-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Ja ska försöka få till det ikväll också såklart. Men tror det släppt då min värk har försvunnit under natten. Hade massa molvärk igår men idag är den borta.Aniroma skrev 2015-05-24 10:03:40 följande:Tycker nog ni kan få till det mer gång idag ;) det är ju så med ältester att ägget släpper ca 12-24 timmar efter positivt utslag, så inte säkert att det släppt ännu! Men nån gång under dagen/kvällen tror jag på. En tjej beskrev såhär för mig. Har man positivt utslag under en dag så släpper ägget mellan 12-24 timmar, har man positivt i två dagar så kan det ta upp till 36-48 timmar innan det släpper. Så ligg idag med, så har ni verkligen garderat er ;) -
Samma här. Massa molande fredag och lördag, idag är den borta. Igår mitt på dagen var mitt äl-test starkare än det varit nånsin förr. Imorse var det svagare.Fian88 skrev 2015-05-24 11:52:45 följande:Ingen molvärk alls idag så kan nog säga att äl varit nu! Hade ganska skarp smärta igår och det brukar väl uppstå när äggblåsan spricker, eller har jag fel? Vi fick till det igår i alla fall trots smärta så det känns bra!
Hur lång lutealfas har du? Jag har 12 dagar, så bim blir 5/6. Spännande o följa dig bär vi är så nära! -
Beklagar verkigen. Att begrava sina barn ska man i te behöva göra.HardrockGoddess skrev 2015-05-24 11:45:16 följande:Okej, tänkte vi kunde snacka lite fertilitetsknep.
Har blivit gravid två gånger på första försöket, men då var jag yngre.
Försökte nu i maj men fick min mens den 17/5 och innan dess var jag banne mig skengravid utan att överdriva. Jag ville så gärna och det vill jag den här gången också men kommet vara mycket mindre entusiastisk beträffande symtom.
De två ggr jag blivit gravid var det "bakifrån" och det var under ägglossning. När under ägglossningen det var vet jag ej, men det märktes på flytningarna.
Nu sist när jag inte blev gravid köpte vi ÄL-test som jag skrivit om tidigare i tråden.
De två ggr jag HAR blivit gravid har jag inte gjort något speciellt för att "ta vara på sperman". Första ggn skedde befruktningen (eller ja, samlaget som ledde till befruktning) en bra bit från vårt hem och efteråt reste jag alltså på mig och gick x antal kilometer hem.
Andra ggn var det missionären hemma i sängen varpå jag somnade direkt efter. Tycktes som detta var det säkraste sättet och nu när vi försökte i början av maj låg jag kvar i sängen länge med en kudde under rumpan. Så gjorde vi ett flertal ggr men jag blev inte gravid för det.
Har ni andra några strategier?
Den biologiska klockan tickar för mig och vårt första barn, en flicka, blev bara 6 månader gammal (efter födsel altså) och det är verkligen inte något jag önskar en annan förälder att få ordna med begravning till sitt eget barn.
Andra gången jag blev gravid så slutade det med missfall i 11:e veckan.
Jag måste verkligen bli gravid nu, åren går så fort. Har levt med posttraumatiskt stressyndrom sen vår flicka dog och det är först nu vi orkar att försöka igen <3
Så har ni några befruktningsråd att bjuda på, tas de tacksamt emot.
Har tyvärr inga mer tips ön att fortsätta ligga minst varannandag och ligga kvar som du gör minst 20 min efter, med kudde under rumpan. Ja äter e-vitamin det har jag hört ska öka på fertiliteten. -
Det är testdagens, köper de på apotea, en förpackning med 7 eller 10 tror jag det är kostar 69kr tror jag. Jag tycker dom är jättebra.HardrockGoddess skrev 2015-05-24 12:33:13 följande:Vilka stickor är detta? Hur många är det i en förpackning och vad kostar dem? :) -
Testlagretssowe81 skrev 2015-05-24 13:56:08 följande:Det är testdagens, köper de på apotea, en förpackning med 7 eller 10 tror jag det är kostar 69kr tror jag. Jag tycker dom är jättebra.
-
Jag använder också testlagrets ägglossningstest och tycker de är jättebra! Jag köper från deras sida, senast blev det 28 st för 219 kronor. Märks det att jag räknar med att det kommer ta tid att få ett plus? ????sowe81 skrev 2015-05-24 13:57:07 följande:Testlagrets
-
Tog detta testet förut idag vid 15. :) ser väldigt bra ut tycker jag :) vad säger ni om det? När borde jag ha äl då,idag eller imorgon? Brukar ju ha en cykel på 26-27 dagar så funderar på hur lång lutealfas jag har.

-
helt klart positivt :) äl är på g troligen inom 12-24 timmar.Nystjärna skrev 2015-05-24 16:52:01 följande:Tog detta testet förut idag vid 15. :) ser väldigt bra ut tycker jag :) vad säger ni om det? När borde jag ha äl då,idag eller imorgon? Brukar ju ha en cykel på 26-27 dagar så funderar på hur lång lutealfas jag har.
-
Så härligt :) äntligen men då räknar jag att äl är imorgon då :) då blir det äl dag 14 och och lutaelfas på ca 12 dagar då senaste cyklarna varit 26 dagar någon 27. var någon cykel som vart 23 dagar men då vart nästa 31 lång så jämnade ut sig. men vi myste i fredags och jag tänker absolut mysa idag och försöka få till tisdagen med. men det borde väl funka? kör ju på varannan dag vart sugen igår men inte sambon,vart kanske bra,lättare kanske och övertyga honom idag då :P hoppas vår dotter vill sova sen bara och inte blir övertrött. Vi gick upp sent så hon fick inte sova middag och vill gärna sova nu men mamma låter henne inte sova än :) Håll tummarna för att jag fixar att hålla henne vaken och att hon somnar lätt och smidigt sen :)Caylyn skrev 2015-05-24 16:59:05 följande:helt klart positivt :) äl är på g troligen inom 12-24 timmar. -
ÄGGLOSSNING
17/5 knaappeen
18/5 Caylyn, malar87
18-19/5 aniroma
19/5 Brinkly
22/5 miamarina84, Desideri, Trett90
22-23/5 EliWe
23/5 gruvan
24-25/5 Nystjärna
25/5 kastrullen
26/5 waan
27/5 Fronten, lindakarlsson4380