• Anonym (Uppgiven)

Kalla handen

Hej,

Vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här. Är bara väldigt ledsen över situationen jag befinner mig i. Då och då träffar jag någon, som jag tycker mycket om och som jag lyckats haka upp mig på rejält. Vänskapen, om man nu klassa den så, inleddes först sen några år tillbaka och det var likadant då. Jag upplever denna någon som omväxlande väldigt varm/kall och mycket komplicerad. Som någon med svårt för närhet. Kan uppleva personen som väldigt på i perioder men andra gånger, när jag verkligen vill prata, så blir jag totalt ignorerad. Blir så låst av det här och kan aldrig säga nej till människan. Att få kalla handen gör bara att jag blir ännu mer mån om att visa mig värdig även om jag inte agerar på känslan att höra av mig när den andra blir tyst.

Det finns ingen kommunikation om det här. Visar mycket lite av mig själv och min personlighet vilket bjuder in till massa missförstånd och att jag blir tagen för given. Skulle jag istället konfrontera tror jag personen skulle springa iväg som ett skrämt rådjur. Jag tycker tydligen det är bättre att låta mig utnyttjas. Är medveten om mina alternativ här och inget lockar. Önskar bara att det vore annorlunda. För dem av er som kan sympatisera..

• Svar på tråden Kalla handen
  • Anonym (kdäd)

Haha,vad man tänker på denna tråden hela tiden.

är det inte så att vi alla behöver vänliga ord,glada skratt,medkänsla och omtanke från ärliga människor?
    Ta hand om dig och din kropp,Fyll ditt hjärta med det du behöver för att må bra och gör det du behöver göra för att komma dit.

Bara en tanke....

• Anonym (Undran)

Klart att man är nyfiken på hur det går!

Förutsätter att "Uppgiven" håller oss uppdaterade. ;)

• Anonym (Uppgiven)

Hej på er och tack.

Jag förstår att ni att är nyfikna och har tyvärr inget nytt att berätta.

Vill nog höra av mig till personen igen men det är inte så att den är ovetande om mina känslor. Jag har uttryckt dem förr. Kanhända att jag behöver göra det igen och ännu bättre.

Jag är ganska ledsen över att inte ha fått höra om hur den andra känner. Hoppas och tror ändå att viljan att också visa sig själv lite sårbar finns där..

• Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-10 20:10:28 följande:

Hej på er och tack.

Jag förstår att ni att är nyfikna och har tyvärr inget nytt att berätta.

Vill nog höra av mig till personen igen men det är inte så att den är ovetande om mina känslor. Jag har uttryckt dem förr. Kanhända att jag behöver göra det igen och ännu bättre.

Jag är ganska ledsen över att inte ha fått höra om hur den andra känner. Hoppas och tror ändå att viljan att också visa sig själv lite sårbar finns där..

hon kanske är jättesårbar,men visar upp enstark fasad?
    en del lär ju sig utav livet och ändrar på beteenden som gått fel tidigare i livet,tex en person som INTE har hört av sig börjar att höra av sig (och vill kanske veta vart relationen står?) men iblöand kanske det blir "stå" i relationen pga missförstånd och ouppklarade frågor/undringar och då blir det konstigt där den ena känner sig jagad och den andre ignorerad...därför det är så viktigt med enkelhet,rakhet och tydlighet om vad man vill..man får försöka att på bästa sätt försöka uttrycka sig utan att den andra varken ska gå i försvar eller dra sig undan.....

är i ett sånt läge själv just nu där jag försöker förklara för personen att jag är både kär och intresserad utav att prata/umgås,men får ganska svala svar och mycket i stil med att han inte hinner och pratar mest om jobbet,han vet vad vi har "haft" och det gör mig ju såklart ännu mer frusterad och undrande över vad han egentligen  vill..jag får ju inga svar upplever jag. Hmm..vad gör man ,har du nåt tips till mig kanske? haha ..han har också ändrat ståndpunkt på en sak...åldern...först va det bra att jag är lite äldre,för det gav erfarenhet inom många områden sa han,sen nu är jag för gammal?? vet inte vad jag har personen och det gör mig ledsen,för jag gillar verkligen människan,men ibland förstår jag mig verkligen inte på honom. han utrycker sig så det går att misstolka....och sånt är jag inte bra på.

men nu va det dig tråden handlade om...sorry...
  • Anonym (herregud)

Är du igång nu igen, du som startar trådar och sedan skriver under 3-4 olika namn och pratar fram och tillbaka med sig själv. Varför gör man så?

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (kdäd) skrev 2015-05-10 20:30:29 följande:

hon kanske är jättesårbar,men visar upp enstark fasad?

en del lär ju sig utav livet och ändrar på beteenden som gått fel tidigare i livet,tex en person som INTE har hört av sig börjar att höra av sig (och vill kanske veta vart relationen står?) men iblöand kanske det blir "stå" i relationen pga missförstånd och ouppklarade frågor/undringar och då blir det konstigt där den ena känner sig jagad och den andre ignorerad...därför det är så viktigt med enkelhet,rakhet och tydlighet om vad man vill..man får försöka att på bästa sätt försöka uttrycka sig utan att den andra varken ska gå i försvar eller dra sig undan.....

är i ett sånt läge själv just nu där jag försöker förklara för personen att jag är både kär och intresserad utav att prata/umgås,men får ganska svala svar och mycket i stil med att han inte hinner och pratar mest om jobbet,han vet vad vi har "haft" och det gör mig ju såklart ännu mer frusterad och undrande över vad han egentligen  vill..jag får ju inga svar upplever jag. Hmm..vad gör man ,har du nåt tips till mig kanske? haha ..han har också ändrat ståndpunkt på en sak...åldern...först va det bra att jag är lite äldre,för det gav erfarenhet inom många områden sa han,sen nu är jag för gammal?? vet inte vad jag har personen och det gör mig ledsen,för jag gillar verkligen människan,men ibland förstår jag mig verkligen inte på honom. han utrycker sig så det går att misstolka....och sånt är jag inte bra på.

men nu va det dig tråden handlade om...sorry...

Du verkar ha det tufft du med. Tråkigt. Skulle vilja säga att du sätter dig själv i främsta rummet och försöker komma fram till vad du vill ha och behöver också längre fram. Lite som du (?) rådde mig, ta hand om dig och se till ditt eget välmående.

Kanske behövs det istället ett nytt grepp på kommunikationen. Det ska kännas bra och bara du kan avgöra vad som är rimligt. Men akta dig för att fastna i ambivalens.. ;)
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (herregud) skrev 2015-05-10 20:42:53 följande:

Är du igång nu igen, du som startar trådar och sedan skriver under 3-4 olika namn och pratar fram och tillbaka med sig själv. Varför gör man så?

Ingen aning om varför man gör så. Du har tyvärr inte ertappat någon, det här är min första tråd.
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-10 21:59:10 följande:
    Du verkar ha det tufft du med. Tråkigt. Skulle vilja säga att du sätter dig själv i främsta rummet och försöker komma fram till vad du vill ha och behöver också längre fram. Lite som du (?) rådde mig, ta hand om dig och se till ditt eget välmående.

Kanske behövs det istället ett nytt grepp på kommunikationen. Det ska kännas bra och bara du kan avgöra vad som är rimligt. Men akta dig för att fastna i ambivalens.. ;)
    ja,gråtit mååååånga tåra och krachat ett par gånger pågrund utav mina starka känslor fö denna person. men eftersom personen inte verkar vara inresserad direkt utav mitt liv,mina känslor(eftersom han ite frågar/undrar nåt) så vet han ju nte hur jag inners inne mår heller,jag har dock beskrivit mycket hur jag känner och vill att han ger några klara beked och helst att vi kan prata ut omvad som igentligen hände och om/hur vi isåfall ska gå vidare...vänner/KK/förhållande/inget alls? men vore schysst med ett avslut och ett bra samtal hur ellr hur,och det borde väl han med vara intresserad utav kan jag tycka.
    jag vet att det är an jagvil ha,men inte hans bettende,han mste komunicera och visa upp sig mer,ta för sig och knulla mig! ursäkta uttrycket!  jag har mått jättebra när vi har haft kontakt och det är ju hans beteende som får i irriterad,ledsen,undrande,frusterad...sålänge han pratar/vsar att han bryr sig tror g vi kan ha en framtid,men han vekar verkligen vara egen ...
    ja,viktigt att det ska knnas bra och det känns ju inte bra när ha varken säger bu eller bä....dubbla känslor här,både ledsen/irriterad,för vi hade så fin och ra kontakt innan...nu känner jag mig som ett ? vad hände?? allt pgrund utav bristande kommunikation från hans sida.....
  • Anonym (Undran)

Uppgiven - Hur hade du tänkt att ta steget?

Jag tycker att du ska skicka ett meddelande till personen.

Förklara att du inte kan släppa personen ur tankarna och att du saknar den.

• Anonym (Uppgiven)

Det skulle jag kunna Undran. Men så tänker jag "varför det?" när personen struntat i att svara mig.

Fastnar lätt i tankar om att jag inte ska behöva förklara mig, att den andra borde förstå. Jag saknar ansträngning från X. Är jag orättvis då? Eller bara dum som missar möjligheten?

Svar på tråden Kalla handen