• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    Elma skrev 2016-01-10 20:17:25 följande:

Låter bra det då jag dessutom har ett klockslag! Tänk så mycket enklare det vore med barnvakten då.
    Hon som gjorde ultraljudet vid kub sa att vid rul får ni exakt tid. Jag hade så kul åt den formuleringen så jag framförde detta vid rul och då hade hon ju inget val än att ge oss inte bara datum utan tid också ;)

Tid hade varit ännu bättre hehe! :)
  • Nettiis

Åh, sitter hemma i soffan med världens illamående just nu.. Då får grannen över oss för sig att ställa sig o laga mat och på nått sätt så har hennes doft spridit sig in till oss, säkert via någon ventilation!
    Jag har nu spytt pga doften, klarar den inte alls... Och hon måste ju få laga mat..

• Ninin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 19:29:51 följande:

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

Min första kom v 38+6 och jag hade massor med förvärkar och sammandragningar kring jul. Ville mycket hellre föda i januari än december så jag var jättenojjig och gick och vilade vid förvärkarna. Nu efter nyår är det helt lugnt, inte minsta tecken på att det skulle vara på g. ????

Försöker ställa om till att tänka att blir kring eller efter BF, inte tänka så mycket och leta tecken. Fast nån extra färdknäpp, akupressur och ananasbit blir det ändå. ????
  • Hame

Det där med olika datum på RUL och kub spökar lite för mig också. Jag fick 3/1 enligt kub och skulle isf vara bf+6, men där jag bor går de efter RUL och då blev jag flyttad till 29/12 och är alltså "officiellt" bf+12. Datumet ifrån kub stämmer bättre enligt hur jag själv räknade och sista mens, men och andra sidan har jag gjort två ultraljud till efter RUL där de sa att 29/12 verkade stämma.

På onsdag när jag har tid gör igångsättning är jag isf bf+15 eller bf+9..

• MeEmmA

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

Jag har fött på bf +6, +17, +4 och var från början helt inställd på att gå över denna graviditeten också (här blir man igångsatt senast +14). Men denna gången har allt varit så annorlunda, haft blödningar, slemproppen som rinner ut i omgångar och en hel del förvärkar! De andra graviditeterna har det helt plötsligt bara sagt pang med intensiva värkar. Fattar inte varför det är så annorlunda denna gången och varför han där inne luras så... Det är ju nummer tre som ska va luringen. Kommer säkert att få stå ut till bf+14 och tvinga ut han :) känns så just nu. I vilket fall som helst är han ute innan januari är slut.
  • Förstaförsökaren26
    Ninin skrev 2016-01-10 21:06:56 följande:
    Min första kom v 38+6 och jag hade massor med förvärkar och sammandragningar kring jul. Ville mycket hellre föda i januari än december så jag var jättenojjig och gick och vilade vid förvärkarna. Nu efter nyår är det helt lugnt, inte minsta tecken på att det skulle vara på g. ????

Försöker ställa om till att tänka att blir kring eller efter BF, inte tänka så mycket och leta tecken. Fast nån extra färdknäpp, akupressur och ananasbit blir det ändå. ????
    Jag tryckte i mig en hel ananas igår. Inte ett smack skedde hehe har ändå köpt hem en till hehe
  • Ninin
    MeEmmA skrev 2016-01-10 11:13:35 följande:

Om jag var trött igår så är det inget mot vad jag är idag!! Sover verkligen som skit nu på nätterna. Först är det svårt att somna, ligger vaken till 01-02, sen vaknar jag av sammandragningar och ryggont 1-2ggr timmen, för att kissa 2ggr/natt, min ett-åring som vaknar 1-2 ggr/natt. Orkar inte mer!

Och imorgon ska man upp för att lämna barnen på skolan, är tacksam för att vi för tillfället har två bilar nu iaf!

Usch vad jobbigt! Jag vaknar varje gång jag ska vända på mig, fogarna gör ont och jag är smidig som en blåval. Och så kissa 1-2 ggr/natt, nästäppa.. Har varit lite orolig för hur jag ska klara sömnbristen med en bebis och en 2,5-åring men å andra sidan kommer man förhoppningsvis vara smidigare, ha mindre ont, slippa kissa jämt få lite goa amningshormoner så förhoppningsvis blir det iallafall inte värre än nu.
  • WiMe06

Mina söner är födda i v 37+1 och 35+0, så tankarna fanns ju från v 35 att det kan ske när som helst men tänkte nog ändå att jag skulle gå längre, nu satte dem ju dock igång det så hade dem inte gjort det vet man ju inte hur länge jag gått.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)