• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Caylyn
    sowe81 skrev 2015-05-26 08:08:56 följande:

Hoppas veckan går fort! Jag har bim 5/6.

Det värsta är ju att behöva vänta. Synd att man inte kan få veta om det tog sig dagen efter äl
  • gullan83
    skepparbarn skrev 2015-05-26 09:38:49 följande:

Någon som vet eller har erfarenhet av att lättare bli gravid efter förlossning?

Det ryktas ju en hel del men verkar inte finnas någon egentlig forskning i det.

Förlorade ju våran pojk i vecka 22 nu i april. Har fått första mensen nu och väntar på att få börja testa med äl. Han tog lång tid för oss att få till... :(

Va jag hört ska man ha lättare att bli gravid efter en förlossning
  • Desideri
    sowe81 skrev 2015-05-26 08:08:56 följande:

Hoppas veckan går fort! Jag har bim 5/6.

Har med bim 5/6 . Dagarna går såååå sakta..
  • gabriellap

Hej! Då hoppar jag in i denna tråd , detta är faktiskt den första gången vi kommer göra ett riktigt försök då vi köpt ägglossningstest för första gången så hoppas verkligen :) min mens är slut imorgon .. Så är det någon som vet ungefär när man kan börja testa .. Jag har mellan 28-32 dagar menscykeln :)

• Caylyn
    gabriellap skrev 2015-05-26 10:56:14 följande:

Hej! Då hoppar jag in i denna tråd , detta är faktiskt den första gången vi kommer göra ett riktigt försök då vi köpt ägglossningstest för första gången så hoppas verkligen :) min mens är slut imorgon .. Så är det någon som vet ungefär när man kan börja testa .. Jag har mellan 28-32 dagar menscykeln :)

Jag hade börjat testa vid dag 12 senast. Troligen redan vid dag 10 för att vara säker. Men det är jag :D
  • EliWe
    gabriellap skrev 2015-05-26 10:56:14 följande:

Det står i bruksanvisningen vilken dag man ska börja testa :) jag som har ca 25 dagars cykel ska börja testa dag 6-7 i cykeln
  • Malin 845

Såg inte om jag fick något svar på frågan, så skriver den igen!

Har äl enligt appar den 5/6 ( brukar alltid vara 2 veckor efter mensens första dag så det borde stämma). Ska man då ligga från den 2/6, och varje dag fram tills äl eller ska man börja på måndag den 1/6? Är så svårt att veta när ägget släpper.. Börjar man den 2/6 så är det lagom? 4 dagar innan då.. Behöver lite förklaring..

• grästuva

Beklagar Skepparbarn, vi har också förlorat ett barn under graviditeten 2011.

Vår Oliver dog i min mage v.30+.

Finns en stödgrupp på fb för oss som förlorat barn, "själar säger aldrig farväl" är du med där?

Vet att det även finns undergrupper till denna för dem som vill bli gravida igen och en för de som väntar barn igen.

♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • Fsake
    gabriellap skrev 2015-05-26 09:56:14 följande:

Hej välkommen!

Vi kör också vårt första försök nu :) har äl till helgen
  • sowe81
    Caylyn skrev 2015-05-26 10:02:26 följande:
    Det värsta är ju att behöva vänta. Synd att man inte kan få veta om det tog sig dagen efter äl
    Ja det hade ju varit toppenbra.... ????
Svar på tråden BIM juni 2015