• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-14 14:22:35 följande:
    Haha jag tror mathem kom till Gbg precis när vi flyttat därifrån och alla prisade det, jag svor över småstaden... Kollade nu på vårt maxi och de har bara "hemleverans" för företagskunder. Jag vet att några småbutiker i stan har hemleverans men de är svindyra så det blir nog till att fortsätta handla som vanligt.

Haha trots sjuk unge (mycket piggare på febernedsättande) så städar min mamma för fullt och pappa har hjälpt mig skruva upp klädhängare och sänglampa till sonen... De är så jäkla effektiva de två alltså. Men jag kan ju inte bara ligga på soffan och titta på så nu värker det i hela kroppen. Puh.
    Vad synd att dem bara hade för företag där ni bor. Du får skicka maken att handla då istället

Nu har ni ordning och reda hemma nu då när dina föräldrar varit där. Du tror inte du kan tänka dig att låna ut dom en dag eller så
    Hoppas du kunnat vila nåt idag trots rensning, sjuk son och förkyld man.
  • Ninin

Vilka fina beskrivningar ni har gjort av den klassiska tredagars-bluesen. Hade också något liknande där jag bara grät en hel dag, det var just den tredje dagen och jag minns att jag grät över hur mesigt förutsägbar jag var som inte ens kunde välja en "egen" dag att gråta på.. :)

Nu är svärmors begravning satt 5/2, dvs exakt TRE dagar efter vårt igångsättningsdatum.

Bäst för mig (och sannolikt alla andra inblandade) att bebis behagar titta ut av sig själv!!

• mirakelspektakel
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-14 18:22:40 följande:
    Ja, men precis. Om det skulle sätta igång. Man vill ju kunna gosa med den lilla.
    ja så klart man vill det, men du ska se att munsåret har hunnit läka innan bebis tittar ut, det smittar väl dessutom mest precis i början?
  • mirakelspektakel
    Ninin skrev 2016-01-14 18:32:04 följande:

Vilka fina beskrivningar ni har gjort av den klassiska tredagars-bluesen. Hade också något liknande där jag bara grät en hel dag, det var just den tredje dagen och jag minns att jag grät över hur mesigt förutsägbar jag var som inte ens kunde välja en "egen" dag att gråta på.. :)

Nu är svärmors begravning satt 5/2, dvs exakt TRE dagar efter vårt igångsättningsdatum.

Bäst för mig (och sannolikt alla andra inblandade) att bebis behagar titta ut av sig själv!!

Oj... hur när stod du din svärmor då? Skönt att saker börjar falla på plats även fast begravningar är jobbiga. Hoppas på att bebis kommer innan igångsättningen, hur lång tid brukar det ta ca efter en igång sättning? Jag tänker 3 dagar är ju inte så mkt marginal om förlossningen drar ut på tiden? Jag har vart på begravning som stöd åt mitt ex, jag hade aldrig träffat hans mormor, men likt förbaskat kunde jag inte låta bli att gråta även fast jag inte var gravid eller hade amningshormoner... så jag tänker att jag hade nog förberett mig för syndafloden... :) om du ens ska gå på begravningen förstås.
  • Förstaförsökaren26
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 18:46:09 följande:
    ja så klart man vill det, men du ska se att munsåret har hunnit läka innan bebis tittar ut, det smittar väl dessutom mest precis i början?
    Ja, det är klart! Ska smörja på å hoppas att det är borta till efter helgen! Så nu får den lilla stanna inne ett tag till.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-14 18:26:00 följande:

Vad synd att dem bara hade för företag där ni bor. Du får skicka maken att handla då istället

Nu har ni ordning och reda hemma nu då när dina föräldrar varit där. Du tror inte du kan tänka dig att låna ut dom en dag eller så

Hoppas du kunnat vila nåt idag trots rensning, sjuk son och förkyld man.

Haha jo men jag skickar dem på posten, men inte förrän ungen är ute, vill inte bli utan barnvakt! De är fantastiska och jag är så tacksam. Hade aldrig kunnat tänka mig när vi flyttade hit vilken glädje jag skulle ha av dem. Vi har alltid haft en helt ok relation men de hjälper oss så mycket och de har en så fin relation till Axel, och det så värdefullt när vi inte riktigt har detsamma med hans farmor och farfar.

Jag känner i kroppen att jag inte vilat som vanligt idag, har en del ont i magen också men inte mensvärk utan det är nog ligamenten. Känner mig lite risig, men hoppas det är bara för att jag varit igång så mycket och inte för att jag är på väg att bli sjuk...
  • qatteriin
    Ninin skrev 2016-01-14 18:32:04 följande:

Ojoj, hoppas bebis kommer ut av sig självt så du slipper babyblues på begravningsdagen... Fy vilken tuff situation!
  • Blgebo
    mirakelspektakel skrev 2016-01-14 16:33:53 följande:
    Skönt att han mådde bra trots navelsträngen... man säger ju att man ska glömt bort smärtan efter ett par månader, stämmer det? Jag blir ju lite nojig inför min egen förlossning, men som jag tidigare det blir som det blir, det enda jag kan göra något åt är att hantera rädslan så att jag inte spänner mig och motarbetar förlossningen.
    Ja kroppen minns inte hur smärta känns. Och faktiskt...jag är redan lite låg över att inte få uppleva det igen, och nu känns det faktiskt bra trots att det gjorde så ont då. Har liksom redan glömt det värsta. Det blev ju ett kanonavslut i alla fall, jag fick ju föda fram honom helt naturligt, på mina villkor, så slutet blev ju precis som jag ville ha det.

• mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2016-01-14 19:30:55 följande:
    Ja kroppen minns inte hur smärta känns. Och faktiskt...jag är redan lite låg över att inte få uppleva det igen, och nu känns det faktiskt bra trots att det gjorde så ont då. Har liksom redan glömt det värsta. Det blev ju ett kanonavslut i alla fall, jag fick ju föda fram honom helt naturligt, på mina villkor, så slutet blev ju precis som jag ville ha det.
    Och det är ju slutet som räknas!! Underbart att allt du fick det slut som du ville ha och att du fick en frisk liten pojke!! <3
  • Blgebo
    amalie79 skrev 2016-01-14 13:17:07 följande:

Hur har ni som fött det med vikten eller har ni inte kollat det än? Sambon fick ju en Fitbit klocka med våg i julklapp så den står ju framme i vardagsrummet för hans hälsosatsning o nyårslöfte :)

Jag tyckte inte jag hade mycket vätska i kroppen men det kanske jag hade ändå för jag har rasat 12 kg sen morgonen innan jag åkte in på förlossningen. Fast klart, 4,5 kg av det var ju min store lille kille.

Är nere på inskrivningsvikten mao fast med en kängurupåse på magen då :) det där sköna stadiet där man inte vet hur man ska klä sig igen, fast sist var ju i somras och då hade jag ju haremsbyxor och linne men det är ju knappast läge för nu:) Tur man inte går ut så mycket just nu!

Inte kollat än, men drog på mig vanliga jeansen idag iaf. Har "lite" degmage...men efter fem barn så
Svar på tråden BF Januari 2016 :)