• Anonym (stackars!)

Tycker så jävla synd om decemberbarn!

Hejsan!

Jag och min sambo planerar barn. Vi har lite svårt att bli gravida så därför borde jag ju vara tacksam bara vi får ett barn till, men jag oroar mig så för att barnet kommer födas i December. Jag har alltid tyckt så synd om decemberbarn och önskar verkligen inte det ödet för mitt barn. Vad tycker ni? Speciellt ni som har decemberbarn?

• Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!
  • Anonym (Sjukt)

Menar du verkligen allvar att det är synd om de föds i december? Då hoppas jag du inte får barn, du verkar inte ett dugg seriös. Barn föds då dom föds. Take it or leave it!

Dumma människa!

• frida1991

Jag blir mörkrädd för vissa människor här på familjeliv! Synd om decembarn? Det är synd om barn som får växa upp i fattigdom, utan föräldrar, i krig osv... Jag ska få en bebis 4 december, är så lycklig och tror nog mitt barn kommwr vara lyckligt, även fast personen är född i december!

• Erizajo

Jag är själv född i december och visst hade det sina nackdelar när jag växte upp? Men inte så att det påverkat mig nämnvärt.

• Anonym (Men jösses)

Jag är född prick en vecka före julafton och den enda gången jag har lidit av det var när kompisarna började fylla 18 och jag hade långt kvar :) Men vet du, det ordnade sig till slut. Jag blev också 18.

En vanlig fråga är "men då fick du inte lika mycket födelsedagspresenter då, eftersom det var så nära jul?!". Alltså va? Varför skulle mina föräldrar inte ha klarat av att hålla isär födelsedag och jul bara för att de ligger nära varandra? De var inte efterblivna.. Min födelsedag firades med precis lika mycket pompa och ståt som mina syskons.

Ang. att hamna efter: Jag är född för tidigt, skulle ha fötts i januari. Är väldigt glad att det inte blev så, för då hade jag börjat skolan ett år senare än jag gjorde och det hade nog varit rätt dåligt för mig. Var en av de bästa i klassen genom hela grundskolan och låg alltid före de flesta.

TS: Hoppas du inte menar allvar, ärligt talat. Om du nu gör det kan du ju tänka på att det blir ditt jobb som förälder att se till att ditt barn får bra födelsedagar oavsett när på året det har fötts. Det är inte svårt.

• Anonym (Spela roll?)
    Seven Costanza skrev 2015-05-20 22:10:05 följande:

Jag är beräknad runt 5/1 och jag hoppas ju på att barnet föds på rätt sida årsskiftet men om jag skulle föda i december så får det vara så. Med facit i hand blev jag gravid på första försöket och hade kanske haft råd att vänta en månad med att börja försöka, men det visste vi ju inte då utan jag ville försöka så tidigt som möjligt och trodde inte att vi skulle lyckas direkt. Om det blir ett decemberbarn är det bra på sitt sätt för vi vill ha barn tätt och då blir det två kalenderår emellan istället för ett - lite distans mellan syskonen.

Jag var också planerad 5/2, men bebben ville komma 10 dar tidigare, den 25 dec :). Vi låg på förlossningen hela julafton.
  • Anonym (Spela roll?)
    Anonym (Spela roll?) skrev 2015-05-20 23:55:48 följande:
    Jag var också planerad 5/2, men bebben ville komma 10 dar tidigare, den 25 dec :). Vi låg på förlossningen hela julafton.
    Sorry 5/1 menar jag :)
  • Anonym (Decembermorsa)
    Anonym (stackars!) skrev 2015-05-20 22:06:05 följande:

EH, NEJ. Ju tidigare på året är det!

Eh nej. Du har fel. November och december. De har gjort stora studier på det. Men alla tror som du. Men tror gör man i kyrkan ;) det gör det inte till sanning vet du ;) dags att läsa på lite och sluta tro en massa saker :)
  • grind

Givetvia ser man till att få barn första halvåret. Helst Q1. 

Enbart loserbarn är födda i Q4.

• Anonym (Quexet)
    Anonym (Men jösses) skrev 2015-05-20 23:35:42 följande:

Jag är född prick en vecka före julafton och den enda gången jag har lidit av det var när kompisarna började fylla 18 och jag hade långt kvar :) Men vet du, det ordnade sig till slut. Jag blev också 18.

En vanlig fråga är "men då fick du inte lika mycket födelsedagspresenter då, eftersom det var så nära jul?!". Alltså va? Varför skulle mina föräldrar inte ha klarat av att hålla isär födelsedag och jul bara för att de ligger nära varandra? De var inte efterblivna.. Min födelsedag firades med precis lika mycket pompa och ståt som mina syskons.

Ang. att hamna efter: Jag är född för tidigt, skulle ha fötts i januari. Är väldigt glad att det inte blev så, för då hade jag börjat skolan ett år senare än jag gjorde och det hade nog varit rätt dåligt för mig. Var en av de bästa i klassen genom hela grundskolan och låg alltid före de flesta.

TS: Hoppas du inte menar allvar, ärligt talat. Om du nu gör det kan du ju tänka på att det blir ditt jobb som förälder att se till att ditt barn får bra födelsedagar oavsett när på året det har fötts. Det är inte svårt.

Jag skriver under på det mesta du har skrivit förutom, jag led aldrig över att jag fyllde arton sent (jag älskade det!) Cool När man vart arton var man ju "gammal" o jag väntade gärna till sist!
  • Bigmomma

Den beräknade födelsedatumet på våran kotte är 18 dec. Hoppas att den vill komma lite tidigare. Inte precis i julhelgen :)
    Allt kan man inte planera, jag vart gravid på första försöket.

Men jag har nog den tråkigaste födelsedagen, jag föddes på midsommarafton. Hur många var hemma under midsommar helgen?

Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!