• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-14 11:08:51 följande:
    Blir nog inte så mycket ordnat idag, fick hämta hem sonen igen efter 1,5 timme för han verkade sjuk, han hade bara legat på förskolan och ligger nu med... ynklig som bara den, beter sig som vid feber men har ingen feber (än), och klagar på ont i magen... Alltså jag dör om vi får magsjuka nu. Seriöst. Han är snorig som bara den också så kanske är det bara förkylning i magen, det har han haft förut, men det är ju illa nog. Det var ingenbra tajming det här. Då får jag hoppas bebis håller sig inne nån vecka till men bara för det så sätter det väl igång...

Haha vi hade en klädkammare i förra lägenheten och oj vad fint det var från början - och så mycket skit det blev där inne till slut! Antagligen det som är problemet med "kontoret", allt vi hade i klädkammaren som inte var kläder var ju tvunget att hamna nånstans när vi flyttade...

Undrar om vi kan handla hem från vårt maxi, det hade ju varit supersmidigt! Hoppas det funkar bra!!
    Åh hoppas att han kryar på sig! Vi kör på matkasse ifrån maxi å det funkar Kanon! Bi kör på varannan vecka 4port/5dgr. Smidigt som bara den!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-14 11:08:51 följande:
    Blir nog inte så mycket ordnat idag, fick hämta hem sonen igen efter 1,5 timme för han verkade sjuk, han hade bara legat på förskolan och ligger nu med... ynklig som bara den, beter sig som vid feber men har ingen feber (än), och klagar på ont i magen... Alltså jag dör om vi får magsjuka nu. Seriöst. Han är snorig som bara den också så kanske är det bara förkylning i magen, det har han haft förut, men det är ju illa nog. Det var ingenbra tajming det här. Då får jag hoppas bebis håller sig inne nån vecka till men bara för det så sätter det väl igång...

Haha vi hade en klädkammare i förra lägenheten och oj vad fint det var från början - och så mycket skit det blev där inne till slut! Antagligen det som är problemet med "kontoret", allt vi hade i klädkammaren som inte var kläder var ju tvunget att hamna nånstans när vi flyttade...

Undrar om vi kan handla hem från vårt maxi, det hade ju varit supersmidigt! Hoppas det funkar bra!!
    Usch stackarn, hoppas han blir frisk snart och hoppas verkligen att det inte är ngn magsjuka. Usch och fy.
    Då får bebis gärna stanna inne till den gått över, men som du säger, bara för det så sätter det väl igång. Håller tummarna att det bara är förkylning.

Haha, att man bara måste ha nåt rum där skiten samlas, det är konstigt. Undrar varför man sparar på grejer man inte behöver egentligen?

Ja, det var supersmidigt. Det var som att webshoppa, fast mat. Testade första ggn idag, hade inte riktigt samvete att fråga svärisarna igen och så hittade jag detta på deras hemsida. Så gå in på maxi och kika vettja, vill man välja sin egen mat istället för färdiga matkassar är det ju smidigt. Och man kan ju handla mjölk och allt såntdär annat man behöver. Blöjor t.ex, som inte kommer med i en matkasse.
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-14 11:21:02 följande:
    Usch stackarn, hoppas han blir frisk snart och hoppas verkligen att det inte är ngn magsjuka. Usch och fy.
    Då får bebis gärna stanna inne till den gått över, men som du säger, bara för det så sätter det väl igång. Håller tummarna att det bara är förkylning.

Haha, att man bara måste ha nåt rum där skiten samlas, det är konstigt. Undrar varför man sparar på grejer man inte behöver egentligen?

Ja, det var supersmidigt. Det var som att webshoppa, fast mat. Testade första ggn idag, hade inte riktigt samvete att fråga svärisarna igen och så hittade jag detta på deras hemsida. Så gå in på maxi och kika vettja, vill man välja sin egen mat istället för färdiga matkassar är det ju smidigt. Och man kan ju handla mjölk och allt såntdär annat man behöver. Blöjor t.ex, som inte kommer med i en matkasse.
    Men Gud så smidigt man kan alltså göra så?? Har tagit upp det med sambon att i samma veva som han hämtar matkassen så kan han även hämta en kasse med andra varor som mjölk,blöjor osv. Kostar det nåt extra förutom summan för varorna såklart?
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 11:20:15 följande:

Åh hoppas att han kryar på sig! Vi kör på matkasse ifrån maxi å det funkar Kanon! Bi kör på varannan vecka 4port/5dgr. Smidigt som bara den!

Vi har haft Icas matkasse hela hösten men tröttnade nu mot slutet, särskilt när de ersatte kycklingfärs med frysta kycklingfiléer utan att byta recept så man skulle göra köttfärssås med hela filéer... Så nu ska vi prova citygross barnkasse ett tag, får vi se om vi tar linas igen sen men jag gillar att ha tredagars varje vecka och det har ju inte linas här...
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 11:37:50 följande:
    Men Gud så smidigt man kan alltså göra så?? Har tagit upp det med sambon att i samma veva som han hämtar matkassen så kan han även hämta en kasse med andra varor som mjölk,blöjor osv. Kostar det nåt extra förutom summan för varorna såklart?
    129 kr för hemleverans, sen reserverar dem en summa för kassar och viktförändringar på en del varor. Men jag känner att det är helt klart värt det för att slippa ta bebis till affären ännu.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 11:37:50 följande:
    Vill man hämta kassen själv kostar det 99:-
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-14 11:21:02 följande:

Febern small till fort, en halvtimme efter vi kom hem var den på 38... Problemet är att han alltid kräks när han får feber så man vet ju aldrig vad som är vad, därför fick han febernedsättande nu även om jag hellre hade låtit honom ha lite feber... Mamma och pappa åkte vägen om affären för att köpa Piggelin, det blir nog bra. Båda pedagogerna som tog emot i morse hade gått hem pga sjukdom när jag kom och jag hörde redan på morgonen att två på andra avdelningar var sjuka, så det är nåt riktigt giftigt känns det som. Hoppas inte jag blir sjuk också... :-P

Jag tror det är nåt evolutionärt till att man sparar, haha! För sämre tider liksom. Men jobbigt när det blir FÖR mycket!

Ja jag ska gå in och kika, det vore ju sjukt smidigt. Nu brukar maken ändå handla det extra som behövs när han hämtar matkassen, vi har inte haft hemleverans på den eftersom man aldrig vet när de kommer och man alltid behöver nåt extra, men om man kan få ALLT levererat så är det ju grymt! Vet att kompisar i Stockholm har använt sig mycket av mathem men det har vi inte här.
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-14 11:50:22 följande:
    129 kr för hemleverans, sen reserverar dem en summa för kassar och viktförändringar på en del varor. Men jag känner att det är helt klart värt det för att slippa ta bebis till affären ännu.
    Super smidigt ju! Det ska jag absolut prova! :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-14 11:48:46 följande:
    Vi har haft Icas matkasse hela hösten men tröttnade nu mot slutet, särskilt när de ersatte kycklingfärs med frysta kycklingfiléer utan att byta recept så man skulle göra köttfärssås med hela filéer... Så nu ska vi prova citygross barnkasse ett tag, får vi se om vi tar linas igen sen men jag gillar att ha tredagars varje vecka och det har ju inte linas här...
    Men va krångligt! Vi började med dom i okt å har sluppit de där med hela filéer än iallafall. Jätte krångligt om man ska stå å hacka dom först. Meningen är ju att det ska vara smidigt!
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 11:59:57 följande:

Men va krångligt! Vi började med dom i okt å har sluppit de där med hela filéer än iallafall. Jätte krångligt om man ska stå å hacka dom först. Meningen är ju att det ska vara smidigt!

Ja precis, det sa vi till dem när vi ringde också - om det inte finns kycklingfärs kan man ju byta till vilken färs som helst annars liksom, men inte frysta filéer... Vi skulle få 50:- i rabatt som kompensation, vi avslutade "prenumerationen" istället. Annars har vi varit rätt nöjda med dem.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)