• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Stackars joliga Gud)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 23:11:35 följande:
    Tråden handlar INTE bara om att läsa koranen. Läs ts.

Rubrik: "Sluta hata islam"

Frågeställning: "Varför är alla så rädda för muslimer?"

IS passar väldigt bra in på den frågeställningen. Vad olika muslimska grupper säger likaså, eftersom det är vissa av dem som gör människor rädda. Vad som är fel och rätt också, då ts påstår att vi som inte gillar islam har fel och läser på fel ställen osv.

Ja, du och ts vill ju få folk att sluta hata, du säger själv att det är en fin religion, men sedan kan du inte nämna vilka saker som är fina med den? Du vet alltså inte 10 saker, annars skulle du skrivit ner dem och inte undvikt frågan. Trots allt ville DU att andra skulle hitta det fina med islam, så shoot!
    Inte en jävel är rädda för muslimer. Vi är rädda för de vantolkningar muslimer verkar vara experter på att göra. Muslimer har alldeles för lätt att se till djävulen före Gud.
  • Anonym (Kristen & gift med muslim)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 23:06:05 följande:
    Oj oj oj vilket vokabulär! Du verkar ju lika obildad som de flesta SDare med ditt språk här eller har lika hett temperament kanske man ska säga( tänker på järnrörsskandalen)

Nåja. Det är inte bullshit att skriva att du antagligen bor med en Pakistanier iranier somalier egyptier bosnier och inte en självhatande muslim eftersom "muslim" inte är ett folkslag. Du kan inte vara muslim och hata islam lika lite som du kan vara kristen och hata kristendomen. Det går liksom inte ihop. Könet på din partner är irrelevant

Vad pratar du om? Vem har pratat om muslimer som om de vore en etnicitet? Inte jag i alla fall. Och det går alldeles utmärkt att tillhöra en religion, och tycka väldigt illa om både delar av sin religion och andra utövare av religionen.

Förstår du inte det så måste hjärntvätten varit synnerligen effektiv. Definitionen av vad tro på gud är, ligger INTE hos dig. Det är någonting mellan varje enskild individ och dennas eller dennes gud, eftersom gudstro är just TRO.

Ditt eviga tjat om SD, visar mer på hur otroligt obildad du är och att du saknar vettiga argument att backa upp din infantila världsbild med. Du borde verkligen skämmas!

• Anonym (varför inte)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 23:08:05 följande:
    Kallar DU mig för obildad? Hahahahahahaha! Tack för kvällens gapskratt lilla vän!
    Du var inte ensam om att skratta åt det där. Problemet med väldigt många konvertiter är precis samma som med de tjejer som hamnar i klorna på sektledare eller killar som blir nazister. De är ofta deprimerade, ensamma, utstötta, passar inte in, har inga vänner, de är lättledda och följer med flocken och blir så glada när de "ser ljuset" och blir accepterade pga sin nya tro och livsåskådning. Och då, för att inte riskera att hamna utanför igen blir de fullkomligt hängivna, följer allt slaviskt och blir nästan lite rabiata för att bli liiite bättre än de som varit inom kretsen länge. För att de vet att de egentligen tolereras där också men de blir aldrig upptagna i den riktigt innersta kretsen. Det är nästan lite synd om dem. Och det är ju därför det kallas "avprogrammering", för att de blir ju hjärntvättade. Det är ju inte precis ledarmaterialen som följer med och vill gärna vara med i mitten av flocken.
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 23:17:40 följande:

Vad pratar du om? Vem har pratat om muslimer som om de vore en etnicitet? Inte jag i alla fall. Och det går alldeles utmärkt att tillhöra en religion, och tycka väldigt illa om både delar av sin religion och andra utövare av religionen.

Förstår du inte det så måste hjärntvätten varit synnerligen effektiv. Definitionen av vad tro på gud är, ligger INTE hos dig. Det är någonting mellan varje enskild individ och dennas eller dennes gud, eftersom gudstro är just TRO.

Ditt eviga tjat om SD, visar mer på hur otroligt obildad du är och att du saknar vettiga argument att backa upp din infantila världsbild med. Du borde verkligen skämmas!

Det är djävulen som försöker intala muslimer att dom skulle vara en särskild sort. Gud skapade ALLA människor. Varför skulle han ens snudda vid tanken att skilja människor åt? En del faller för tricket tyvärr. Islam är djävulens största triumf. Där ifrågasätter ingen. Det får de inte. Och de TROR verkligen att Gud själv skulle förbjuda människor att utvecklas. Det Gud skapade människan för att göra.... Den här paradoxen är förstås förbjuden av djävulen. Människor kan ju inte tillåtas springa runt och tro att Gud älskar sin skapelse villkorslöst. Vilket är ytterligare en paradox. Gud satte oss här för att hitta vår egen väg. Att utvecklas. HAN SKAPADE OSS TILL SIN LIKNELSE. Islam hävdar att Gud inte kan utvecklas. Att Gud vill död och tortyr. Så Islam hävdar att Gud INTE är god..? Han vill död och elände över alla som inte gör precis exakt som Koranen och dess vidriga efterföljande texter?! Hur fasen lyckas man lura sig själv att tro att sånt dravel är från Gud?
    T om kristendomen har lyckats inse vad som är Gud och vad som är djävulen. 
    Anonym (varför inte) skrev 2015-05-08 23:25:40 följande:
    Du var inte ensam om att skratta åt det där. Problemet med väldigt många konvertiter är precis samma som med de tjejer som hamnar i klorna på sektledare eller killar som blir nazister. De är ofta deprimerade, ensamma, utstötta, passar inte in, har inga vänner, de är lättledda och följer med flocken och blir så glada när de "ser ljuset" och blir accepterade pga sin nya tro och livsåskådning. Och då, för att inte riskera att hamna utanför igen blir de fullkomligt hängivna, följer allt slaviskt och blir nästan lite rabiata för att bli liiite bättre än de som varit inom kretsen länge. För att de vet att de egentligen tolereras där också men de blir aldrig upptagna i den riktigt innersta kretsen. Det är nästan lite synd om dem. Och det är ju därför det kallas "avprogrammering", för att de blir ju hjärntvättade. Det är ju inte precis ledarmaterialen som följer med och vill gärna vara med i mitten av flocken.
    Ja det kan jag bara instämma i. Misstänker att vår rabiata muslimah är just konvertit. Just det sekteriska känns väldigt obehagligt, och då spelar det ingen roll för min del om det är en muslim eller en nyfrälst kristen från Knutby.

De trevligaste och mest toleranta muslimer jag diskuterat religon med, är faktiskt min frus mest troende släktingar i hemlandet. De är respektfulla, nyfikna och så hängivna och säkra i sin egen religion, att de gärna diskuterar religion med mig som kristen, eftersom jag tillhör bokens folk.

De otrevligaste och mest obehagliga troende jag träffat däremot, är de som egentligen inte kan särskilt mycket om sin egen religion, mer än det de blivit itutade sen de var små. Det är ofta en blandad känsla av pinsamhet och frustration som följer samtal med dessa individer. Foten i munnen
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 23:08:05 följande:
    Kallar DU mig för obildad? Hahahahahahaha! Tack för kvällens gapskratt lilla vän!
    Ja jag kallar dig obildad. Oavsett kön på dig eller din partner
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 23:41:41 följande:
    För KÖN var ju viktigt. det är ju skillnad på det inom islam
    Anonym (Stackars joliga Gud) skrev 2015-05-08 23:32:44 följande:
    Det är djävulen som försöker intala muslimer att dom skulle vara en särskild sort. Gud skapade ALLA människor. Varför skulle han ens snudda vid tanken att skilja människor åt? En del faller för tricket tyvärr. Islam är djävulens största triumf. Där ifrågasätter ingen. Det får de inte. Och de TROR verkligen att Gud själv skulle förbjuda människor att utvecklas. Det Gud skapade människan för att göra.... Den här paradoxen är förstås förbjuden av djävulen. Människor kan ju inte tillåtas springa runt och tro att Gud älskar sin skapelse villkorslöst. Vilket är ytterligare en paradox. Gud satte oss här för att hitta vår egen väg. Att utvecklas. HAN SKAPADE OSS TILL SIN LIKNELSE. Islam hävdar att Gud inte kan utvecklas. Att Gud vill död och tortyr. Så Islam hävdar att Gud INTE är god..? Han vill död och elände över alla som inte gör precis exakt som Koranen och dess vidriga efterföljande texter?! Hur fasen lyckas man lura sig själv att tro att sånt dravel är från Gud?
    T om kristendomen har lyckats inse vad som är Gud och vad som är djävulen. 
    Det handlar nog också väldigt mycket om vad man har för perspektiv på religion och hur ens egen gudsuppfattning ser ut. Min egen syn gör egentligen att jag inte borde räknas som kristen, utan snarare jude i vissa sammanhang. Samtidigt är det ju inte boken efter bokstaven som gäller för mig, utan snarare en symbolisk tro på de kristna värderingarna. Det är svårt att förklara. Som troende får man dock välja vilken outlook man vill, eftersom det är tro det handlar om, inte landets juridiska system eller ovedersäglig vetenskap. Glad
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 23:11:35 följande:
    Tråden handlar INTE bara om att läsa koranen. Läs ts.

Rubrik: "Sluta hata islam"

Frågeställning: "Varför är alla så rädda för muslimer?"

IS passar väldigt bra in på den frågeställningen. Vad olika muslimska grupper säger likaså, eftersom det är vissa av dem som gör människor rädda. Vad som är fel och rätt också, då ts påstår att vi som inte gillar islam har fel och läser på fel ställen osv.

Ja, du och ts vill ju få folk att sluta hata, du säger själv att det är en fin religion, men sedan kan du inte nämna vilka saker som är fina med den? Du vet alltså inte 10 saker, annars skulle du skrivit ner dem och inte undvikt frågan. Trots allt ville DU att andra skulle hitta det fina med islam, så shoot!

Nu handlar inte tråden om vad muslimer vet eller inte vet om sin religion. Det är irrelevant här. Så varför skulle jag nämna nåt om vad som står i koranen här? Du får väl inhämta den kunskapen själv.
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 23:41:41 följande:
    Wow vilken räddning! Finns det mer, jag gillar att skratta?! Går och hämtar popcorn medan du författar nästa dråpliga inlägg. Tomte
Svar på tråden sluta hata Islam!