• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609

Jippi! Nu gick slemproppen! Det händer något iallafall :) men tidigare två hade jag förlossning inom två dagar så nu hoppas jag för fullt här.

• minahjärtan0609
    qatteriin skrev 2016-01-11 07:47:17 följande:

Jag fick en tanke igår om att "familjelivstråden kommer säkert ha 10 000 inlägg innan jag får nån bebis!!" Men det är ju nästan 600 inlägg tills dess så nu får ni se till att skriva aktivt... Hahaha!

600 inlägg ska vi väl kunna ordna :) vi får skriva som bara den idag.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 00:24:51 följande:

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

Vad kul, GRATTIS!! Härligt att allt gick så bra också :) förstår att du saknar din store tjej, hon är trots allt ganska liten fortfarande. Berätta gärna om reaktionerna från henne sen när hon har fått träffa Petter :)
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2016-01-11 04:27:37 följande:

Hmm, börjar bli lite orolig över Seven nu.

Förresten, härligt att höra från dig Amelie, hoppas ni fick komma hem i lugn och ro och bara ta in allt nytt tillsammans

Samma här! Får hoppas på att hon är väldigt upptagen av bebismys.

Angående kub och rul så skilde det bara en dag för mig på dem, 14:e och 15:e. Överensstämde fortfarande rätt så bra med alla mätningar i v 32, så jag tycker att min bebis ska komma denna veckan :) men för att underlätta med barnvakt så kan han lika gärna vänta till helgen nu.
  • Mallis87
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 08:11:06 följande:

Jippi! Nu gick slemproppen! Det händer något iallafall :) men tidigare två hade jag förlossning inom två dagar så nu hoppas jag för fullt här.

Hoppas det är på G! Har du haft några känningar innan proppen gick?
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 08:12:16 följande:

600 inlägg ska vi väl kunna ordna :) vi får skriva som bara den idag.

Haha jaa skriva skriva skriva!
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 08:11:06 följande:

Oooooh hoppas det är på g!!
  • MeEmmA

Gud vad skumt!
    Efter att jag skrev förra inlägget för en liten stund sen fick jag springa på toa, dålig i magen som fan och rätt så mycket blod som rann ut. Och nu håller det onda i sig. Blir jag besviken om det luras igen!!

• Niiiillllsson

Hej jag har läst detta forum sen start men har inte skrivit något ännu så tänkte dela med mig lite om mig. Jag har en son som är 4,5 år och är i vecka 37+4 idag så bf den 28/1.

Vi har varit inne på BB två gånger pga kraftiga sammandragningar och nu senast var för två veckor sen och då hade jag börjat öppna mig 2 cm men är fortfarande hemma med oregelbundna förvärkar. Längtar så efter lilltjejen. Slemproppen släppte på BB också.

Just nu känns det som att hela livmodertappen rör på sig när jag går och hennes huvud trycker neråt.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)