• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Ninin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 18:53:09 följande:

Oj... hur när stod du din svärmor då? Skönt att saker börjar falla på plats även fast begravningar är jobbiga. Hoppas på att bebis kommer innan igångsättningen, hur lång tid brukar det ta ca efter en igång sättning? Jag tänker 3 dagar är ju inte så mkt marginal om förlossningen drar ut på tiden? Jag har vart på begravning som stöd åt mitt ex, jag hade aldrig träffat hans mormor, men likt förbaskat kunde jag inte låta bli att gråta även fast jag inte var gravid eller hade amningshormoner... så jag tänker att jag hade nog förberett mig för syndafloden... :) om du ens ska gå på begravningen förstås.

Jag var inte så nära svärmor men hade garanterat gråtit en skvätt även utan gravid/amningshormoner. Jag räknar med att bebisen kommer ut samma dygn som det sätts igång, fast det kan ju vara komplikationer som gör att vi inte får komma hem direkt. Men jag är mest nojjig över hormonsvängningarna. Och jag vill gärna kunna vara ett stöd för maken som kommer vara ett vrak, och inte bara sitta i ett hörn och fulgråta med en bebis fastklistrad vid bröstet..

Haha tanken känns så absurd att det nästan blir komiskt!

Ska kolla med bm om det går att lägga igångsättningen nån dag tidigare trots att det inte är enligt rutinen.
  • mirakelspektakel
    Ninin skrev 2016-01-14 19:50:26 följande:
    Jag var inte så nära svärmor men hade garanterat gråtit en skvätt även utan gravid/amningshormoner. Jag räknar med att bebisen kommer ut samma dygn som det sätts igång, fast det kan ju vara komplikationer som gör att vi inte får komma hem direkt. Men jag är mest nojjig över hormonsvängningarna. Och jag vill gärna kunna vara ett stöd för maken som kommer vara ett vrak, och inte bara sitta i ett hörn och fulgråta med en bebis fastklistrad vid bröstet..

Haha tanken känns så absurd att det nästan blir komiskt!

Ska kolla med bm om det går att lägga igångsättningen nån dag tidigare trots att det inte är enligt rutinen.
    Vet du, jag tycker att du ska lägga ner tanken av att vara stöd åt din man, kanske kan du be någon annan som står honom nära komma och vara stöd åt honom? För jag tror inte att det är särskilt rimligt att du kommer göra något annat än att sitta i ett hörn med en bebis fastklistrad vid ditt bröst och just fulgråta... Och det är helt absurt att du ens ska klara det precis nyförlöst... styrkekramar till dig!
  • mirakelspektakel

Mitt senaste pyssel, hon kommer ju inte få heta Lillutt för resten av livet men det är det hon heter just nu... Rätt enkelt sätt att pimpa HMs enfärgade ekologiska bodys på!
  • Eleonor01

Inte ett inlägg på snart fem timmar!!! Så kan vi ju inte ha det *fniss* ;))

7 dagar kvar å knappt ens några sammandragningar å definitivt inga förvärkar! Kommer nog förbli en smällkaramell.... Suck!!!

Hur många är vi kvar nu som inte fått litet ännu???

• haannah
    Eleonor01 skrev 2016-01-15 04:04:07 följande:

Inte ett inlägg på snart fem timmar!!! Så kan vi ju inte ha det *fniss* ;))

7 dagar kvar å knappt ens några sammandragningar å definitivt inga förvärkar! Kommer nog förbli en smällkaramell.... Suck!!!

Hur många är vi kvar nu som inte fått litet ännu???

Jag har inte fått ännu! Följt tråden hela tiden men bara skrivit någon enstaka gång :) första datumet vi fick som bf var 16/1, enligt senaste mens + ultraljud i vecka 11 ca. De ändrade (tyvärr) det datumet på RUL sen o då fick vi 24/1, så det är det "officiella" och enligt det är det 9 dagar kvar till bf. Känner mig dock rätt less nu och det får mer än gärna sätta igång nu i helgen ;) Har haft ganska mycket förvärkar osv, men inget mer händer. Ska gå på ultraljud den 25/1 för bedömning, men hoppas såklart på att slippa igångsättning och att det kommer igång naturligt :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 23:14:19 följande:

Mitt senaste pyssel, hon kommer ju inte få heta Lillutt för resten av livet men det är det hon heter just nu... Rätt enkelt sätt att pimpa HMs enfärgade ekologiska bodys på!

Åååh läckert!! Love it!
  • qatteriin

Jag har också bebis kvar på insidan... jag tror hon skyr vädret, -20 grader ute idag igen. :-P Bf på söndag.

Sonen vaknade piggare idag men vi får väl se hur dagen artar sig. Själv har jag snorat ihop igen och fått världens huvudvärk, suck. Så trött på sjukor nu.

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-15 06:45:03 följande:

Jag har också bebis kvar på insidan... jag tror hon skyr vädret, -20 grader ute idag igen. :-P Bf på söndag.

Sonen vaknade piggare idag men vi får väl se hur dagen artar sig. Själv har jag snorat ihop igen och fått världens huvudvärk, suck. Så trött på sjukor nu.

Usch :( hoppas det blir bättre snart!

Min lille korv ligger just nu och snuttar på nappen alldeles hopkurad nära mitt bröst. Hur mysigt som helst, men där vågar jag inte låta honom sova ifall jag somnar, han kan ju hamna under täcket eller få något över sig ju. Ska försöka flytta över honom i nästet igen strax.

Sambon är lite piggare, nästan ingen feber, men ska till vårdcentralen och se om han kan få lite starkare medicin i lungorna idag. Bra om han blir frisk under sin pappaledighet så han kan vara lite med sonen. Nu sitter han och glor på honom på avstånd medan jag duschar eller äter typ, o sover på soffan. Tråkigt :(
  • amalie79
    Blgebo skrev 2016-01-14 19:43:57 följande:

Inte kollat än, men drog på mig vanliga jeansen idag iaf. Har "lite" degmage...men efter fem barn så

Beundransvärt :) jag vill inte ens tänka på något som har sömmar ännu, är alldeles för öm där nere. Ringde faktiskt Mvc igår o rådfrågade, förstår att det tar tid att läka när man är sydd efter klipp osv, men tycker vissa stunder det gör mer ont nu. Hon tyckte det lät normalt med tanke på att man rör sig mer nu och tyckte inte det verkade farligt om ingenting ser infekterat ut. ( japp, sambon får kolla)

Men jag bokade en tid hos dem nästa vecka för att kolla lite. Tänkte ksn inte skada. Känns så länge att vänta på efterkontroll. Vill gärna kolla hb med så stt jag är på väg tillbaks. Det tyckte hon var en bra idé.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)