Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

På tal om min lilla mage, här är den i förra veckan, 32+0

• WiMe06
    WiMe06 skrev 2015-12-02 13:22:55 följande:

På tal om min lilla mage, här är den i förra veckan, 32+0

Den har krympit lite sedan bebis vände sig om.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 14:26:22 följande:
    Jag tycker din mage är jättefin. Jag tror att det är jobbigt att både ha stor mage och liten. Min är åt det större hållet, jag fasar över hur stor den kommer vara sista veckorna. Jag är fascinerad över hur gravidmagar är folks allmänna egendom att ta och tycka om. Personligen är jag inte alls känslig för att folk tar på min mage, men jag är å andra sidan väldigt fysik av mig redan från början. Jag har till och med drivit med mina bekanta som kommer stirrandes på min mage och frågar: "Är du...?" Jag brukar svara dem med ett leende att nej jag har bara blivit tjock (det går liksom inte att missa att jag är gravid, ser ut som jag svalt en badboll) och det ser alla lika förfärade ut i ansiktet tills de inser att jag driver med dem. 

Härligt att du fått användning av röven, har alltid tyckt att det är ett outnyttjat förvaringsutrymme :D Jag kanske kan skippa att köpa skötväska ändå :P
    Ja men visst är det konstigt hur en bebismage kan bli allmänhetens egendom, man kommenterar, klappar och tycker och tänker. Jag är inte heller den som är så känslig om ngn vill känna på magen, jag tycker nog kommentarer kan vara jobbigare att hantera ibland.

Men det är som du säger, det är nog jobbigt med både stor och liten mage. Men det kan vara oerhört härligt att använda sig av lite ironi ibland.

Ja, men visst är det så. Har heller aldrig riktigt förstått meningen med det området, behövs det så stort område liksom för att kunna utföra behov nr 2, hallåååå! Näe, tyckte det var bättre att se om det gick att använda till ngt mer. Skötväska låter som en utmärkt idé.
  • WiMe06

My ASS!!!! Sitta på julkonsert i 2,5 timmer var precis vad min kropp behövde. Har så ont i stackars rumpen och fogarna nu!!

• WiMe06

Tack snälla ni för alla fina kommentarer om magen det värmer. Jag måste in på nätet och kika på er andra, appen funkar som vanligt inte med bilder.

Haha, kom just hem från julkonsert med jobbet och alla sa "vad liten mage" gaaaah!!
    Förstår er som fortsätter jobba när ni orkar och att det är jobbigt att folk ska undra varför man inte går hem. För mig är det helt tvärtom, alla tror man ska ha jättemkt ork för att magen är liten och det är så jädrans jobbigt att förklara för alla att man har andra krämpor som påverkar också. Detta med folk och graviditeter alltså! Liten mage inga krämpor, stor mage många krämpor verkar människor tro.

Men jösses att Sonja Aldén orkar stå där och sjunga i stilettklackar. Det hade inte jag gjort, haha. Men hon satte sig ner ganska ofta hon med

• WiMe06

Quatterin - det där var rent oförskämt sagt, inte ens lite roligt. Skitbra att du sa till henne.
    Jösses, vad tänker människor med. Hmm!

Tråkigt med din filt, hoppas ni får den kräkfri.
    Idag fick jag tummen ur och köpte en dragkedja till amningskudden så jag kan sy klart fodralet. Köpte tryckknappar med till alla dregglisar jag tänkt sy. Haha. Virkningen har jag inte påbörjat, inget bra garn ännu.

• WiMe06

Åh. Vilka fina magar ni har allihopa. Det är så fantastiskt tycker jag med alla olika former och storlekar

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-02 23:00:39 följande:
    Tack :)
    Haha, perfekta föda barn höfter, den var rolig! Men ligger din bebis fortfarande på tvären? Min bebis sparkar mest utåt, vilket jag är tacksam för, sparkar på tarmar låter inget skönt.
    Jag har inga breda höfter, men har fått höra av bm vid förlossning "att jag är skapt för att föda barn". Det kanske är som du säger att bredare höfter bär barnet bra, men å andra sidan om man har foglossning eller något sånt så spelar det nog ingen roll och ang förlossningen så vet jag att det inte har någon betydelse. Min mamma har breda höfter, men ett för trångt bäcken så hon har fått göra snitt varje gång.
    Vår lilla bebis ligger just nu neråt och tydligen väldigt långt ner. Innan vet jag inte riktigt hur hon har legat, kan inte säga att jag känner mer tryck mot ryggen heller. Sen vet jag inte om min mage har att göra med att bebis verkar liten. Men det känns som magen krymp sedan liten lagt sig neråt, men det har väl kanske att göra med att magen sjunkit.
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-12-02 22:43:44 följande:

Oj va mkt att läsa ikapp efter bara en dag!! Läste att ni diskuterade smärtlindring. När jag födde dottern ville jag eg inte ha så mkt för värken, men fick en eda tillslut iallafall. Jag fick en som aldrig satt en förut och hon "lyckades" på 5e försöket. Förutom att det va väldigt jobbigt att ligga på sidan så länge (och dessutom bli ombedd att att böja sig mer framåt - hur lätt är det med en enorm mage egentligen? Sambon tyckte att det såg galet roligt ut när jag försökte men bara lyckades böja på huvudet ;) ) så tog bedövningen även känseln i benen så jag kunde inte resa mig under resten av den väldigt långa förlossningen! Det va verkligen skitjobbigt, hade hellre kunnat gå runt lite istället för att sitta fast i en säng..! Så jag vill gärna undvika det denna gången, men är annars ganska öppen för annan smärtlindring, försöker tänka att personalen kan hjälpa mig på bästa sätt efter hur förlossningen utvecklas..

Usch vad otäckt med edan. Det är sådana saker som gör att jag vill undvika den. Dem skulle lägga en sån på mig med första barnet men narkosläkaren tog god tid på sig innan han kom så när han väl kom höll jag på att krysta. Så det ända jag hör i min lustgasdimma är hur barnmorskan nästan skriker åt läkaren att han kommer försent, vi håller på att föda barn.
    Tack gode Gud att han tog tid på sig!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-03 02:50:36 följande:
    Ja jag blev mer än måttligt provocerad, det är iaf ingen annan som vågat kalla mig tjockis tack och lov! Jag har känt den tjejen (ytligt) hela mitt liv så antagligen därför hon tyckte det var ok... jag tycker ju aldrig det är det.

Dregglisar har vi ungefär 3000 efter sonen, annars är det lockande att sy måste jag säga, fast jag har aldrig provat. Tygerna är nog rena nu och de lär väl bli nerkräkta igen sen av bebis, haha! Men def är ju en annan sorts kräk. Sonen var en riktig kräkbebis så jag räknar med detsamma för den här.
    Det förstår jag verkligen, hur väl man känner ngn så kallar man ingen tjock, så är det bara. Och på jobbet så inför övriga arb.kamrater känns ju helt snetänkt.

Haha, sant! Man lär ju få tvätta den x antal ggr. Första sonen kräktes mer än andra men ingen har varit jätteextrem så det ska väl denna bebis bli säkert.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)