• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • FrökenBlå
    MeEmmA skrev 2016-01-10 23:35:12 följande:
    Tror inte att de pratar så mycket om vad som händer när man har passerat bf förrän man är där eftersom att de flesta vill ju ha sin bebis till bf :)

Med 42 veckor menar de 14dgr efter bf, när man alltså är 42 fullgångna veckor.
    Nä antagligen inte :) Hade ju ett besök efter en vecka efter bf då men då gjorde el sa hon inget speciellt om det. Får se vad hon säger på torsdag (om jag inte fått lill*n än dvs)!!
    Tack för hjälpen med dagarna!! Då har jag ju nästan ett sista datum att gå på iallafall, även om jag hoppas att det inte dröjer riktigt så länge!! ;)
  • mitthemligajag

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

• Nettiis
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 00:24:51 följande:

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

Stort grattis! Man längtar ju inte mindre efter sin egna lilla bebis när det börjar komma en del!
    Återigen grattis och njut nu
  • CarolinaH

Jaha så här gravid har jag då aldrig varit. Bf+2 nu. Trodde ju att jag skulle få ca 1 vecka tidigt eftersom de andra var födda då. Men icke... En väldig massa sammandragningar dock.
    Känner mig lite less på denna utsikt nu. Vill ju hellre se en liten knodd i famnen istället för denna kula.

• qatteriin

Åh grattis till Petter! Underbart!!!
  • verrron

Stort grattis!! :) :)
  • Eleonor01

Oj så roligt! Stort grattis till er alla :)
  • WiMe06

Åhh, jättestort grattis! Gud så härligt att höra att allt gick bra och att du är så pigg
  • WiMe06

Hmm, börjar bli lite orolig över Seven nu.

Förresten, härligt att höra från dig Amelie, hoppas ni fick komma hem i lugn och ro och bara ta in allt nytt tillsammans

• WiMe06

Quatterin och hame - har också hört att den tidiga mätningen oftast stämmer bättre för att bebisar växer så olika senare. Så har man gjort kub hos oss så ändrar dem inte på det datumet vid rul här.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)