Anonym (Men jösses) skrev 2015-05-20 23:35:42 följande:
Jag är född prick en vecka före julafton och den enda gången jag har lidit av det var när kompisarna började fylla 18 och jag hade långt kvar :) Men vet du, det ordnade sig till slut. Jag blev också 18.
En vanlig fråga är "men då fick du inte lika mycket födelsedagspresenter då, eftersom det var så nära jul?!". Alltså va? Varför skulle mina föräldrar inte ha klarat av att hålla isär födelsedag och jul bara för att de ligger nära varandra? De var inte efterblivna.. Min födelsedag firades med precis lika mycket pompa och ståt som mina syskons.
Ang. att hamna efter: Jag är född för tidigt, skulle ha fötts i januari. Är väldigt glad att det inte blev så, för då hade jag börjat skolan ett år senare än jag gjorde och det hade nog varit rätt dåligt för mig. Var en av de bästa i klassen genom hela grundskolan och låg alltid före de flesta.
TS: Hoppas du inte menar allvar, ärligt talat. Om du nu gör det kan du ju tänka på att det blir ditt jobb som förälder att se till att ditt barn får bra födelsedagar oavsett när på året det har fötts. Det är inte svårt.
Jag skriver under på det mesta du har skrivit förutom, jag led aldrig över att jag fyllde arton sent (jag älskade det!)

När man vart arton var man ju "gammal" o jag väntade gärna till sist!