• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 21:55:24 följande:
    "Nån" skriver att buddhismen är fredlig och det var inte jag. Fortfarande är detta en tråd om islam, eller har jag fel? Dessutom var det DU som började med att be MIG lämna tråden, så vad vill du ha sagt egentligen?

Men skriv om buddhismen du, som om det dåliga de gör uppväger att muslimer gör dåliga saker. Två fel gör ett rätt enligt dig, eller? Känns det bra att munkar också dödar, så att du kan rättfärdiga vad IS och andra muslimska terrorister gör?

Om du läser ts så ser du att det är fler frågeställningar, och rubriken säger ingenting om att läsa något alls, bara "sluta hata".

Jag ogillar de flesta religioner så det är inte bara islam som får en känga av mig. Men det tar vi i andra trådar, starta en och ge mig länken, jag kan prata om hur illa jag tycker om kristendomen också.

men för att återgå till ämnet:

Nämn 10 saker som är bra med islam. Tack. Observera att de ska ha med islam att göra och inte bara "i största allmänhet" så om du säger "den är för jämställdhet" så räknas det inte,eftersom ganska mycket annat är för jämställdhet och Sveriges befolkning är det i synnerhet även utan islam.

10 bra saker som är unika för islam. Om du inte kommer på 10 saker, nämn något iallafall. Tack på förhand.

Precis som "nån" skriver IS i en tråd som enbart handlar om att läsa koranen. Vad som är fel eller rätt bland en massa grupper får du diskutera i en annan tråd. Det hör ju inte direkt hit om man säger så. Nej jag ser inte flera frågeställningar i TS och just vad den här tråden handlar om står i TS så att börja diskutera IS i en tråd som handlar om att läsa koranen är OT.

Varför ska jag nämna nåt här? Du får väl läsa och se själv om du hittar en eller tio saker i koranen. Kanske du kan läsa och diskutera det du läser här?
  • Anonym (varför inte)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 19:09:51 följande:
    Ja, och för att verkligen kunna läsa och förstå koranen, så måste man behärska klassisk arabiska, vilket en handfull människor i världen gör. Anledningen till att så många tycker så illa om islam (inklusive många muslimer) är att religion, politik och sätt att leva är inbakat i ett, vilket sen med hjälp av lokal tradition formar den muslimska kulturen.

Denna står många gånger mycket långt i från vad man är van vid i Sverige. I synnerhet frågor som jämlikhet, syn på homosexualitet etc. I Europa har vi haft både en upplysningstid, och ett avståndstagande från de värsta avarterna av kristendomen, genom Martin Luther, och de allra flesta vill nog inte gå tillbaka ett antal hundra år i utveckling, för att glädja hitresta muslimer som är nya i Sverige.

Det är detta som gör folk förbannade och i kombination med Svenssons genomsnittligt låga kunskap om islam, skapar detta ett ganska tråkigt klimat i just den här frågan, vilket gör att folk säger sig hata islam.
    Väl uttryckt och förklarat.
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-08 22:57:48 följande:
    Du är ju dum och otrevlig, klart att man blir sur på dig. Och jag är inte gift med en man din pajas, jag är man och min fru muslimah. Jag valde medvetet att inte skriva det från början, för att kunna se hur mycket bullshit du skulle klämma ur dig först, så nu vet jag att mina misstankar stämde. Ingen av oss skulle få för oss att rösta på SD. De är lika värdelösa som rödingarna, fast främlingsfientliga.
    Oj oj oj vilket vokabulär! Du verkar ju lika obildad som de flesta SDare med ditt språk här eller har lika hett temperament kanske man ska säga( tänker på järnrörsskandalen)

Nåja. Det är inte bullshit att skriva att du antagligen bor med en Pakistanier iranier somalier egyptier bosnier och inte en självhatande muslim eftersom "muslim" inte är ett folkslag. Du kan inte vara muslim och hata islam lika lite som du kan vara kristen och hata kristendomen. Det går liksom inte ihop. Könet på din partner är irrelevant
  • Anonym (varför inte)
    GreenEarth skrev 2015-05-08 19:22:32 följande:
    +1    Jag gillar en Religon som är till för att ge mig själv stöd och uppmuntran i en orolig värld, (tex Buddhism), men jag ogillar starkt  en Religon som orsakar krig och där anhängarna dödar i Religonens namn, och kräver att alla andra ansluter sig.
    Håller med om det här också. Naturreligionerna orsakade inte heller krig Folk trodde på det påtagliga, de förklarade naturen omkring sig med hjälp av trådens andar och moder jord, o.s.v. De levde i samklang med djur och natur och respekterade det.

Istället för motsatsen som har hittat på någon abstrakt enväldig patriark som tillskrivs en massa påhittade regler och lagar och seder, perversa, förtryckande, fördömande och våldsamma begär och sedan utför handlingar i dennes namn. Handlingar som är fullkomligt moraliskt förkastliga. Enbart för att gynna en grupp av män som är sadister, gillar förtryck, vill ha makt och rikedomar. Det går såväl för gamla tiders prästerskap som krigsherrar i en hel del länder idag och en hel del lärda imamer.
  • Anonym (Kristen & gift med muslim)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 23:06:05 följande:
    Oj oj oj vilket vokabulär! Du verkar ju lika obildad som de flesta SDare med ditt språk här eller har lika hett temperament kanske man ska säga( tänker på järnrörsskandalen)

Nåja. Det är inte bullshit att skriva att du antagligen bor med en Pakistanier iranier somalier egyptier bosnier och inte en självhatande muslim eftersom "muslim" inte är ett folkslag. Du kan inte vara muslim och hata islam lika lite som du kan vara kristen och hata kristendomen. Det går liksom inte ihop. Könet på din partner är irrelevant
    Kallar DU mig för obildad? Hahahahahahaha! Tack för kvällens gapskratt lilla vän!
  • Anonym (Stackars joliga Gud)
    Anonym (varför inte) skrev 2015-05-08 22:52:01 följande:
    Tack för uppmaningen. Läs mina inlägg. Det är vi som har lärt oss mer om islam än den högst tillpassade sanningen på historielektionerna är de som starkast tar avstånd från den ideologin. För den är livsfarlig. Och så kan ni sluta tjata om koranen för att en väldigt, väldigt, väldigt stor andel av muslimerna inte lever enligt enbart koranen. Utan tolkningarna av den. Det är hur många som helst som inte ens förstår det de läser utan tar haditherna och minst en imam till hjälp.
    Koranen och dess efterföljande skrifter är riktigt otäcka när man läser dem med sekulariserade ögon. Det här är nåt man aldrig kan övertyga de troende om. Man måste se hjärntvätten själv. Och för att kunna se den måste man se alternativa sätt. Förmodligen en av orsakerna till att islam vill utrota alla oliktänkande. Vore ju hemskt om folk fick valmöjlighet. 
    Djävulen har verkligen lyckats när det kommer till islam. Kristendomen har lyckats skaka av sig det mesta av hans influenser, katolichismen är på väg. Men islam står stilla. Varje dag sitter djävulen där nere och jublar över att han har lurat så många över till sig. Att de ramlar in till honom i massor och dryper av ondska.
    Och Gud gråter över att folk är så blinda.
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 22:58:53 följande:
    Precis som "nån" skriver IS i en tråd som enbart handlar om att läsa koranen. Vad som är fel eller rätt bland en massa grupper får du diskutera i en annan tråd. Det hör ju inte direkt hit om man säger så. Nej jag ser inte flera frågeställningar i TS och just vad den här tråden handlar om står i TS så att börja diskutera IS i en tråd som handlar om att läsa koranen är OT.

Varför ska jag nämna nåt här? Du får väl läsa och se själv om du hittar en eller tio saker i koranen. Kanske du kan läsa och diskutera det du läser här?
    Tråden handlar INTE bara om att läsa koranen. Läs ts.

Rubrik: "Sluta hata islam"

Frågeställning: "Varför är alla så rädda för muslimer?"

IS passar väldigt bra in på den frågeställningen. Vad olika muslimska grupper säger likaså, eftersom det är vissa av dem som gör människor rädda. Vad som är fel och rätt också, då ts påstår att vi som inte gillar islam har fel och läser på fel ställen osv.

Ja, du och ts vill ju få folk att sluta hata, du säger själv att det är en fin religion, men sedan kan du inte nämna vilka saker som är fina med den? Du vet alltså inte 10 saker, annars skulle du skrivit ner dem och inte undvikt frågan. Trots allt ville DU att andra skulle hitta det fina med islam, så shoot!

• Anonym (Stackars joliga Gud)

Gud vill att vi utvecklas, går framåt. LÄR oss saker. Djävulen vill att människor ska sitta fast, inte utvecklas. Mindre utvecklade människor har lättare att gripa till ondska. Det är lättare att hitta djävulen än att hitta Gud. Att ta sin broders liv. Att säga, gör som jag eller dö. Det är INTE Gud. Gud är tolerant. Gud skapade oss för utveckling. Gud skapade oss att finna VÅR EGEN VÄG. Gud älskar. Djävulen är lycklig när människor inte kommer nånstans. Människor trycker sin egen vilja på andra, att falla ner i ondska. Dödar. Torterar. Gud gråter. Idag har djävulen vunnit.

• Anonym (varför inte)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 21:44:45 följande:
    Ja tänk att jag anser att folk som skriver sånt skit om islam är begpvningshandikappade? Speciellt när de inte ens kan läsa en trådstart. Jag ser ingen reklam men vi kanske har olika uppfattning om vad reklam är för nåt. Har du inget att tillföra tråden så behöver du inte kommentera eller hur? TS borde anmäla er alla för rasism och OT
    Är du TS? Eller varför ska du bestämma vem som har något att tillföra tråden? Hittills är nog du som har tillfört minst genom att vara väldigt respektlös mot nästan alla och kalla folk för lögnare. Undrar vart TS har tagit vägen.
Svar på tråden sluta hata Islam!