• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • miamarina84
    Tablettask skrev 2015-06-04 20:15:48 följande:

Hur gör ni andra i väntan på eventuellt plus? Dricker ni alkohol eller låter ni bli redan nu?

Jag dricker efter mens till ägglossnings veckan.
  • miamarina84

Hur gör ni andra i väntan på eventuellt plus? Dricker ni alkohol eller låter ni bli redan nu?

Jag dricker efter mens till ägglossnings veckan.
  • Ussaka

Från tidigare känsla av att jag helt självklart är gravid och jag var optimistisk o glad o trodde på mig själv har jag halkat ner i värsta negativa humöret som har hållit i sig flera dagar och eldats på av negativa tester på bim-4, bim-3...

Sist jag var gravid plussade jag på bim-4 så jag hade halvt om halvt förväntat mig att göra det igen. Men no no.

det störiga är att symtomen fortfarande håller på. 
    - sjukt gasig o uppsvälld, får gå med uppknäppta brallor och fiser o rapar som en riktig slusk
    - molvärk
    - illamående och känslig för lukter, kollegans fiskbullar och den andra kollegans vegangryta luktade SÅÅÅ illa. (fast det gjorde det kanske på riktigt hahaha!)
    - ont i huvudet och trött

Alltså. Kroppen känns gravid. helt klart. Men stickorna säger nåt annat. 
    Palla detta! om det inte blir nåt denna gången så tänker jag att jag ska kasta alla test och inte testa en enda gång om inte mensen uteblivit en vecka!

• Emzaan

Hänger på i denna tråd , slutade med minipiller 20 april, första mens 16-18 maj och efter det har vi kört varannandags metoden då jag inte alls vet om när ägglossningen sker. Nu väntar vi spänt på att nåt ska kännas, men inga tecken på nåt.

• EliWe

Jag dricker inte sista veckan innan bim. Men den första veckan efter ÄL brukar jag kunna ta ett glas vin på helgen, för då har ju ägget inte fäst än och "lever" inte på min kropp. 

Jag resonerar som så att jag vill leva på ungefär som vanligt i väntan på plusset, just för att det kan ta ett år att bli gravid. vore tråkigt att sätta livet på hold
  • Fian88

Ni behöver inte lägga in mitt nya bim. Vi kommer ta en paus från hela bebistillverkningen några månader. Jag kommer börja på piller igen så att jag vet att det inte finns någon chans ens att jag blir gravid. Mitt psyke behöver vila från allt det här känner jag och jag behöver verkligen lägga fokus på annat ett tag. Kommer börja försöka igen till hösten/vintern och då hoppas jag verkligen att jag inte stöter på nån av er här i bim-trådarna . Lycka till alla

• lillskrutten

7 dagar till bim. Känns som en evighet. Tyvärr vågar jag inte hoppas på plus efter 7 tidigare försök utan lycka.

• Det vackraste

Det är tvärtom. :) För varje försök är du närmare plusset. Det är så. Det är en ren slump när det kommer och kan bli när som helst! :) Du har samma chans varje månad.

lillskrutten skrev 2015-06-05 11:25:19 följande:

7 dagar till bim. Känns som en evighet. Tyvärr vågar jag inte hoppas på plus efter 7 tidigare försök utan lycka.

• lillskrutten
    Det vackraste skrev 2015-06-05 12:09:10 följande:

Det är tvärtom. :) För varje försök är du närmare plusset. Det är så. Det är en ren slump när det kommer och kan bli när som helst! :) Du har samma chans varje månad.

Tack för ditt positiva svar. Jag tänker tvärtom...har det inte blivit innan varför ska det bli nu.

Har aldrig varit gravid så tankarna gå såklart genom huvudet om man ens kan få till det.
  • skepparbarn

Idag fanns det ingen antydan till streck på ältestet. Det blev starkare (men fortfarande svagt) i tre dagar och nu tvärnegativt. Har någon av er haft så och ändå haft ägglossning? Kan jag ha missat stegringen? Testat en gång per dag. Eftermiddag

Svar på tråden BIM juni 2015