• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Muslimsk tjej)

Nej Koranen och muslimska hemsidor eller böcker skrivna av muslimer. De förklarar islam.

Sen menar jag inga tolkningar. Det stämmer inte det som personen skrev helt enkelt

• Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 17:35:52 följande:

Nej Koranen och muslimska hemsidor eller böcker skrivna av muslimer. De förklarar islam.

Sen menar jag inga tolkningar. Det stämmer inte det som personen skrev helt enkelt

Om man inte gillar det man läser som muslimer har skrivit då? Om man inte gillar det muslimer säger?
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 17:44:36 följande:
    Om man inte gillar det man läser som muslimer har skrivit då? Om man inte gillar det muslimer säger?
    Det spelar ingen roll vad de skriver eller om de ens är muslimer. Det spelar heller ingen roll vad andra som påstår sig ha läst koranen skriver. Man måste själv läsa och bilda sig en egen uppfattning
  • GreenEarth

Problemet är att dom som är religösa inte förstår hur världen fungerar, och inte förstår att Gud är ett mkt gammalt påhitt. För längesen så fattade folk inte speciellt mkt, så dom uppfann Gudar för att förklara världen... Sen dess så har vetenskapen gått framåt, och förklarat nästan allt, men det fattas ju fortfarande en del -- kanske eller kanske inte kommer vi på det så småningom. Men troligtvis så kommer vi aldrig att fatta allt.
    Men att kalla det okända för Gud löser ingenting.

Islam är ju gamla regler och ideer som passade i öknen för 1400 år sen, Cool en del av dessa kanske passar fortfarande, men många är numera irrelevanta.
    En farlig religon, som skapat enorma problem i världen, pga dess fanatiska anhängare.

• Anonym (Kristen & gift med muslim)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 17:58:01 följande:
    Det spelar ingen roll vad de skriver eller om de ens är muslimer. Det spelar heller ingen roll vad andra som påstår sig ha läst koranen skriver. Man måste själv läsa och bilda sig en egen uppfattning
    Ja och när man sen tagit all denna kunskap till sig, och ändå inte tycker om islam?! DU tycker kanske att det är den bästa religionen som finns. Många av oss andra tycker att det är en politisk ideologi, som går emot allt vad religion och kultur här i väst innebär. Det får du helt enkelt lära dig att respektera, annars kommer du att få det mycket jobbigt i livet, om du lever här i Sverige.
    Ok, men OM man nu läser och bildar sig en egen uppfattning - som är att man hatar islam och tycker det är en otäck religion - då säger du ju ändå bara att man tolkat fel?

Kan man tolka islam rätt och hata den, enligt dig?

Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 17:35:52 följande:

Du motsäger ju dessutom dig själv. Först så ska man läsa koranen, muslimska hemsidor och böcker skrivna av muslimer för att kunna tolka islam på rätt sätt.

Sen så spelar det ingen roll vad de skriver!? och hur de tolkar islam, för man ska ändå inte lyssna på dem.

Hur ska du ha det egentligen?

• Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 18:09:11 följande:
    Ja och när man sen tagit all denna kunskap till sig, och ändå inte tycker om islam?! DU tycker kanske att det är den bästa religionen som finns. Många av oss andra tycker att det är en politisk ideologi, som går emot allt vad religion och kultur här i väst innebär. Det får du helt enkelt lära dig att respektera, annars kommer du att få det mycket jobbigt i livet, om du lever här i Sverige.
    Varför skulle jag få det jobbigt att bo i mitt eget land för? Jag är svensk. Jag har inte bett nån läsa koranen för att konvertera. Du gör som du vill. Men jag tycker man ska läsa för att skapa sig en egen bild av islam
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 18:13:38 följande:
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 17:58:01 följande:Det spelar ingen roll vad de skriver eller om de ens är muslimer. Det spelar heller ingen roll vad andra som påstår sig ha läst koranen skriver. Man måste själv läsa och bilda sig en egen uppfattning

Du motsäger ju dessutom dig själv. Först så ska man läsa koranen, muslimska hemsidor och böcker skrivna av muslimer för att kunna tolka islam på rätt sätt.

Sen så spelar det ingen roll vad de skriver!? och hur de tolkar islam, för man ska ändå inte lyssna på dem.

Hur ska du ha det egentligen?

Nej källor menar ju jag så klart
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 18:10:19 följande:
    Ok, men OM man nu läser och bildar sig en egen uppfattning - som är att man hatar islam och tycker det är en otäck religion - då säger du ju ändå bara att man tolkat fel?

Kan man tolka islam rätt och hata den, enligt dig?

Hur menar du? Man kan läsa om en religion för att bilda sig en egen uppfattning om den. Man behöver inte bry sig om tolkningar eller inriktningar
Svar på tråden sluta hata Islam!