-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Mina test har sett likadana ut i ungefär en veckas tid. Häromdan kom äggviteflytningarna och molvärken så kan hända att jag har ÄL trots att testerna inte visar något, eller att ÄL är helt enkelt på gång vilken dag som helst nu. Vi sexade till det igår, och lär göra det varannan dag nu.skepparbarn skrev 2015-06-06 13:07:13 följande:Får se om bilden kommer med. De är något starkare i verkligheten. Stegringen har avtagit så jagh måste ha missat den :/ Men vi har sexat i alla fall.
Har du några ÄL-symptom? -
Hej!
Kan man få hoppa in här?
Har en dotter född aug-14och ska nu skaffa syskon! Då det tog 14 långa månader att få till henne så är vi beredda på att det dröjer även denna gång..
4:e försöket nu och har BIM 19/6.
Tror dock att det ej lyckas denna gång heller då jag har molvärk efter ÄL, något som jag haft de senaste gångerna när det ej lyckats..
Men men, tiden får utvisa!
Hur går det för er andra?
Någon annan som har erfarenhet av att första barnet tog tid på sig? -
Ja det kan ju vara så för mig också. Men jag har symtom som jag alltid haft EFTER äl tidigare. Vaknade med en kraftig flytning i morse, inte äggvita men väldigt blöt. Har känningar i urinvägarna vilket jag också alltid har efrer äl annars. Så troligen kan jag ha missat. För ungefär 5 dagar sedan hade jag stick i högra sidan och mer som äggvita. Men det är svårt att avgöra när man har haft sez också tycker jag.mikamon skrev 2015-06-06 14:16:29 följande:Mina test har sett likadana ut i ungefär en veckas tid. Häromdan kom äggviteflytningarna och molvärken så kan hända att jag har ÄL trots att testerna inte visar något, eller att ÄL är helt enkelt på gång vilken dag som helst nu. Vi sexade till det igår, och lär göra det varannan dag nu.
Har du några ÄL-symptom?
-
Det kan ta 14 cykler första gången och 4 nästa gång. ;) Visst kan det absolut gå mycket snabbare nästa gång!Nenna skrev 2015-06-06 14:48:55 följande:Hej!
Kan man få hoppa in här?
Har en dotter född aug-14och ska nu skaffa syskon! Då det tog 14 långa månader att få till henne så är vi beredda på att det dröjer även denna gång..
Tror dock att det ej lyckas denna gång heller då jag har molvärk efter ÄL, något som jag haft de senaste gångerna när det ej lyckats..
Någon annan som har erfarenhet av att första barnet tog tid på sig?
-
Känner mig så frustrerad! Enligt app skulle äl varit i torsdags men har varken fått utslag på tester eller några flytningar som jag brukar! Har redan lång cykel som det är och nu verkar den bli ännu längre. Sexar på varannan dag nu för att inte missa men tar det sig inte så tänkte jag testa med rosenrot, någon som lyckats korta ner sin cykel med det?
-
Vet inte om du menar de som fått sitt första barn redan men svarar ändå. :)
Jag är inne på försök 8. Har aldrig varit gravid tidigare vilket gör att känslorna svajar något enormt. Har ju aldrig fått bekräftelse på att jag ens kan bli gravid.
Nenna skrev 2015-06-06 14:48:55 följande:Hej!
Kan man få hoppa in här?
Någon annan som har erfarenhet av att första barnet tog tid på sig?
-
Håller tummarna att vi båda slipper räkna ut äl och bim snart.
Kvinna84a skrev 2015-06-06 12:00:56 följande:Är i exakt samma sits som du. Heja oss :)
-
Måste ha matchat in det bra nu hoppas jag .. Ägglossning idag så sex både igår och idag och en till gång ikväll haha..har alltså ägglossning ca 8-9 dagar efter mens enligt clearblues test:)
-
Det vackraste:
Absolut! Hoppas att det det går fortare denna gången! Tänker att kroppen mer är "med på noterna" nu så att säga :)
Lillskrutten: inte bara dem som fått sitt första redan! Även dem som jobbar på sin första vill jag höra från:)
Jag o min kille hade blivit gravida en gång tidigare förut pga av slarv m p-medel 2009, men då var vi inte alls redo och gjorde abort. Sen när vi ville ha barn så tog det som sagt 14 månader.. Var ju mycket tankar då som fick mig att känna ånger för den första aborten då jag trodde vi aldrig skulle bli gravida. Så den gången lärde jag mig att inte ta något för givet! Dock var det ju fina med att den graviditeten dröjde var att när det där plusset äntligen kom, så grät både jag och sambo av lycka! Vi var så redo för den bebisen liksom. -
Är det här ett positivt eller negativt ägglossningstest? Enligt mina beräkningar så har ju jag redan haft min ägglossning
!?