• Anonym (Uppgiven)

Kalla handen

Hej,

Vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här. Är bara väldigt ledsen över situationen jag befinner mig i. Då och då träffar jag någon, som jag tycker mycket om och som jag lyckats haka upp mig på rejält. Vänskapen, om man nu klassa den så, inleddes först sen några år tillbaka och det var likadant då. Jag upplever denna någon som omväxlande väldigt varm/kall och mycket komplicerad. Som någon med svårt för närhet. Kan uppleva personen som väldigt på i perioder men andra gånger, när jag verkligen vill prata, så blir jag totalt ignorerad. Blir så låst av det här och kan aldrig säga nej till människan. Att få kalla handen gör bara att jag blir ännu mer mån om att visa mig värdig även om jag inte agerar på känslan att höra av mig när den andra blir tyst.

Det finns ingen kommunikation om det här. Visar mycket lite av mig själv och min personlighet vilket bjuder in till massa missförstånd och att jag blir tagen för given. Skulle jag istället konfrontera tror jag personen skulle springa iväg som ett skrämt rådjur. Jag tycker tydligen det är bättre att låta mig utnyttjas. Är medveten om mina alternativ här och inget lockar. Önskar bara att det vore annorlunda. För dem av er som kan sympatisera..

• Svar på tråden Kalla handen
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Otydligt!) skrev 2015-05-05 21:51:23 följande:

Men är det på den andres villkor hela tiden? Om du varit tydlig o sagt precis vad du vill o den andre inte vill det, så är det ju ingen ide att fortsätta. Men det låter som den andre vill hålla dig kvar genom att få dig att hoppas (metkrokar), men du kan låta bli att nappa på dom.

Det är där jag står och trampar. Och därför jag tänkt lägga ner på riktigt. Tänker att hintarna är ett sätt att göra klart vad som gäller utan att den andra behöver säga det rakt ut. Utan att fråga får jag inte veta. Men det kanske är bättre. Nu tycks det i alla fall kunna rinna ut i sanden.
  • Anonym (Uppgiven)

Tydlig har jag definitivt inte varit.

• Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-05 22:12:49 följande:

Ok,kanske dags att vara det nu då?

• Anonym (Undran)

Jag känner mest att om du ändå har inställningen att låta det rinna ut i sanden så varför inte chansa och ge allt en sista gång?

Tydligt och omöjligt att misstolkas!

Det känns ju som om att du inte har något att förlora på det om ni varken ses eller hörs i nuläget.

• Anonym (l)

Men om du inte visar dig som du säger  så är det väl inte konstigt den är kall och hård , det är ju inte logiskt utan att veta ....

• Anonym (l)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-05 22:12:49 följande:

fast då hade den nog inte varit kall och hård.....
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-05 22:37:14 följande:

Jag känner mest att om du ändå har inställningen att låta det rinna ut i sanden så varför inte chansa och ge allt en sista gång?

Tydligt och omöjligt att misstolkas!

Det känns ju som om att du inte har något att förlora på det om ni varken ses eller hörs i nuläget.

Jag kunde vara tydligare. Tycker samtidigt att jag gjort vad jag kunnat- chansat och förklarat hur jag känner. Det har gett viss respons och lett tillbaka till nuvarande situation. Men mer närhet än så får jag inte av personen. Nu blir jag ignorerad så vill knappast höra av mig och jaga den andra.

Ändå tror jag att vi båda vet att det finns nåt mellan oss. Därav uppgivenheten.
  • Anonym (l)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-06 13:43:08 följande:
    Jag kunde vara tydligare. Tycker samtidigt att jag gjort vad jag kunnat- chansat och förklarat hur jag känner. Det har gett viss respons och lett tillbaka till nuvarande situation. Men mer närhet än så får jag inte av personen. Nu blir jag ignorerad så vill knappast höra av mig och jaga den andra.

Ändå tror jag att vi båda vet att det finns nåt mellan oss. Därav uppgivenheten.
    Du dvalar ..kan ju aldrig bli mer om ni inte träffas bestäm er ni sover ju.
  • Anonym (l)
    Anonym (l) skrev 2015-05-06 13:54:29 följande:
    Du dvalar ..kan ju aldrig bli mer om ni inte träffas bestäm er ni sover ju.
    Eller någon form av insomning där man ser saker bak och fram...
  • Anonym (l)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-06 13:43:08 följande:

Handlar det om atta göra vad man kan eller göra vad man vill... kommer ni från rymden ???
Svar på tråden Kalla handen