-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Okej skall kolla där. Tack för tipset och för uppmuntran <3 har ganska ordentligt ont nu igen. Inte så ont som vid mens men samma smärta och ont i ryggen men så hoppas så på imorgon.Nirvie skrev 2015-05-22 20:16:11 följande:Lh stegringen kan som sagt vara mycket snabb och kortvarig, kolla Wikipedias sida om menstruationscykeln så ser du på grafen för lh att det är jättelågt för att plötsligt skjuta i höjden en och samma dag. Det du känner skulle ju kunna vara den mogna folliken som väntar på att lh skall stegra så att ägget kan släppas. -
Förstår att det känns tufft när man inte får det resultat som man hoppats på! Men se det såhär: om du inte hade haft ältesterna och trott att äl var idag så hade ni kanske myst på som tusan nu i ett par dagar och sen slutat. Då hade ni ju missat äl! Och kanske gått månad efter månad och undrat varför inget händer och så har ni missat äl varje gång! Det kanske inte är någon tröst, men så tänker jag iaf för min egen del.
Äl testen har både för och nackdelar såklart. Jag blir ett testmonster och sjukt stirrig av att stegringen tar tid, men samtidigt så är det skönt att veta att vi inte missar äl. Men å andra sidan är ju min cykel oregelbunden så det är ett måste för oss.
Du kommer få ditt positiva utslag snart :)
Nystjärna skrev 2015-05-22 18:12:12 följande:Känner mig så nere idag :( jag har tagit äl-tester sen i onsdag och visst de är lite starkare idag men långt ifrån positivt och jag som trodde jag skulle ha äl i morgon men verkar inte så. :( känns så jobbigt bra för har ont i magen och haft ett bar dag. Den där molnade värken och smått i ryggen och mera flyttningar men ändå sp svagt test. :( blir så nojig. Detta är ett av skälen till att jag inte skall ha äl-tester för blir bara så nojig och orolig när det inte visar något och jag tror att jag skall ha äl. Men förstör inte varför kroppen ger dessa signaler men de inte är något :( känns inte som jag kommer få någon äl denna månaden eller att vi kommer lyckas. Bara för jag verkligen hoppades på det. Sån vacker bröllops present till oss båda liksom att få veta att vi är gravida. Depp inlägg :( En riktigt dålig dag idag. :( förlåt
-
Hoppar in här jag med. Jag har oregelbunden mens (förra menscykeln var ca 58dar lång). Jag 30år, min sambo 31. Första barnet. Vi har försökt sen i dec (blev gravid innan jul men det blev ett tidigt missfall).
Senaste mensen började 30/4, med beräknad ÄL 14/5 som inte dök upp. Jag har nu testat med älstickor ända sen 11/5, utan att ha fått positivt. Lite höga stegringar dom här senaste dagarna, så ÄL är förmodligen på gång, förhoppningsvis. -
Klart den är! Heja lh:n friskt humör, det är det som lh:n gör! Heja heja heja!mikamon skrev 2015-05-22 20:48:09 följande:Hoppar in här jag med. Jag har oregelbunden mens (förra menscykeln var ca 58dar lång). Jag 30år, min sambo 31. Första barnet. Vi har försökt sen i dec (blev gravid innan jul men det blev ett tidigt missfall).
Senaste mensen började 30/4, med beräknad ÄL 14/5 som inte dök upp. Jag har nu testat med älstickor ända sen 11/5, utan att ha fått positivt. Lite höga stegringar dom här senaste dagarna, så ÄL är förmodligen på gång, förhoppningsvis.
/övertrött småbarnsmorsa som bör knoppa in! -
Öööhh.. Fick precis en pytteblödning.. Men ingen mensvärk eller ngt. Ser ut som en nidis (om man googlar bland alla äckliga bilder) men känns som om det är försent för det?? ÄL+11 idag...
Så himla konstigt för jag tyckte verkligen det såg ut som om ngt jag inte haft förut. Det såg liksom inte ut som mens för de var mer "flytning med blod". Himla konstigt.
Det är säkert mens-spök dock!
-
När mina test började visa tog jag både morgon och kväll bara för att vara säker på att inte missa tillfället
-
Det är sant. Men vi kör på mys varannan dag ändå genom hela cykeln. Kanske inte de allra sista dagarna innan mens men annars. Pga jag blir nojig av testen och de tycker sambon är jobbigt och även jag men du har rätt i det du säger. Tack :) Det hoppas jag med. Skall försöka ha lite fredags mys nu :)Aniroma skrev 2015-05-22 20:43:35 följande:Förstår att det känns tufft när man inte får det resultat som man hoppats på! Men se det såhär: om du inte hade haft ältesterna och trott att äl var idag så hade ni kanske myst på som tusan nu i ett par dagar och sen slutat. Då hade ni ju missat äl! Och kanske gått månad efter månad och undrat varför inget händer och så har ni missat äl varje gång! Det kanske inte är någon tröst, men så tänker jag iaf för min egen del.
Äl testen har både för och nackdelar såklart. Jag blir ett testmonster och sjukt stirrig av att stegringen tar tid, men samtidigt så är det skönt att veta att vi inte missar äl. Men å andra sidan är ju min cykel oregelbunden så det är ett måste för oss.
Du kommer få ditt positiva utslag snart :)
-
Haha! ;) bästa hejarklacket!Symetrical skrev 2015-05-22 20:59:10 följande:Klart den är! Heja lh:n friskt humör, det är det som lh:n gör! Heja heja heja!
/övertrött småbarnsmorsa som bör knoppa in!
-
Har en fråga, vad är det när man får ma? MF vet jag vad det är men vad är ma?
-
Missed abortion, att fostret dött men kroppen fortsätter tro att den är gravid. Ibland behöver man då hjälp med att sätta igång ett missfall och eventuellt skrapasMalin 845 skrev 2015-05-22 21:45:19 följande:Har en fråga, vad är det när man får ma? MF vet jag vad det är men vad är ma?