• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-07-28 19:22:55 följande:

Ja det kan ju absolut vara så. Läser man på ''riktiga'' faktasidor står det ju att omföderskor ibland kan känna i v.16 så verkar ju absolut som att inte alla gör det och att det kan vara betydligt senare och vara normalt med. Men man nojar ju ändå haha.

Jo, man är ju väldigt duktig på att noja sig för allt som går. Vi får hoppas våra små gör sig påminda där inne snart
  • Marie14

Nu är jag typ i vecka 13. Vet inte riktigt eftersom jag bara hade en mens emellan. Vet inte hur lång cykel jag har.
    Kan vara allt från 28-32.

Har väldigt ömma bröst, jag slutade ha det i vecka 9-10 i båda graviditeterna som slutade i missfall. Är också betydligt mer trög i magen den här gången.
    Hoppas att det ska gå vägen den här gången.

• WiMe06

Usch idag har jag haft sådan värk i magen ända sedan jag vakande, släppte först runt 15-tiden. Hoppas att det beror på att det är livmodern som växer. Men blir så orolig när det värker liksom.

• Eva Marie

Ja fy vad man oroar sig...
    Redan några dagar efter ÄL så fick jag ömmande bröst och en liten förhoppning inom mig att vi lyckats bli gravida!  Men igår, 7dagar efter min ägglossning så fick jag en hemsk mensvärk och mensen kom. Den är riklig, nästan mer än vad jag brukar ha. Har jätteont i magen samt blygdläppad och mår illa. Har pågått i 24h nu.
    Kan detta vara en nidblödning trots att den är riklig, färsk och smärtsam?
    Eller kan man få ett missfall så tidigt? (v 3)

• AnneliR
    WiMe06 skrev 2015-07-29 18:09:17 följande:

Usch idag har jag haft sådan värk i magen ända sedan jag vakande, släppte först runt 15-tiden. Hoppas att det beror på att det är livmodern som växer. Men blir så orolig när det värker liksom.

Har också haft världens molvärk i mage och rygg idag, sen jag vaknade. Går in i v 16 imorgon. Tror jag har läst på nån sån infosida att livmodern växer massor nu och att det är normalt med växtvärk. Har iaf kännt bebisen sparka nu på em så känner mig lugn :)
  • safiia
    Eva Marie skrev 2015-07-30 16:59:25 följande:

Ja fy vad man oroar sig...

Redan några dagar efter ÄL så fick jag ömmande bröst och en liten förhoppning inom mig att vi lyckats bli gravida!  Men igår, 7dagar efter min ägglossning så fick jag en hemsk mensvärk och mensen kom. Den är riklig, nästan mer än vad jag brukar ha. Har jätteont i magen samt blygdläppad och mår illa. Har pågått i 24h nu.

Kan detta vara en nidblödning trots att den är riklig, färsk och smärtsam?

Eller kan man få ett missfall så tidigt? (v 3)

Jag skulle nog tyvärr tro att det är ett tidigt missfall :( jag hade liknande i maj. Först smärtor (brukar inte ens ha mensvärk) följt av riklig och långvarig mens som dessutom var lite tidig. hade också ett väldigt svagt positivt graviditetstest. 7 dagar efter ägglossningen låter ändå väldigt tidigt i och med att ägget knappt hunnit fästa då. Nidblödning hade jag troligen nu i juli då jag blev gravid, men den hade jag som lite lite brunt blod på pappret under en dag.
  • miillaw

Hej alla. precis läst hela tråden :P

grattis till er som klarat det kritiska stadiet och hoppas ni andra klarar er också utan MF.

Själv så plussade jag imorse. :) enligt gravidappen i telefonen är jag i vecka 5(4+2) enligt räkning här på FL är jag i v.4(3+4) och enligt CL-teststickan imorse stod det v.1-2. blir så fundersam. har ej ringt bm ännu, när är rekommenderat att man gör för inskrivning?

men är riktigt orolig för MF, första barnet för mig så hoppas innerligt för att det klarar sig. min lillasyster fick mf (havandeskapsförgiftning) i v.32 förra året så jag börjar bli riktigt orolig att det ska hända mig med.... menhon blev gravid några månader senare, gick på många kontroller och nu har hon dock en liten flicka som blir 1 månad på lördag. men hoppas jag slipper det iaf.

• Aqq1
    miillaw skrev 2015-07-30 18:04:15 följande:

Hej alla. precis läst hela tråden :P

grattis till er som klarat det kritiska stadiet och hoppas ni andra klarar er också utan MF.

Själv så plussade jag imorse. :) enligt gravidappen i telefonen är jag i vecka 5(4+2) enligt räkning här på FL är jag i v.4(3+4) och enligt CL-teststickan imorse stod det v.1-2. blir så fundersam. har ej ringt bm ännu, när är rekommenderat att man gör för inskrivning?

men är riktigt orolig för MF, första barnet för mig så hoppas innerligt för att det klarar sig. min lillasyster fick mf (havandeskapsförgiftning) i v.32 förra året så jag börjar bli riktigt orolig att det ska hända mig med.... menhon blev gravid några månader senare, gick på många kontroller och nu har hon dock en liten flicka som blir 1 månad på lördag. men hoppas jag slipper det iaf.

Grattis har du haft missfall tidigare? Det har gått 1-2 veckor sedan befruktning enligt clearblue. Det stämmer med den veckan du är i. Inskrivningssamtalet brukar vara i v. 12 ungefär.
  • miillaw
    Aqq1 skrev 2015-07-30 18:34:33 följande:
    Grattis har du haft missfall tidigare? Det har gått 1-2 veckor sedan befruktning enligt clearblue. Det stämmer med den veckan du är i. Inskrivningssamtalet brukar vara i v. 12 ungefär.

Nej jag själv har aldrig tidigare haft mf (vad jag vet om). första gången testet blir positivt faktiskt, bara fått negativt tidigare och då mens. så antar att det inte blivit någonting därinne då. Så som sagt första positiva testet.

okej, så är man smart ringer man snart för att få tid om det skulle vara lång väntetid. eller ska man vänta ett par veckor efter bim åtminstone för att vara helt säkert att det blivit något litet därinne. :)

• WiMe06
    AnneliR skrev 2015-07-30 17:28:43 följande:

Har också haft världens molvärk i mage och rygg idag, sen jag vaknade. Går in i v 16 imorgon. Tror jag har läst på nån sån infosida att livmodern växer massor nu och att det är normalt med växtvärk. Har iaf kännt bebisen sparka nu på em så känner mig lugn :)

Vad skönt, då är nog allt normalt. Fick för mig att jag kände ngt igårkväll men det var bara lite snabbt en gång och har inte känt mer sen dess så vet inte om det kan varit bebisen.

Kan du känna utanpå magen att bebisen sparkar?
Svar på tråden Så rädd för missfall