• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • HardrockGoddess

Okej, tänkte vi kunde snacka lite fertilitetsknep.

Har blivit gravid två gånger på första försöket, men då var jag yngre.

Försökte nu i maj men fick min mens den 17/5 och innan dess var jag banne mig skengravid utan att överdriva. Jag ville så gärna och det vill jag den här gången också men kommet vara mycket mindre entusiastisk beträffande symtom.

De två ggr jag blivit gravid var det "bakifrån" och det var under ägglossning. När under ägglossningen det var vet jag ej, men det märktes på flytningarna.

Nu sist när jag inte blev gravid köpte vi ÄL-test som jag skrivit om tidigare i tråden.

De två ggr jag HAR blivit gravid har jag inte gjort något speciellt för att "ta vara på sperman". Första ggn skedde befruktningen (eller ja, samlaget som ledde till befruktning) en bra bit från vårt hem och efteråt reste jag alltså på mig och gick x antal kilometer hem.

Andra ggn var det missionären hemma i sängen varpå jag somnade direkt efter. Tycktes som detta var det säkraste sättet och nu när vi försökte i början av maj låg jag kvar i sängen länge med en kudde under rumpan. Så gjorde vi ett flertal ggr men jag blev inte gravid för det.

Har ni andra några strategier?

Den biologiska klockan tickar för mig och vårt första barn, en flicka, blev bara 6 månader gammal (efter födsel altså) och det är verkligen inte något jag önskar en annan förälder att få ordna med begravning till sitt eget barn.

Andra gången jag blev gravid så slutade det med missfall i 11:e veckan.

Jag måste verkligen bli gravid nu, åren går så fort. Har levt med posttraumatiskt stressyndrom sen vår flicka dog och det är först nu vi orkar att försöka igen <3

Så har ni några befruktningsråd att bjuda på, tas de tacksamt emot.

• Fian88
    HardrockGoddess skrev 2015-05-24 11:45:16 följande:

Okej, tänkte vi kunde snacka lite fertilitetsknep.

Har blivit gravid två gånger på första försöket, men då var jag yngre.

Försökte nu i maj men fick min mens den 17/5 och innan dess var jag banne mig skengravid utan att överdriva. Jag ville så gärna och det vill jag den här gången också men kommet vara mycket mindre entusiastisk beträffande symtom.

De två ggr jag blivit gravid var det "bakifrån" och det var under ägglossning. När under ägglossningen det var vet jag ej, men det märktes på flytningarna.

Nu sist när jag inte blev gravid köpte vi ÄL-test som jag skrivit om tidigare i tråden.

De två ggr jag HAR blivit gravid har jag inte gjort något speciellt för att "ta vara på sperman". Första ggn skedde befruktningen (eller ja, samlaget som ledde till befruktning) en bra bit från vårt hem och efteråt reste jag alltså på mig och gick x antal kilometer hem.

Andra ggn var det missionären hemma i sängen varpå jag somnade direkt efter. Tycktes som detta var det säkraste sättet och nu när vi försökte i början av maj låg jag kvar i sängen länge med en kudde under rumpan. Så gjorde vi ett flertal ggr men jag blev inte gravid för det.

Har ni andra några strategier?

Den biologiska klockan tickar för mig och vårt första barn, en flicka, blev bara 6 månader gammal (efter födsel altså) och det är verkligen inte något jag önskar en annan förälder att få ordna med begravning till sitt eget barn.

Andra gången jag blev gravid så slutade det med missfall i 11:e veckan.

Jag måste verkligen bli gravid nu, åren går så fort. Har levt med posttraumatiskt stressyndrom sen vår flicka dog och det är först nu vi orkar att försöka igen <3

Så har ni några befruktningsråd att bjuda på, tas de tacksamt emot.

Har inga bra tips! Ville bara beklaga det som hänt er, så fruktansvärt!
  • Fian88

Ingen molvärk alls idag så kan nog säga att äl varit nu! Hade ganska skarp smärta igår och det brukar väl uppstå när äggblåsan spricker, eller har jag fel? Vi fick till det igår i alla fall trots smärta så det känns bra!

• miamarina84
    EliWe skrev 2015-05-24 10:32:07 följande:

Nu har jag haft blinkande gubbe 4 dagar på ÄL-testet. Hoppas verkligen det blir en fast gubbe imorgon, annars blir jag orolig att jag inte har nån ÄL :(

Då har du vart hög fertil i fyra dagar, jag har nu vart hög i åtta dagar :/ vet du något om att man kan råka hoppa över maximal fertilitet någon månad? Det vill säga din smeylis som är stilla. Om man inte uppnår maximal har man då inget ägglossning o då inget ägg som släpps?? Fattar inte hehe
  • HardrockGoddess
    Fian88 skrev 2015-05-24 11:50:42 följande:
    Har inga bra tips! Ville bara beklaga det som hänt er, så fruktansvärt!
    Tack för omtanken <3
  • HardrockGoddess
    sowe81 skrev 2015-05-24 08:49:59 följande:

Nu tror jag ägget släppt under natten. Vi fick till det fredag kväll och lördag fm. Hoppas det räcker. Kanske kan få till det ikväll men då måste det nog vara snabba simmare

Vilka stickor är detta? Hur många är det i en förpackning och vad kostar dem? :)
  • skepparbarn

Hoppar in här. Har BIM den 20e juni så har ett tag kvar. Beräknas ÄL 4-6 ungefär.

Blev gravid på 13e försöket med Samuel, som vi förlorade i vecka 22 den 21 April.

Jag har hög fertilitet men mannens simmare är dåliga, så nu är han på ännu en kur med zink/folsyra. Det funkade förra gången så vi hoppas det går fort nu.

• EliWe
    miamarina84 skrev 2015-05-24 12:05:24 följande:
    Då har du vart hög fertil i fyra dagar, jag har nu vart hög i åtta dagar :/ vet du något om att man kan råka hoppa över maximal fertilitet någon månad? Det vill säga din smeylis som är stilla. Om man inte uppnår maximal har man då inget ägglossning o då inget ägg som släpps?? Fattar inte hehe
    Detta lugnade mig lite iaf :) är ändå rätt vanligt att ha 5-9 fertila dagar innan toppen
  • miamarina84
    EliWe skrev 2015-05-24 13:29:33 följande:

Detta lugnade mig lite iaf :) är ändå rätt vanligt att ha 5-9 fertila dagar innan toppen

Åh taCk, nu när du visa bilden har jag nog sett den tidigare. Skönt få då är allt ok, då är de bara att fortsätta med varannan dag sex lite till ;)
Svar på tråden BIM juni 2015