• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 23:11:35 följande:
    Tråden handlar INTE bara om att läsa koranen. Läs ts.

Rubrik: "Sluta hata islam"

Frågeställning: "Varför är alla så rädda för muslimer?"

IS passar väldigt bra in på den frågeställningen. Vad olika muslimska grupper säger likaså, eftersom det är vissa av dem som gör människor rädda. Vad som är fel och rätt också, då ts påstår att vi som inte gillar islam har fel och läser på fel ställen osv.

Ja, du och ts vill ju få folk att sluta hata, du säger själv att det är en fin religion, men sedan kan du inte nämna vilka saker som är fina med den? Du vet alltså inte 10 saker, annars skulle du skrivit ner dem och inte undvikt frågan. Trots allt ville DU att andra skulle hitta det fina med islam, så shoot!

Oj du verkar ha svårt att förstå vad tråden du skriver i handlar om. Om rubriken löd "Se hit" då? Åt vilket håll skulle du börja titta eller skulle du börja diskutera det?
  • Rutgers
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 21:40:22 följande:
    Anser du att folkmordet på den muslimska minoriteten i Burma är en bagatell? Har munkarna terroriserat befolkningen tre gånger på två år menar du?
    Ja.

Vadå menar? Jag hittade ett citat på wiki om det hela och undrar om det stämmer eftersom du påstår dig vara insatt i frågan. Så jag ville ha ett svar på om det var korrekt, inte få en motfråga...

• Anonym (Stackars joliga Gud)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 23:44:06 följande:
    Det handlar nog också väldigt mycket om vad man har för perspektiv på religion och hur ens egen gudsuppfattning ser ut. Min egen syn gör egentligen att jag inte borde räknas som kristen, utan snarare jude i vissa sammanhang. Samtidigt är det ju inte boken efter bokstaven som gäller för mig, utan snarare en symbolisk tro på de kristna värderingarna. Det är svårt att förklara. Som troende får man dock välja vilken outlook man vill, eftersom det är tro det handlar om, inte landets juridiska system eller ovedersäglig vetenskap. Glad
    Det är ju det som Gud är Det är kärlek, mellan dig och Gud. Ditt personliga sätt. Gud skulle aldrig ha något alls med våld att göra. Fördömande är inte Gud. Slå din partner till lydnad och sånt dravel. Gud är kärlek. I hjärtat. Gud talar inte om för nån hur man ska leva. Hur man ska tvätta sig. Vem man får älska. Vad man får äta. Hur man för döda det man äter?! Hur kan man vara så förmäten att man tror att det skulle ha nån betydelse?! Man kan inte slå någon och kalla det kärlek. Gud är KÄRLEK. Enbart. Allt annat är djävulens fula fingrar. 
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 23:46:51 följande:
    Wow vilken räddning! Finns det mer, jag gillar att skratta?! Går och hämtar popcorn medan du författar nästa dråpliga inlägg. Tomte
    Ja du verkar vara en lättroad person om man får skriva så. Jag för min del kan tänka långt fler roande saker man kan göra en fredagsnatt
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 23:46:11 följande:
    Nu handlar inte tråden om vad muslimer vet eller inte vet om sin religion. Det är irrelevant här. Så varför skulle jag nämna nåt om vad som står i koranen här? Du får väl inhämta den kunskapen själv.
    Så du erkänner att du hade fel om trådens syfte? Att den inte alls bara handlar om att läsa koranen?

Okej, du visste inte 10 fina saker med islam, ändå kallar du det en "fin religion".
    Sedan sa jag inte att du skulle nämna saker ur koranen, utan 10 saker du tycker är fina med religionen. Men du kan inte, så jag får väl fråga vidare.

Någon annan muslim härinne kanske känner sig manad. Jag behöver inte ens tio saker om det inte finns, om det bara finns ett fåtal så skriv gärna upp dem här.
  • Anonym (Kristen & gift med muslim)
    Anonym (Stackars joliga Gud) skrev 2015-05-08 23:51:26 följande:
    Det är ju det som Gud är Det är kärlek, mellan dig och Gud. Ditt personliga sätt. Gud skulle aldrig ha något alls med våld att göra. Fördömande är inte Gud. Slå din partner till lydnad och sånt dravel. Gud är kärlek. I hjärtat. Gud talar inte om för nån hur man ska leva. Hur man ska tvätta sig. Vem man får älska. Vad man får äta. Hur man för döda det man äter?! Hur kan man vara så förmäten att man tror att det skulle ha nån betydelse?! Man kan inte slå någon och kalla det kärlek. Gud är KÄRLEK. Enbart. Allt annat är djävulens fula fingrar. 
    Amen! Glad
  • Anonym (Kristen & gift med muslim)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 23:53:20 följande:
    Ja du verkar vara en lättroad person om man får skriva så. Jag för min del kan tänka långt fler roande saker man kan göra en fredagsnatt
    Ja men vad trevligt, och ändå sitter du här och bråkar med alla i tråden... en fredagsnatt. Hyfsad face plant! Solig
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 23:48:30 följande:
    Oj du verkar ha svårt att förstå vad tråden du skriver i handlar om. Om rubriken löd "Se hit" då? Åt vilket håll skulle du börja titta eller skulle du börja diskutera det?
    Uppenbarligen har du jävligt svårt för att fatta.

Vi tar det igen.

Ts skriver: sluta hata islam.

Ts skriver: läs koranen istället för att läsa på islam-fientliga sidor

Ts skriver: varför är alla så rädda för muslimer?

Vi har alltså TRE underlag för tråden.

1, att folk ska sluta hata islam. Detta är ett stort diskussionsämne och vi kan skriva i stort sett vad vi vill om det, då vi måste få nämna varför vi hatar, och ni muslimer då kan nämna varför vi ska sluta hata - då ts efterfrågar just det - sluta hata-.

2, här skriver ts om att läsa koranen, det har du rätt i. Men hon skriver ISTÄLLET FÖR. Jag läser varken koranen eller letar fakta på islam-fientliga sidor, alltså är jag inte målgruppen för just den frågan.

3, varför är alla så rädda för muslimer - ja här kommer ju terrorismen och IS in i det hela, och andra tankar folk kan tänkas ha som gör dem rädda för muslimer och/eller islam.

Om tråden hetat "se hit" hade jag diskuterat innehållet i den endast, men nu upplyser rubriken oss om någonting. Du är nog så smart att du inser skillnaden, om inte så kan jag inte hjälpa dig. Du får väl fråga någon i din närhet om de kan förklara för dig.
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 23:53:51 följande:
    Så du erkänner att du hade fel om trådens syfte? Att den inte alls bara handlar om att läsa koranen?

Okej, du visste inte 10 fina saker med islam, ändå kallar du det en "fin religion".
    Sedan sa jag inte att du skulle nämna saker ur koranen, utan 10 saker du tycker är fina med religionen. Men du kan inte, så jag får väl fråga vidare.

Någon annan muslim härinne kanske känner sig manad. Jag behöver inte ens tio saker om det inte finns, om det bara finns ett fåtal så skriv gärna upp dem här.
    Nä du jag har inte "erkänt" nåt i den här tråden.
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-09 00:02:12 följande:
    Nä du jag har inte "erkänt" nåt i den här tråden.
    Jag frågade om du erkänner att du hade fel, men du är alltså en sån som inte gör det. Men det är lugnt, du behöver inte skriva ut det om det känns pinsamt.
Svar på tråden sluta hata Islam!