• Anonym (Uppgiven)

Kalla handen

Hej,

Vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här. Är bara väldigt ledsen över situationen jag befinner mig i. Då och då träffar jag någon, som jag tycker mycket om och som jag lyckats haka upp mig på rejält. Vänskapen, om man nu klassa den så, inleddes först sen några år tillbaka och det var likadant då. Jag upplever denna någon som omväxlande väldigt varm/kall och mycket komplicerad. Som någon med svårt för närhet. Kan uppleva personen som väldigt på i perioder men andra gånger, när jag verkligen vill prata, så blir jag totalt ignorerad. Blir så låst av det här och kan aldrig säga nej till människan. Att få kalla handen gör bara att jag blir ännu mer mån om att visa mig värdig även om jag inte agerar på känslan att höra av mig när den andra blir tyst.

Det finns ingen kommunikation om det här. Visar mycket lite av mig själv och min personlighet vilket bjuder in till massa missförstånd och att jag blir tagen för given. Skulle jag istället konfrontera tror jag personen skulle springa iväg som ett skrämt rådjur. Jag tycker tydligen det är bättre att låta mig utnyttjas. Är medveten om mina alternativ här och inget lockar. Önskar bara att det vore annorlunda. För dem av er som kan sympatisera..

• Svar på tråden Kalla handen
  • Anonym (Uppgiven)

Det jag hade i åtanke var nog att jag i förra vändan var alltför på och att det tog sig fel uttryck. Jag är rädd att upprepa misstaget och mista personen. Därför vågar jag inte riskera nåt nu. Och tänker att det är bättre att låta allt vara.

• Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-05 20:42:52 följande:

Det jag hade i åtanke var nog att jag i förra vändan var alltför på och att det tog sig fel uttryck. Jag är rädd att upprepa misstaget och mista personen. Därför vågar jag inte riskera nåt nu. Och tänker att det är bättre att låta allt vara.

Tycker inte du ska låta allt vara,det är ju att köra över dig själv?
    Jag är i omvänd situation kan man säga,jag har gett ,gett och gett och frågat och frågat pch frågat om olika saker,men blir illa bemött på olika sätt.
    Då orkar man faktiskt inte ge mer. Denna person jag pratar om vetockså exakt vad jag tycker/tänker..men vägrar prata och då blir det massa dumt och ouppklarade saker som irriterar och förstör relationen istället
    jag gav ALLT i 1år .men man orkar bara ett visst,sen måste den andra visa att den vill behålla relationen den med. Oavsett vad för slags relation det blir i slutänden, vänner,KK,eller en seriös relation... så prata.
    Men jag orkar inte mer,jag vill att han ska höra av sig och visa att jag betyder nåt,vadsomhelst för honom!

• Anonym (Undran)

Är det länge sedan ni pratade sist? Träffas/stöter ni på varandra något, och hur är stämningen då?

Jag tycker inte att du ska ge upp!

• Anonym (kdäd)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-05 21:10:03 följande:

Är det länge sedan ni pratade sist? Träffas/stöter ni på varandra något, och hur är stämningen då?

Jag tycker inte att du ska ge upp!

Va snäll och citera,så man vet vem du pratar med,mig eller ts?

• Anonym (Undran)

Kdäd - Jag skriver till Trådstartaren. I annat fall hade jag skrivit ditt nick.

Fungerar inte att citera för mig.

• Anonym (Uppgiven)

Var ett tag sen. Nej jag träffar inte på personen i andra sammanhang.

Tack Undran. Vet inte hur jag gör än på ett tag men uppskattar din input.

• Anonym (Undran)

Du kanske kunde testa att kasta ut frågan till personen om ni kan hitta på någonting tillsammans?

Något som inte leder till sex.

Kolla av läget lite och se hur det känns?

Jag tycker ändå att om man har hållit på fram och tillbaka i över ett år så finns det något där! =)

• Anonym (Otydligt!)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-05 18:18:28 följande:

Ja det är luddigt. Drog mig nog för de jobbiga detaljerna. I mina ögon är det redan mer än vänskap. När vi ses så är det för att ha sex och roligt..? Bara det att det inte blir särskilt kul. Personen vet att jag intresserad av mer än sporadiskt sex och hintar mig mest om vänskap. Ibland om något annat. Vågar inte ta upp det eftersom det hela känns dödfött. Dvs att det är som det låter och jag blir kontaktad för lite kravlöst sex. Precis när jag bestämt mig för att gå vidare och släppa förälskelsen så är den där med metkroken igen, och jag hoppar på.

Men är det på den andres villkor hela tiden? Om du varit tydlig o sagt precis vad du vill o den andre inte vill det, så är det ju ingen ide att fortsätta. Men det låter som den andre vill hålla dig kvar genom att få dig att hoppas (metkrokar), men du kan låta bli att nappa på dom.
  • Anonym (Uppgiven)

Det är framförallt jag själv som satt käppar i hjulet när det gäller sånt som inte har med sex att göra. Tyvärr.

• Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-05 21:53:45 följande:

Det är framförallt jag själv som satt käppar i hjulet när det gäller sånt som inte har med sex att göra. Tyvärr.

FaSt det är väl aldrig försent att ändra sig?
    Återigen...kommunikation! Folk är inga tankeläsare (bara en del :P)

Svar på tråden Kalla handen