• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Symetrical
    Nystjärna skrev 2015-05-18 10:22:13 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Viktigaste är att du får i dig 400 um folsyra om dagen, så kan vara en god idé att läsa på burken och se så att de vitaminerna innehåller det.

Jag har kört med äl-tester och tempmetoden, för att jag ville få reda på om jag ens hade äl pga extremt oregelbunden cykel efter grav och minipillerknaprande. Har fortfarande inte fått igång cykeln ordentligt trots att jag slutade med minipiller feb 2014! Börjar bli drygt på allvar nu, så blir till att testa letrozol nästa månad för att förhoppningsvis stimulera äggtillväxten lite mer.
  • Fsake
    Nystjärna skrev 2015-05-18 09:22:13 följande:

En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 
    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 

Jag slutade med p-piller i mitten av april och finns piller mens då. Idag fick jag första mensen, på dag 27. Använde ältest nu senast för att se när jag hade äl. Kommer göra det nästa äl också. Känner du äl bra? Annars kanske det kan va skönt med ältest för att veta tänker jag.

Blev lätt gravid med min 2 barn, första o andra försöket. Hoppas på samma nu men man vet ju inte..
  • mkes
    Caylyn skrev 2015-05-17 20:53:45 följande:

Nu är tiden bokad inför morgondagen. Börjar bli nervös men får hoppas att allt går bra och att det tar sig. Tåget till Danmark går kl 9 och de väntar mig på kliniken kl 12. Vet inte hur jag ska stå ut med 2 veckors väntan innan jag vet hur det går

Lycka till! Håller tummarna för dig!
  • mkes

Jag äter folsyra och d-vitamin!

Blev gravid under lite minipillerslarv med dottern och nu har vi försökt sen november, så här har det väl inte gått lika lätt. Vi skulle aldrig orka varannan dag här. Så kör på äl-test.
  • lillskrutten

Jag slutade med p-piller i oktober. Använder varken tempmetoden eller äl-tester. Använder en app där jag fyller i mens. Både när jag har och hur den är. Även allmän tillstånd, smärta vid äggstockar osv för att få ett mönster.

Har gjort det i två månader nu, alltså ev över en ägglossning så får se om det ger nått resultat framöver.

Försöker ha regelbundet sex hela månaden för att det inte ska bli så märkligt just när jag tror att det är äl. men självklart tänker jag extra på det då.

Äter folsyra just för ev framtida graviditetens skull. Men äter även omega och magnesium/kalcium för välmåendet.
  • Nirvie

Jag åt apotekets Kvinna vitaminer fram till förra veckan typ och nu endast folsyra - tror det är 500. Äter även omega 3. Har en relativt varierad kost så när kompisen meddelade att hon hade folsyra till övers tog jag dem istället för att köpa nyta vitaminer. Huvudsaken är väl att man får i sig lite av allt och då särskilt folsyran antar jag.

Jag körde men Äl-tester förra månaden för att säkerställa att jag har ägglossning samt ungefär vart i cykeln den ligger. Kommer nu dock endast tempa eftersom det känns som att det räcker för mig. Tyckte det var jobbigt med äl-testerna eftersom de helst inte skall tas med morgonurinen. Dricker alltid mycket vatten så det var en pina att hålla sig i fyra timmar innan jag kunde testa...

Vi kommer gladeligen sexa typ varannan dag vilket fall som så känner inte att vi riskerar att missa ägglossningen även om tempen visar att den skett först någon dag efter.

• Symetrical
    mkes skrev 2015-05-18 11:50:42 följande:
    Jag äter folsyra och d-vitamin!

Blev gravid under lite minipillerslarv med dottern och nu har vi försökt sen november, så här har det väl inte gått lika lätt. Vi skulle aldrig orka varannan dag här. smile2.gif Så kör på äl-test.
    Amen to that, sistah! Är nöjd om det bli varannan vecka!
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-05-18 13:07:43 följande:

Amen to that, sistah! Är nöjd om det bli varannan vecka!

Säger (om än lite halvt vackligt) hellre en bra gång i veckan än tio halvkassa!
  • miamarina84

Vi har försökt i sju månader nu då jag tog ut min hormon spiral,första barnet. Jag äter kosttillskott så som folsyra och rosenrot. Vi använde oxå clearblue ägglossningstest för att pricka in vilken v o dag man ska ha sex.
  • HardrockGoddess
    Caylyn skrev 2015-05-18 06:36:22 följande:

Inte frivilligt ensamstående men jag har inte haft turen att träffa någon och jag är 35. Vill jag ha barn så får det bli på egen hand.

Sjunger upp i kör och säger "Heja dig!"

Kan du berätta om sprutan de använder vid inseminering? Jag är så desperat här så jag funderar på att vi både ska köra sex och att jag inseminera min mans sperma. Den biologiska klockan tickar här med!!! :)
Svar på tråden BIM juni 2015