• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • strawberri

Jag mår bättre nu än jag gjort inte lika illamående och kräks i te lika mycket. Mår illa på kvällen ibland bara :) är inte heller lika trött som innan så det känns skönt! Är i v 13 nu och imorgon ska vi på ultraljud och gör nupp/kub va o lämnade 3 rör blod förra veckan. Håll era tummar att allt ser bra ut imorgon! Kram på er!

• Aqq1

Håller tummarna, hur gick de?

strawberri skrev 2015-06-16 19:03:09 följande:

Jag mår bättre nu än jag gjort inte lika illamående och kräks i te lika mycket. Mår illa på kvällen ibland bara :) är inte heller lika trött som innan så det känns skönt! Är i v 13 nu och imorgon ska vi på ultraljud och gör nupp/kub va o lämnade 3 rör blod förra veckan. Håll era tummar att allt ser bra ut imorgon! Kram på er!

• Aqq1

Idag var jag på inskrivningssamtal på mvc. Fick tid för rul 19 Augusti och nästa måndag ska jag göra privat ul igen för att se att allt ser bra ut innan vi börjar berätta för folk. Nu måste det gå vägen, orkar orkar verkligen inte börja om igen.

• strawberri

Tack! Det gick jättebra! Pytteliten risk för DS och alla organ man letar efter fanns så det såg jättebra ut :) blev framflyttad en dag så bf 25 dec ist för 26 ;) hur går det för dig?

Aqq1 skrev 2015-06-17 15:06:57 följande:

Håller tummarna, hur gick de?

• WiMe06

Hej Alla!

Jag är gravid i v 9+2 och har haft lite svaga ljusrosa blödningar för några veckor sedan. Gjorde vul i v 7 och då såg vi ett pickande hjärta. Senaste dagarna har det kommit mer bruna flytningar / brunt blod och idag när jag var i affären kände jag ngt som rann till, när jag kom hem hade det kommit mörkt rött/brunt blod i trosskyddet. Nu är jag så sjukt orolig att bebisen i längre lever. Varför ska sånt här alltid hända vid speciella helger??

Hade missfall i april, precis vid påsk såklart så inga gyn-kliniker öppna. Och det lär det inte vara nu heller. Så nu får man väl gå och oroa sig hela helgen innan man kan ringa ngn. Har kub den 9 juli men det är ju länge tills dess.

• Aqq1

Håller tummarna att det är bra med den i magen iallafall! Men gynakuten är väl alltid öppen? Dit kan du såklart vända dig.

WiMe06 skrev 2015-06-18 15:27:37 följande:

Hej Alla!

Jag är gravid i v 9+2 och har haft lite svaga ljusrosa blödningar för några veckor sedan. Gjorde vul i v 7 och då såg vi ett pickande hjärta. Senaste dagarna har det kommit mer bruna flytningar / brunt blod och idag när jag var i affären kände jag ngt som rann till, när jag kom hem hade det kommit mörkt rött/brunt blod i trosskyddet. Nu är jag så sjukt orolig att bebisen i längre lever. Varför ska sånt här alltid hända vid speciella helger??

Hade missfall i april, precis vid påsk såklart så inga gyn-kliniker öppna. Och det lär det inte vara nu heller. Så nu får man väl gå och oroa sig hela helgen innan man kan ringa ngn. Har kub den 9 juli men det är ju länge tills dess.

• hsh
    WiMe06 skrev 2015-06-18 15:27:37 följande:

Hej Alla!

Man kan väl gå på akuten?
  • WiMe06

Jo, akuten går ju alltid att gå till. Hoppas att det inte är ngt.

• AnneliR

Hej!

Igår myste jag och min man till det lite och jag märkte att jag började blöda rött blod efteråt :( gick på toa direkt efter sex och då kom det en del samt lite andra toabesöket efter det också för att sen stanna av helt. Blöder inget nu och har inte gjort det i natt heller, har alla symtom kvar och har inte haft något ont alls. Så vad säger ni, bör jag oro mig?

• AnneliR

Hej!

Igår myste jag och min man till det lite och jag märkte att jag började blöda rött blod efteråt :( gick på toa direkt efter sex och då kom det en del samt lite andra toabesöket efter det också för att sen stanna av helt. Blöder inget nu och har inte gjort det i natt heller, har alla symtom kvar och har inte haft något ont alls. Så vad säger ni, bör jag oro mig?

Svar på tråden Så rädd för missfall