• Anonym (Uppgiven)

Kalla handen

Hej,

Vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här. Är bara väldigt ledsen över situationen jag befinner mig i. Då och då träffar jag någon, som jag tycker mycket om och som jag lyckats haka upp mig på rejält. Vänskapen, om man nu klassa den så, inleddes först sen några år tillbaka och det var likadant då. Jag upplever denna någon som omväxlande väldigt varm/kall och mycket komplicerad. Som någon med svårt för närhet. Kan uppleva personen som väldigt på i perioder men andra gånger, när jag verkligen vill prata, så blir jag totalt ignorerad. Blir så låst av det här och kan aldrig säga nej till människan. Att få kalla handen gör bara att jag blir ännu mer mån om att visa mig värdig även om jag inte agerar på känslan att höra av mig när den andra blir tyst.

Det finns ingen kommunikation om det här. Visar mycket lite av mig själv och min personlighet vilket bjuder in till massa missförstånd och att jag blir tagen för given. Skulle jag istället konfrontera tror jag personen skulle springa iväg som ett skrämt rådjur. Jag tycker tydligen det är bättre att låta mig utnyttjas. Är medveten om mina alternativ här och inget lockar. Önskar bara att det vore annorlunda. För dem av er som kan sympatisera..

• Svar på tråden Kalla handen
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-07 18:32:33 följande:
    Det kan bli bra. Det kan också bli mindre bra. Oavsett utgång kan det vara nyttigt för mig att jobba för att våga ta steg som det här och inte fastna på vägen.
     men har du gett olika besked,eller vad är det du funderar över?
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (l) skrev 2015-05-07 13:36:25 följande:

Han vill kanske inte helt enkelt , eller så är de omogna ... något sjukt är det ju.

Det är precis som det skall om man ser till förutsättningarna. För att få ett annat resultat hade vi behövt agera annorlunda. Må vara att båda är omogna på olika sätt.
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-07 18:32:33 följande:
    Det kan bli bra. Det kan också bli mindre bra. Oavsett utgång kan det vara nyttigt för mig att jobba för att våga ta steg som det här och inte fastna på vägen.
    Jag tror hon vill ha kontakt,men kanske är lite förvirrad hon med?
    Lycka till.
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-07 18:46:34 följande:
    Det är precis som det skall om man ser till förutsättningarna. För att få ett annat resultat hade vi behövt agera annorlunda. Må vara att båda är omogna på olika sätt.
    Ok,låter bra. Jag tror som sagt det kan bli bra om ni får prata i lugn och ro.

• Anonym (Been there)

Är han ingenjör och bor på Kungsholmen och är aktiv på happy pancake?

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-07 15:32:36 följande:

Man måste nog själv vara eller ha varit i samma situation för att förstå.

Sen finns det kanske andra omständigheter som har gjort "förhållandet" mer komplicerat.

Vi vet ju bara en bråkdel av situationen och dessutom bara den enes version.

Jag tycker fortfarande att känslor som inte lägger sig efter så lång tid är iallafall värda ett försök.

Det har varit min inställning hittills. Har inte kunnat lägga det åt sidan.
    Anonym (kdäd) skrev 2015-05-07 18:45:53 följande:

Jag funderar väl på vilket ben jag ska stå på. Om vad som är det bästa för mig.
  • Anonym (l)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-07 19:04:19 följande:
    Det har varit min inställning hittills. Har inte kunnat lägga det åt sidan.
    Anonym (kdäd) skrev 2015-05-07 18:45:53 följande:

Jag funderar väl på vilket ben jag ska stå på. Om vad som är det bästa för mig.
    Varför går ni svarta vägar , fråga rakt ut om man är intresserad är det svårt?  det ni sysslar med kommer sluta illa ...inget jag skulle accepterat.
  • Anonym (l)
    Anonym (kdäd) skrev 2015-05-07 18:55:28 följande:
    Ok,låter bra. Jag tror som sagt det kan bli bra om ni får prata i lugn och ro.
    Annat resultat i spel så finns bara ett resultat det är att det går åt helvete lika bra ni mognar och står upp som en vuxen människa .
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (l) skrev 2015-05-07 19:50:53 följande:

Varför går ni svarta vägar , fråga rakt ut om man är intresserad är det svårt?  det ni sysslar med kommer sluta illa ...inget jag skulle accepterat.

Nu sysslas inte med något. Det är svårare för vissa att lämna ut sig, särskilt om man har tråkiga erfarenheter bakom sig.
    Anonym (l) skrev 2015-05-07 19:54:34 följande:

Annat resultat i spel så finns bara ett resultat det är att det går åt helvete lika bra ni mognar och står upp som en vuxen människa .

Låter ju jättebra. Att vi mognar och tillsammans utgör en vuxen person..
  • Anonym (l)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-07 20:09:34 följande:
    Nu sysslas inte med något. Det är svårare för vissa att lämna ut sig, särskilt om man har tråkiga erfarenheter bakom sig.
    Anonym (l) skrev 2015-05-07 19:54:34 följande:

Låter ju jättebra. Att vi mognar och tillsammans utgör en vuxen person..
    Jo men lyssna söta du... vill jag tex bli vän då frågar jag det, får jag inget svar tex tar jag det som ett nej, vill jag träffas frågar jag det om inget svar tar det som ett nej , dvs inga svar tolkar man som ett nej annars blir man nästan tokig om man ska gissa och undra och tänka ... dvs raka menade frågor osv .
Svar på tråden Kalla handen