• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • CarolinaH

Här hemma har allt stannat av helt. Hade 36h kraftiga förvärkar. Ca 3-4st/h. Men sen midnatt så stannade allt av. Inte sett röken av varken slemproppen eller något vatten som gått.
    Tydligen gör det 41+0 ultraljud här när man gått över. Så det blir det i morgon. Hoppas på att allt ser bra ut. Vet inte om de gör igånsättning på helgerna här så gissar att det blir nästa fredag om inget kommer ingångar sig själv innan dess.
    Hatar allt vad gynundersökningar heter så vill verkligen inte be min BM som jag bara får svårare för varje gång jag träffar henne om en hinnsvepning. Vill slippa allt vad gynundersökningar heter så långt det går. Lite därför jag valt att om allt får bra få föda i vatten med. Känns inte riktigt lika utlämnande på något sätt.
    Börjar känna att den depression jag hade innan graviditeten som med mycket samtal och en del medicin hölls i shack men motades bort helt i och med graviditet börjar smyga sig på mig igen. Är väl det i kombo med alla hormoner. Tårarna rinner konstant, humöret åker berg och dal bana och orken finns inte ens att klä på sig. Vill bara ligga i sängen och gråta. Bor i ett rätt litet område där till och med personalen på Ica vet allt om en. Går inte ens att gå ut genom dörren innan mm träffar någon som frågar varför jag inte fått ännu. Svårt att förklara dör barnen, trotts att de är så pass gamla varför jag gråter jämnt.
    Vill bara att bebis ska komma nu!!!!

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-14 12:25:44 följande:

Åh, fy, ja då får vi hoppas att inte ni också smittas.

Åh, piggelin är alltid bra för sjuka småpojkar hoppas han slipper kräkas.

Mathem har jag aldrig hört talas om faktiskt, så det är nog inget vi har här heller. Ja, men det känns ju superlyxigt att kunna få hem all mat till dörren, ska bli intressant att se imorgon. Hoppas inte alltför många varor har ersatts av andra varor bara för då är det ju inte roligt. Vissa varor valde jag "godkänner inte ersättningsvara". Så vi får väl se imorgon.

Känns super iallafall nu med bebis och maken börjat jobba igen.

Haha jag tror mathem kom till Gbg precis när vi flyttat därifrån och alla prisade det, jag svor över småstaden... Kollade nu på vårt maxi och de har bara "hemleverans" för företagskunder. Jag vet att några småbutiker i stan har hemleverans men de är svindyra så det blir nog till att fortsätta handla som vanligt.

Haha trots sjuk unge (mycket piggare på febernedsättande) så städar min mamma för fullt och pappa har hjälpt mig skruva upp klädhängare och sänglampa till sonen... De är så jäkla effektiva de två alltså. Men jag kan ju inte bara ligga på soffan och titta på så nu värker det i hela kroppen. Puh.
  • Förstaförsökaren26

Åhhh all denna stress å tankar inför förlossningen har gett mig en fin härlig munsårs blåsa mitt på munnen :( å jag som har BF på lördag. Uhh nu har jag panik över det. Smörjt på med kräm å hoppas att den Ska försvinna snart!!!!

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-14 11:03:16 följande:
    Haha ja för de är ju så billiga. Vi har inte ens tvättmaskin ju, tror faktiskt det är prio. Haha!

Jag tror inte jag hade tvättat tyget på babyskyddet om vi hade köpt nytt faktiskt. De är ju inte i direktkontat med det särskilt mycket.
    nä det är de ju inte, men de börjar komma på begmarknaden nu (även tvättmaskiner går ju typ att få gratis iaf i sthlm). Tänkte bara att det var en bra lösning så slipper du få ont! Åh sen vet jag att ni egentligen är rika som troll och har sedlar som stoppning i madrasserna :P
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 15:04:32 följande:

nä det är de ju inte, men de börjar komma på begmarknaden nu (även tvättmaskiner går ju typ att få gratis iaf i sthlm). Tänkte bara att det var en bra lösning så slipper du få ont! Åh sen vet jag att ni egentligen är rika som troll och har sedlar som stoppning i madrasserna :P

Hahaha ja precis så! En begagnad tvättmaskin kostar 2000 här så det är liksom ingen mening när nya finns från 2500. Men vet du, jag slipper få ont ändå, för jag dammsuger ju aldrig! Inte gjort sen jag träffade maken! Haha! Enda undantaget om jag är ensam hemma och tappar ett glas.
  • mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2016-01-14 12:43:46 följande:
    Navelsträngen kom som en överraskning, han mådde bra hela tiden under förlossningen. Var mest hans läge högt upp ovanför bäckenet och att förlossningen inte gick framåt på tio timmars värkarbete som var problemet. Men det löste ju sig i slutänden. Tur att det inte var första förlossningen, då hade det inte blivit fler kan jag säga
    Skönt att han mådde bra trots navelsträngen... man säger ju att man ska glömt bort smärtan efter ett par månader, stämmer det? Jag blir ju lite nojig inför min egen förlossning, men som jag tidigare det blir som det blir, det enda jag kan göra något åt är att hantera rädslan så att jag inte spänner mig och motarbetar förlossningen.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-14 15:31:46 följande:
    Hahaha ja precis så! En begagnad tvättmaskin kostar 2000 här så det är liksom ingen mening när nya finns från 2500. Men vet du, jag slipper få ont ändå, för jag dammsuger ju aldrig! Inte gjort sen jag träffade maken! Haha! Enda undantaget om jag är ensam hemma och tappar ett glas.
    Perfekt! Mkt bättre än robotdammsugare, han klarar trösklar och tuggar inte sönder mattor :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 16:35:03 följande:

Perfekt! Mkt bättre än robotdammsugare, han klarar trösklar och tuggar inte sönder mattor :)

Haha precis!
  • mirakelspektakel
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 14:57:00 följande:

Åhhh all denna stress å tankar inför förlossningen har gett mig en fin härlig munsårs blåsa mitt på munnen :( å jag som har BF på lördag. Uhh nu har jag panik över det. Smörjt på med kräm å hoppas att den Ska försvinna snart!!!!

Aldrig roligt med munsår, men jag förstår inte riktigt paniken? Är du rädd att smitta bebis? 
  • Förstaförsökaren26
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 18:17:39 följande:
    Aldrig roligt med munsår, men jag förstår inte riktigt paniken? Är du rädd att smitta bebis? 
    Ja, men precis. Om det skulle sätta igång. Man vill ju kunna gosa med den lilla.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)