• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • HardrockGoddess

Hejsan! :)

Här har ni mig!

Jag var med i tråden BIM Maj, men fick för ett par minuter sedan mens.. Rätt så ledsen. :(

Men nu är det nya friska tag som gäller. Jag ska äta folsyra och en massa annat nyttigt.

Tar tacksamt emot fertilitetstips :)

• mkes
    HardrockGoddess skrev 2015-05-17 13:06:54 följande:

Hejsan! :)

Här har ni mig!

Jag var med i tråden BIM Maj, men fick för ett par minuter sedan mens.. Rätt så ledsen. :(

Men nu är det nya friska tag som gäller. Jag ska äta folsyra och en massa annat nyttigt.

Tar tacksamt emot fertilitetstips :)

Känner igen dig från majtråden, tråkigt att mensen kom!

Jag blev gravid när jag åt rosenrot och munkpeppar förra graviditeten, osäker på korrelation men kommer köra på det igen. Så det kan ju vara ett tips!
  • jeniii88

Fick också min mens idag. Har börjat med rosenrot, läst att det ska hjälpa till :)

• Angdev

För er som försöker med första barnet, med andra/tredje osv finns inte riktigt samma ork, har jag ett bra tips som funkade super på mig/oss.

Om man ser på cykeln och mensens första dag räknas som dag 1. På dag 8 börjar man ha 6 och har det fram tills + på ÄL-test. Test påbörjas på dag 10. När man är ÄL-positiv så har man sex 3 dagar på raken. Detta funkar för riktigt många.

Vi har försökt göra detta denna gången med men är det inte sjukdom, trötthet eller annat typiskt som sätter stopp så har vi inte lyckats fullfölja en enda månad hittills. Ska dock verkligen lägga manken till denna månaden

• HardrockGoddess
    mkes skrev 2015-05-17 13:25:58 följande:

Känner igen dig från majtråden, tråkigt att mensen kom!

Jag blev gravid när jag åt rosenrot och munkpeppar förra graviditeten, osäker på korrelation men kommer köra på det igen. Så det kan ju vara ett tips!

jeniii88 skrev 2015-05-17 13:35:06 följande:

Fick också min mens idag. Har börjat med rosenrot, läst att det ska hjälpa till :)

Rosenrött ska införskaffas. Munkpeppar får jag läsa på om vad det är. Köper man på i hälsokostbutiker?

Sen den här gången kommer vi att använda fertilitetsglidmedel från CB.

Vi SKA ha barn! :)
  • lillskrutten

Period Tracker lite

Slutade med p-piller i oktober men började med appen förra mensen för att börja se nått mönster.

miamarina84 skrev 2015-05-17 12:45:13 följande:

Vilken app kör du?

• dinin

Vilket märke på rosenrot använder ni? Aldrig testat men man kanske skulle köra på det :)

• Caylyn

Tror nog det är dags i morgon. Ser rätt positivt ut tycker jag
  • Angdev

Uppdaterad lista:

ÄGGLOSSNING

22/5 miamarina84

23/5 Aniroma, gruvan

20-25/5 Desideri

25/5 kastrullen

29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie

31/5 jeniii888

2/6 mkes