmor har av nån anledning stressat upp sig något fruktansvärt nu och hon som har varit helt ointresserad av denna graviditeten från start (tyckte att det var ett misstag av oss att skaffa barn så tätt). Men NU ska hon höra av sig hela tiden och berätta vilka dagar och tider som passar bra för henne att föda på!! Jon blev sur idag för att jag bad min sambo att säga till henne att det faktiskt finns andra barnvakter.... Hehe, undra vad hon säger när jag stannar kvar på BB för att slippa henne första dygnet iaf :)
  • Hame

Fördelar med att gå aslänge över tiden:

- Det blev januari och med god marginal till nyår

- Hela julen är utstädad

- All tvätt är tvättad och vikt

- På tisdag kommer vår städhjälp och vi och bebisen kommer att komma hem till ett nystädat hus

Svar på tråden BF Januari 2016 :)