• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Caylyn
    Nystjärna skrev 2015-05-23 22:25:46 följande:

Ja men precis så är det ju. Och när man sen är gravid nojar och oroar man sig också och sen när bebisen är född så är det likadant. Denna ständiga oro över de små. Tänk att de börjar så tidigt. Känns som bästa sättet och beskriva det är ju längtan och kärleken efter ett barn. :) <3 hur skulle man annars orka? Men en sak är säkert det är värt allting man får gå igenom med illamående och foglossning och oro när man har sin vackra skatt i famnen sen. Det är något som är helt säkert :) <3 Iallafall enligt mig :)

Finns nog ingen annan orsak till att man väljer att gå igenom allt det här. Hörde en gång att välja att bli förälder är att göra beslutet att låta ens hjärta vandra utanför kroppen
  • Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-23 22:34:27 följande:
    Finns nog ingen annan orsak till att man väljer att gå igenom allt det här. Hörde en gång att välja att bli förälder är att göra beslutet att låta ens hjärta vandra utanför kroppen
    Ja så är det ju faktiskt. Helt galet hur mycket man kan älska någon och innan man sett personen. <3 Min stora fundering är hur jag skall kunna älska någon lika mycket som min dotter vart finns den platsen. Jag älskar ju henne så otroligt mycket så ord inte räcker till men vet ju att nästa kommer jag älska precis lika mycket och platsen i hjärtat kommer och finnas där :)
  • sowe81

Nu tror jag ägget släppt under natten. Vi fick till det fredag kväll och lördag fm. Hoppas det räcker. Kanske kan få till det ikväll men då måste det nog vara snabba simmare

• Aniroma
    sowe81 skrev 2015-05-24 08:49:59 följande:

Nu tror jag ägget släppt under natten. Vi fick till det fredag kväll och lördag fm. Hoppas det räcker. Kanske kan få till det ikväll men då måste det nog vara snabba simmare

Tycker nog ni kan få till det mer gång idag ;) det är ju så med ältester att ägget släpper ca 12-24 timmar efter positivt utslag, så inte säkert att det släppt ännu! Men nån gång under dagen/kvällen tror jag på. En tjej beskrev såhär för mig. Har man positivt utslag under en dag så släpper ägget mellan 12-24 timmar, har man positivt i två dagar så kan det ta upp till 36-48 timmar innan det släpper. Så ligg idag med, så har ni verkligen garderat er ;)
  • miamarina84
    Aniroma skrev 2015-05-24 10:03:40 följande:

Tycker nog ni kan få till det mer gång idag ;) det är ju så med ältester att ägget släpper ca 12-24 timmar efter positivt utslag, så inte säkert att det släppt ännu! Men nån gång under dagen/kvällen tror jag på. En tjej beskrev såhär för mig. Har man positivt utslag under en dag så släpper ägget mellan 12-24 timmar, har man positivt i två dagar så kan det ta upp till 36-48 timmar innan det släpper. Så ligg idag med, så har ni verkligen garderat er ;)

Jag har haft hög fertilitet i 8 dagar, och den fertila v /ägglossnings v är ju va 7 dagar. Kan det vara så att man hoppas över sin maximala fertilitet? Aldrig vart med om detta innan... Släpper ägget ändå, eller har man inget ägglossning när man inte stegrar till max!???
  • miamarina84
    Aniroma skrev 2015-05-24 10:03:40 följande:

Jag har haft hög fertilitet i 8 dagar, och den fertila v /ägglossnings v är ju va 7 dagar. Kan det vara så att man hoppas över sin maximala fertilitet? Aldrig vart med om detta innan... Släpper ägget ändå, eller har man inget ägglossning när man inte stegrar till max!???
  • EliWe

Nu har jag haft blinkande gubbe 4 dagar på ÄL-testet. Hoppas verkligen det blir en fast gubbe imorgon, annars blir jag orolig att jag inte har nån ÄL :(

• Maka94

Vi har nu på påbörjat vårt andra försök. Sambon tyckte vi skulle börja i tid, inte ÄL fören om ca 1,5vecka men skulle den råka vara tidig så missar vi iallafall inte den.

• Nirvie
    Malin 845 skrev 2015-05-23 19:56:19 följande:

En fråga! Jag känner av när jag har min ägglossning, och brukar stämma med den appen jag har. Men jag kommer ha äl den 5/6 , när ska man då försöka? Samma dag eller dagen innan eller två dagar innan?

Du är fertil 4-5 dagar innan ägglossning, ägglossningsdagen samt dagen efter. Detta eftersom spermierna kan överleva i fem dagar och invänta ägget. Ägget i sin tur lever endast max ett dygn varför det måste hinna befruktas i tid. Alltså, ha sex från och med äl -5 till och med äl +1 samt lite extra däromkring om du är osäker på exakt när äl är.
  • Aniroma

Oj, den frågan kan jag tyvärr inte besvara. Hoppas att någon annan här inne sitter inne på den infon! :)

miamarina84 skrev 2015-05-24 10:08:38 följande:

Svar på tråden BIM juni 2015