• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Vi har också använt mathem o även mat.se men föredrar mathem helt klart. Har testat matkasse med men sambon som är den som lagar mat vill gärna plocka ihop maten själv.

Men sen gillar vi att åka och handla också men tar ibland och handlar online när vi har killarna här så det kommer vi säkert fortsätta med åtminstone ibland de veckorna vi har alla tre barnen hemma.

Idag är det jättefint väder ute förutom att det är typ -10 :( skulle gärna gå ut men vågar inte ta med den lille.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-14 11:54:40 följande:
    Febern small till fort, en halvtimme efter vi kom hem var den på 38... Problemet är att han alltid kräks när han får feber så man vet ju aldrig vad som är vad, därför fick han febernedsättande nu även om jag hellre hade låtit honom ha lite feber... Mamma och pappa åkte vägen om affären för att köpa Piggelin, det blir nog bra. Båda pedagogerna som tog emot i morse hade gått hem pga sjukdom när jag kom och jag hörde redan på morgonen att två på andra avdelningar var sjuka, så det är nåt riktigt giftigt känns det som. Hoppas inte jag blir sjuk också... :-P

Jag tror det är nåt evolutionärt till att man sparar, haha! För sämre tider liksom. Men jobbigt när det blir FÖR mycket!

Ja jag ska gå in och kika, det vore ju sjukt smidigt. Nu brukar maken ändå handla det extra som behövs när han hämtar matkassen, vi har inte haft hemleverans på den eftersom man aldrig vet när de kommer och man alltid behöver nåt extra, men om man kan få ALLT levererat så är det ju grymt! Vet att kompisar i Stockholm har använt sig mycket av mathem men det har vi inte här.
    Åh, fy, ja då får vi hoppas att inte ni också smittas.
    Åh, piggelin är alltid bra för sjuka småpojkar hoppas han slipper kräkas.

Mathem har jag aldrig hört talas om faktiskt, så det är nog inget vi har här heller. Ja, men det känns ju superlyxigt att kunna få hem all mat till dörren, ska bli intressant att se imorgon. Hoppas inte alltför många varor har ersatts av andra varor bara för då är det ju inte roligt. Vissa varor valde jag "godkänner inte ersättningsvara". Så vi får väl se imorgon.
    Känns super iallafall nu med bebis och maken börjat jobba igen.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 11:58:11 följande:
    Super smidigt ju! Det ska jag absolut prova! :)
    Det tycker jag absolut ska bli spännande att se nu imorgon hur mkt som är utbytt och sådär och hur varorna ser ut.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-14 12:04:53 följande:

Vi har också använt mathem o även mat.se men föredrar mathem helt klart. Har testat matkasse med men sambon som är den som lagar mat vill gärna plocka ihop maten själv.

Men sen gillar vi att åka och handla också men tar ibland och handlar online när vi har killarna här så det kommer vi säkert fortsätta med åtminstone ibland de veckorna vi har alla tre barnen hemma.

Idag är det jättefint väder ute förutom att det är typ -10 :( skulle gärna gå ut men vågar inte ta med den lille.

Här är också jättefint väder så hade mer än gärna tagit en promenad faktiskt, men vågar inte heller ta med liten ut, räcker med det jag måste ta med henne ändå till skolan.
  • amalie79

Å

WiMe06 skrev 2016-01-14 12:28:25 följande:

Här är också jättefint väder så hade mer än gärna tagit en promenad faktiskt, men vågar inte heller ta med liten ut, räcker med det jag måste ta med henne ändå till skolan.

Sambons bästa kompis skulle kommit upp en sväng idag men han blev sjuk.

En god vän till mig kanske också kommer förbi men vet egentligen inte om jag känner för det för hon är sådär gråtmild. Hon är den äldsta vän jag har, men hon är lite jobbig. Det var hon som ville fotografera min mage för att hennes mamma ville se den och hon kommer älska Arvid, men hon kommer ta honom i famnen och grina och det är inte vad jag behöver just ni egentligen. Men svårt säga nej till någon man känt i över 30 år liksom
  • Blgebo
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 10:02:51 följande:
    Stort Grattis!! Vad läskigt med navelsträngen, men jag antar att de hade koll på honom hela tiden genom att mäta hjärtljudet? Bra kämpat och skönt att du slapp bli snittad!!
    Navelsträngen kom som en överraskning, han mådde bra hela tiden under förlossningen. Var mest hans läge högt upp ovanför bäckenet och att förlossningen inte gick framåt på tio timmars värkarbete som var problemet. Men det löste ju sig i slutänden. Tur att det inte var första förlossningen, då hade det inte blivit fler kan jag säga
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-14 12:38:09 följande:

Å

Sambons bästa kompis skulle kommit upp en sväng idag men han blev sjuk.

En god vän till mig kanske också kommer förbi men vet egentligen inte om jag känner för det för hon är sådär gråtmild. Hon är den äldsta vän jag har, men hon är lite jobbig. Det var hon som ville fotografera min mage för att hennes mamma ville se den och hon kommer älska Arvid, men hon kommer ta honom i famnen och grina och det är inte vad jag behöver just ni egentligen. Men svårt säga nej till någon man känt i över 30 år liksom
    Förstår hur du känner, när man själv har känslorna utanpå just nu så kan det kanske bli lite jobbigt med ngn som ska gråta över ens bebis. Men man vill ju inte riktigt säga nej heller när det är ngn man känt så länge.

Vilken tur att din mans kompis inte hann komma innan han blev sjuk, det är ju lätt hänt att man bär på ngt innan det bryter ut.

Vi har nog många som gärna vill komma hem och träffa liten men vi har ju haft en liten anledning till att säga nej. Två kompisar till min man plingade på dörren någon dag efter vi kommit hem och sådana där oplanerade påhälsningar gillar jag inte just nu.
  • amalie79

Hur har ni som fött det med vikten eller har ni inte kollat det än? Sambon fick ju en Fitbit klocka med våg i julklapp så den står ju framme i vardagsrummet för hans hälsosatsning o nyårslöfte :)

Jag tyckte inte jag hade mycket vätska i kroppen men det kanske jag hade ändå för jag har rasat 12 kg sen morgonen innan jag åkte in på förlossningen. Fast klart, 4,5 kg av det var ju min store lille kille.

Är nere på inskrivningsvikten mao fast med en kängurupåse på magen då :) det där sköna stadiet där man inte vet hur man ska klä sig igen, fast sist var ju i somras och då hade jag ju haremsbyxor och linne men det är ju knappast läge för nu:) Tur man inte går ut så mycket just nu!

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-14 13:17:07 följande:

Hur har ni som fött det med vikten eller har ni inte kollat det än? Sambon fick ju en Fitbit klocka med våg i julklapp så den står ju framme i vardagsrummet för hans hälsosatsning o nyårslöfte :)

Jag tyckte inte jag hade mycket vätska i kroppen men det kanske jag hade ändå för jag har rasat 12 kg sen morgonen innan jag åkte in på förlossningen. Fast klart, 4,5 kg av det var ju min store lille kille.

Är nere på inskrivningsvikten mao fast med en kängurupåse på magen då :) det där sköna stadiet där man inte vet hur man ska klä sig igen, fast sist var ju i somras och då hade jag ju haremsbyxor och linne men det är ju knappast läge för nu:) Tur man inte går ut så mycket just nu!

Jag har inte ens kollat min vikt ännu. Men får nog göra det för hade ju varit kul att se hur mkt som försvunnit.

Däremot märker jag att en del av degklumpen på magen försvunnit. När jag är ute lever jag fortfarande i mina mammajeans, superskönt att kunna dra upp mudden över degklumpen, hemma lever jag i mjukisbyxor.
    Har testat mina favvojeans innan jag blev gravid men kommer inte i dem ännu. Dem går över låren men sen går det inte att knäppa.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-14 13:43:51 följande:

Jag har inte ens kollat min vikt ännu. Men får nog göra det för hade ju varit kul att se hur mkt som försvunnit.

Däremot märker jag att en del av degklumpen på magen försvunnit. När jag är ute lever jag fortfarande i mina mammajeans, superskönt att kunna dra upp mudden över degklumpen, hemma lever jag i mjukisbyxor.

Har testat mina favvojeans innan jag blev gravid men kommer inte i dem ännu. Dem går över låren men sen går det inte att knäppa.

Nej antar att det är samma här. Har inte varit ute så mycket som sagt men när jag varit det har jag haft mina mammajeans eller leggings. Hemma går jag helst bara i bh och trosor annars, som vanligt. Så lite sömmar som möjligt eftersom jag har ganska mycket sytt där nere
Svar på tråden BF Januari 2016 :)