• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 17:58:01 följande:
    Det spelar ingen roll vad de skriver eller om de ens är muslimer. Det spelar heller ingen roll vad andra som påstår sig ha läst koranen skriver. Man måste själv läsa och bilda sig en egen uppfattning
    Om du bildar dig en egen uppfattning kring Koranen så begår du haram. Det är bara de lärda som får tolka Koranen.
  • Anonym (Kristen & gift med muslim)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-09 00:20:19 följande:
    Hurdå fel menar du? Var det svårt att läsa de få rader som står i TS och begripa vad hon vill diskutera här? För inte antog du att du skulle välja en rad att diskutera och skippa bli pådyvlad att läsa koranen? För tråden handlar väl om att alla som kritiserar islam ska bemöda sig att läsa koranen eller förstod du det helt tvärtom eftersom du såg det som tjat? Då begriper jag varför ni skriver om islam som ni gör. Ja hela tråden verkar överfull med pinsamma idioter. Jag förstår att ingen muslim vill ödsla sin tid på ärthjärnorna här. Och TS verkar ju ha rätt. Ni svamlar om sånt ni inte har en aning om för antingen så är ingen här läskunnig eller så vet man att skiten man sprider inte ens står i koranen.
    Men kära nån, värsta järnrörstemperatmentet ju. Förvånad
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-09 00:21:30 följande:
    Tyvärr får inte vanliga muslimer tolka Koranen. Det får bara brödraskapet och deras imamer göra. Alla andra ska vara tysta och lyda. Att tänka själv får inte komma på fråga öht för då vanhelgar man Muhammed. Klart att vanligt folk (muslimer) inte klarar av att tolka Koranen. Det skulle ju ge religionen och imamerna mindre makt att styra folket
    Finns en sanning i det du skriver absolut
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-09 00:25:39 följande:
    Men kära nån, värsta järnrörstemperatmentet ju. Förvånad
    Ja man får ju "ta seden dit man kommer".
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-09 00:24:14 följande:
    Oj obildad och mansgris! Ja hon har det nog inte lätt "musliman" du bor med.
    Haha, mansgris? Hur lyckas du koppla den fantasifulla anklagelsen till det jag skrev? Alltså du borde ju börja med stand up comedy, det här är ju verkligen världsklass! Det skulle även vara väldigt intressant var du fått din så överlägsna bildning ifrån. Hur många examina har du, och i vad? Vilken litteratur gillar du? Det här är verkligen spännande! Kyss
  • kivirush

Någon som har funderat på om (Muslimsk tjej) egentligen bara är ett troll som är ute efter att få muslimer att framstå som något de inte är?

Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Hurdå fel menar du?
    Läs inlägg 457. Orkar inte upprepa.
    Var det svårt att läsa de få rader som står i TS och begripa vad hon vill diskutera här? För inte antog du att du skulle välja en rad att diskutera och skippa bli pådyvlad att läsa koranen?

Jag klarade av att läsa HELA ts, men du valde ut en enda liten mening och fastnade på den.
    Rubriken och sista frågan ingår också i ts, det förstår du nog.

Ja, det var ju just att välja EN rad och diskutera som jag INTE gjorde, då jag valde att diskutera HELA ts? Det är ju du som babblar om att det bara handlar om en enda rad - att läsa koranen.
     För tråden handlar väl om att alla som kritiserar islam ska bemöda sig att läsa koranen eller förstod du det helt tvärtom eftersom du såg det som tjat?

Nej, den handlar också om att sluta hata islam och om varför man är rädd. Dessutom efterfrågar ts oss om att läsa, men vi har ju också rätt att säga nej. Eller menar du något annat, att jag måste böja huvudet och göra som ts säger?
     Jag förstår att ingen muslim vill ödsla sin tid på ärthjärnorna här.

Du vill visst väldigt gärna ödsla tid på oss ärthjärnor

vad säger din gud om att du skriver så om andra förresten?
     för antingen så är ingen här läskunnig eller så vet man att skiten man sprider inte ens står i koranen.

Mmm fast jag har inte skrivit nån skit som inte ens står i koranen. Fast du får gärna sprida skiten som står i den om du vill.
    Anonym (Stackars joliga Gud) skrev 2015-05-09 00:22:10 följande:
    Haha du skämtar?!! Eller är även kritik mot en TRO SDs fel nu också? Wow.
    Har man inget att komma med så drar man antingen rasist kortet eller nu tydligen SD kortet. Så man kan inte vara kritisk utan att man är SD.are och/eller rasist. Jösses sätten att försöka tysta oliktänkande håller på att bli helt absurd.

Religion är inte en ras så jag antar att det var därför SD kortet kom upp istället. 

Tyvärr får jag informera om att islam är skulden till synen på islam. Jag förstår att det är jobbigt att smälta men man kan inte lassa allt på andra. Är det nåt det är ont om i islam är det kärleksbudskap, inte motsatsen för oss som ser på det hela med sekulariserade ögon.
    ALLT är SD:s fel! Tomte
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-09 00:28:28 följande:
    Ja man får ju "ta seden dit man kommer".
    Haha, bra jobbat! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Stackars joliga Gud)
    Anonym (Kristen & gift med muslim) skrev 2015-05-09 00:23:36 följande:
    Men så enkelt är det inte. Guds påbud i koranen, är att både män och kvinnor skall täcka sig under bön, för att de inte skall tappa fokus från gud eller tänka orena tankar. Det är bakgrunden till det hela. Egentligen inte konstigare än att vi i den kristna västvärlden fortfarande har vänster- och högerknäppta skjortor/blusar för män respektive kvinnor, vilket är en kvarleva från den tiden männen satt på ena sidan i kyrkan, och kvinnorna den andra. Allt för att inte inleda oss i frestelse som det så vackert heter.
    Sant men hur blev det till att kvinnor ska täcka sig hela tiden? de mest extrema fall ser man ögon genom nätgaller? Misslyckades Gud så mycket med männen att kvinnan näst intill måste vara osynlig i extremfall? Gud misslyckas inte. Det är det människorna som gör. hade Gud menat att kvinnor skulle bära heltäckande klädsel hade hela historien med äpplet inte varit på kartan. Adam hade inte ens vetat hur en kvinna ser ut. Han hade sett en säck med galler för ögonen. Han kunde lika gärna blivit kåt på en fin jordhög med läckra former för han hade ingen aning om hur läckra former såg ut
Svar på tråden sluta hata Islam!