-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Jag hoppar gärna med här. Äl runt 27/5 Bim 10/6.
Tredje barnet, försök 2 -
Nej hörrni. Ingen direkt temphöjning. Bara 0.1 grad från 36,3 till 36,4.. Då har nog inget ägg släppt denna gång :(
-
Sist fick jag fick dipp på 0.1 30 april - 2 maj (possitivt test 1:a som sagt) och sedan höjning med 0.1 3 maj och ytterligare 0.2 4 maj, så fortsätt du att tempa så får vi se!Aniroma skrev 2015-05-20 06:12:30 följande:Nej hörrni. Ingen direkt temphöjning. Bara 0.1 grad från 36,3 till 36,4.. Då har nog inget ägg släppt denna gång :(3
-
Åh okej tack! Det låter ju lite betryggande iaf :)Nirvie skrev 2015-05-20 06:43:36 följande:Sist fick jag fick dipp på 0.1 30 april - 2 maj (possitivt test 1:a som sagt) och sedan höjning med 0.1 3 maj och ytterligare 0.2 4 maj, så fortsätt du att tempa så får vi se!
-
Skönt att du har din syster! Tror det är jätteviktigt att ha någon man står nära och känner sig trygg med som man kan bolla tankar och funderingar med. Barn är ju fantastiskt men även jobbigt ibland så att ha någon som funnits där och stöttat från första början är nog super. Tycker du är jättemodig som tagit det här beslutet, att du själv ser till att du får den lilla familj du vill haCaylyn skrev 2015-05-19 21:57:18 följande:Jag har min syster som stöttar mig till 110% hon är dessutom säker på att det kommer ta sig. Hon och systersonen (3 år) följde med till kliniken. Fick ett gott skratt när jag kom ut efter behandlingen och får frågan av pojken om det fanns en bebis i min mage nu. Tror nog att resten av familjen ändrar sig när det väl är dags. I annat fall så är det deras problem. Jag tänker inte låta deras åsikter stå i vägen för min lycka.
Och när magen väl börjar växa så kommer säkert resten av familjen att ändra sig också, jag hoppas verkligen det i alla fall! -
Bra att du har din syster! (och alla oss här som hejar på dig.Caylyn skrev 2015-05-19 21:57:18 följande:Jag har min syster som stöttar mig till 110% hon är dessutom säker på att det kommer ta sig. Hon och systersonen (3 år) följde med till kliniken. Fick ett gott skratt när jag kom ut efter behandlingen och får frågan av pojken om det fanns en bebis i min mage nu. Tror nog att resten av familjen ändrar sig när det väl är dags. I annat fall så är det deras problem. Jag tänker inte låta deras åsikter stå i vägen för min lycka.
)
Tyvärr är människor ofta egoistiska och kan inte se förbi sin egen näsa och lägger därmed sina egna värderingar där de inte hör hemma. Har svårt att tro att någon kommer se din bebis och önska att den aldrig blev född!
-
Fick idag mensen 4dagar sen. Hoppar därför in här, det blir vårt andra försök med vårt första barn. Eftersom min annars väldigt regelbundna mens gjorde ett litet hopp nu. Så är jag inte helt säkert på ÄL och BIM i juni. Men jag tror att ÄL ligger någonstans 3-6/6 och BIM 20/6 :)
-
Skulle någon kunna sammanfatta tempningsmetoden för mig. Ser fragment av det i inläggen men förstår inte riktigt helheten. Hur avgör man när äl är på g, är och sedan pm man ev är gravid? ????
-
Som en kort sammanfattning och rejäl förenkling kan man säga att bastempen är något lägre vid mens fram till ägglossning och sedan något högre efter ägglossning fram till mens.Fronten skrev 2015-05-20 12:34:25 följande:Skulle någon kunna sammanfatta tempningsmetoden för mig. Ser fragment av det i inläggen men förstår inte riktigt helheten. Hur avgör man när äl är på g, är och sedan pm man ev är gravid? ????
Överkursen: Progesteronet som utsöndras efter ägglossningen ger en liten temphöjning på ca 0.2-0.5 grader. Om du blir gravid fortsätter progesteron att utsöndras och temphöjningen kvarstår, om inte sjunker progesteronhalten igen innan/vid mens och tempen med den.
Med tempmetoden kan du således få koll på din cykel och avgöra ungefär vart du har ägglossning. Till skillnad från ett ägglossningstest så ger dock tempmetoden besked först i efterhand, men efter ett par månader kommer du börja se ett mönster och kan då tack vare det förutse vad som sker. -
Hoppar in här! ÄL 19/5 och Bim 2/6. Har kört Pregotime denna månad så jag vet att vi fick till det på ÄL så jag hoppas extra mycket denna månad! Hoppas på februaribebis!