-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Hejsan! :)
Här har ni mig!
Jag var med i tråden BIM Maj, men fick för ett par minuter sedan mens.. Rätt så ledsen. :(
Men nu är det nya friska tag som gäller. Jag ska äta folsyra och en massa annat nyttigt.
Tar tacksamt emot fertilitetstips :)
-
Känner igen dig från majtråden, tråkigt att mensen kom!HardrockGoddess skrev 2015-05-17 13:06:54 följande:Hejsan! :)
Här har ni mig!
Jag var med i tråden BIM Maj, men fick för ett par minuter sedan mens.. Rätt så ledsen. :(
Men nu är det nya friska tag som gäller. Jag ska äta folsyra och en massa annat nyttigt.
Tar tacksamt emot fertilitetstips :)
Jag blev gravid när jag åt rosenrot och munkpeppar förra graviditeten, osäker på korrelation men kommer köra på det igen. Så det kan ju vara ett tips!
-
Fick också min mens idag. Har börjat med rosenrot, läst att det ska hjälpa till :)
-
För er som försöker med första barnet, med andra/tredje osv finns inte riktigt samma ork, har jag ett bra tips som funkade super på mig/oss.
Om man ser på cykeln och mensens första dag räknas som dag 1. På dag 8 börjar man ha 6 och har det fram tills + på ÄL-test. Test påbörjas på dag 10. När man är ÄL-positiv så har man sex 3 dagar på raken. Detta funkar för riktigt många.
Vi har försökt göra detta denna gången med men är det inte sjukdom, trötthet eller annat typiskt som sätter stopp så har vi inte lyckats fullfölja en enda månad hittills. Ska dock verkligen lägga manken till denna månaden -
mkes skrev 2015-05-17 13:25:58 följande:Känner igen dig från majtråden, tråkigt att mensen kom!
Jag blev gravid när jag åt rosenrot och munkpeppar förra graviditeten, osäker på korrelation men kommer köra på det igen. Så det kan ju vara ett tips!
Rosenrött ska införskaffas. Munkpeppar får jag läsa på om vad det är. Köper man på i hälsokostbutiker?jeniii88 skrev 2015-05-17 13:35:06 följande:Fick också min mens idag. Har börjat med rosenrot, läst att det ska hjälpa till :)
Sen den här gången kommer vi att använda fertilitetsglidmedel från CB.
Vi SKA ha barn! :) -
Period Tracker lite
Slutade med p-piller i oktober men började med appen förra mensen för att börja se nått mönster.
miamarina84 skrev 2015-05-17 12:45:13 följande:Vilken app kör du?
-
Vilket märke på rosenrot använder ni? Aldrig testat men man kanske skulle köra på det :)
-
Använder Arctic Root som jag köpt på Life
-

Tror nog det är dags i morgon. Ser rätt positivt ut tycker jag -
Uppdaterad lista:
ÄGGLOSSNING
22/5 miamarina84
23/5 Aniroma, gruvan
20-25/5 Desideri
25/5 kastrullen
29/5 Angdev, lillskrutten, Nirvie
31/5 jeniii888