• Anonym (Uppgiven)

Kalla handen

Hej,

Vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här. Är bara väldigt ledsen över situationen jag befinner mig i. Då och då träffar jag någon, som jag tycker mycket om och som jag lyckats haka upp mig på rejält. Vänskapen, om man nu klassa den så, inleddes först sen några år tillbaka och det var likadant då. Jag upplever denna någon som omväxlande väldigt varm/kall och mycket komplicerad. Som någon med svårt för närhet. Kan uppleva personen som väldigt på i perioder men andra gånger, när jag verkligen vill prata, så blir jag totalt ignorerad. Blir så låst av det här och kan aldrig säga nej till människan. Att få kalla handen gör bara att jag blir ännu mer mån om att visa mig värdig även om jag inte agerar på känslan att höra av mig när den andra blir tyst.

Det finns ingen kommunikation om det här. Visar mycket lite av mig själv och min personlighet vilket bjuder in till massa missförstånd och att jag blir tagen för given. Skulle jag istället konfrontera tror jag personen skulle springa iväg som ett skrämt rådjur. Jag tycker tydligen det är bättre att låta mig utnyttjas. Är medveten om mina alternativ här och inget lockar. Önskar bara att det vore annorlunda. För dem av er som kan sympatisera..

• Svar på tråden Kalla handen
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-10 22:25:09 följande:

Uppgiven - Hur hade du tänkt att ta steget?

Jag tycker att du ska skicka ett meddelande till personen.

Förklara att du inte kan släppa personen ur tankarna och att du saknar den.

Skulle citerat innan.
  • Anonym (Undran)

Uppgiven - Fast då är du ju tillbaka på ruta 1. Tanken är att släppa dessa "barnsliga" fasonerna om vem som hör av sig när och hur!

Du ska bryta detta och bruka lite allvar till personen.

Så ja, jag tycker du är dum om du låter bli.

• Anonym (kdäd)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-11 06:33:29 följande:

Uppgiven - Fast då är du ju tillbaka på ruta 1. Tanken är att släppa dessa "barnsliga" fasonerna om vem som hör av sig när och hur!

ja,risken är ju att det sitter två sårade människor på varsitt håll och inte fattar nåt.
    prcis som undran säger är det väl bättre med raka besked och allvar och att prata ut oavsett vad utgången på det hela blir? att känna att man gjorde vad mn kude.
    att känna irritation,frustration och ovisset förstör för både en själv och den andra (som troligtvis känner samma sak) men man behöver inte såra varandra med hårda ord,utan behöver nog reda ut saker i lugn och ro och få förståelse för den andra personen hur den känner/tycker.

• Anonym (l)
    Anonym (kdäd) skrev 2015-05-11 07:37:43 följande:
    ja,risken är ju att det sitter två sårade människor på varsitt håll och inte fattar nåt.
    prcis som undran säger är det väl bättre med raka besked och allvar och att prata ut oavsett vad utgången på det hela blir? att känna att man gjorde vad mn kude.
    att känna irritation,frustration och ovisset förstör för både en själv och den andra (som troligtvis känner samma sak) men man behöver inte såra varandra med hårda ord,utan behöver nog reda ut saker i lugn och ro och få förståelse för den andra personen hur den känner/tycker.
    Ni är sjuka sluta sapela på folks känslor helt sjukt ju .
  • Anonym (l)
    Anonym (kdäd) skrev 2015-05-11 07:37:43 följande:
    Det är sådana slynor  som er som raserar andras öde och allt som byggt upp , på käften ska ni ha när ni leker med känslor ./ARG 
  • Anonym (l)
    Anonym (l) skrev 2015-05-11 09:05:58 följande:
    Det är sådana slynor  som er som raserar andras öde och allt som byggt upp , på käften ska ni ha när ni leker med känslor ./ARG 
    Rakt av på truten ska ni ha .
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (l) skrev 2015-05-11 09:05:58 följande:
    öööhhh...ursäkta??? det är ju precis leka med känslor man INTE gör när man kräver rakhet och tydlighet och ger rakhet och tydlighet tillbaka!

när man leker med folks känslor är man tyst,ger oklara besked,ljuger,vill inte ses osv..fy fan för sånt folk.
    säg sanningen direkt,det sårar mindre.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-11 06:33:29 följande:

Det vill jag ju inte.. Vore skönt att gå från att vara barnslig till att vara öppenhjärtig. Jag ska. :)
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-11 19:54:03 följande:
    Det vill jag ju inte.. Vore skönt att gå från att vara barnslig till att vara öppenhjärtig. Jag ska. :)
    Låter bra det tycker jag,att vara ärlig och öppen både mot sig själv och andra gör livet mycket enklare för alla. och det är ok att ändra sig under resans gång med.
    hur går det har ni haft nån kontakt? har hon eller du hört av sig nåt?

• Anonym (Undran)

Också nyfiken på hur det går?

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (kdäd) skrev 2015-05-12 19:55:10 följande:

Låter bra det tycker jag,att vara ärlig och öppen både mot sig själv och andra gör livet mycket enklare för alla. och det är ok att ändra sig under resans gång med.

hur går det har ni haft nån kontakt? har hon eller du hört av sig nåt?

Jag har hört av mig och lagt fram det jag vill ha sagt. Inväntar svar på det.

Har kvar känslan av att det inte kommer bli den respons jag skulle vilja ha. Hursomhelst är jag glad att jag vågade. Tackar för pushen jag fått av er. :)
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-15 15:58:33 följande:
    Jag har hört av mig och lagt fram det jag vill ha sagt. Inväntar svar på det.

Har kvar känslan av att det inte kommer bli den respons jag skulle vilja ha. Hursomhelst är jag glad att jag vågade. Tackar för pushen jag fått av er. :)
    vad vill du ha för svar/respons då???
  • Anonym (kdäd)

Ts,sen tänker jag med att det är viktigast att du är ärlig mot DIG SJÄLV,för annars slår det tillbaka på dig sen.
    så gå på din känsla.

Svar på tråden Kalla handen