• Anonym (stackars!)

Tycker så jävla synd om decemberbarn!

Hejsan!

Jag och min sambo planerar barn. Vi har lite svårt att bli gravida så därför borde jag ju vara tacksam bara vi får ett barn till, men jag oroar mig så för att barnet kommer födas i December. Jag har alltid tyckt så synd om decemberbarn och önskar verkligen inte det ödet för mitt barn. Vad tycker ni? Speciellt ni som har decemberbarn?

• Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!
  • Anonym (Molly)
    stor grön drake skrev 2017-01-01 15:27:57 följande:

Jag är född i december, och var inte helt skolmogen när jag började men på den tiden var det bara pojkar som ev stannade ett år längre på dagis. Det jämnade it sig efter något år.

Min son är född i november och har autistiska svårigheter. Han är bedömd som skolmogen utan tvekan från skolpsykolog och specialbarnträdgårdslärare. Dock har han problem med socialt samspel och jag känner igen väldigt många av mina egna svårigheter. Hade han varit 10 månader äldre så tror jag att han skulle varit bättre rustad för skolstarten, som det var nu ville vi inte hämma honom mer socialt genom att han skulle vara ett år äldre än alla andra, har är dessutom lång och bredaxlad och ser redan nu stor ut för att vara etta, dock är de många pojkar i hans klass i samma storlek, parallellklassens barn är mindre och de ser ut att gå i skilda årskurser.

Jag väntar barn nu, beräknad i februari, och trotts svårigheter att bli gravid (jag behöver läkarhjäkp) så var det nästan en lättnad i mars/april när mensen kom.

Specialbarnträdgårdslärare??? Funderar på vad du ville skriva :)
  • Anonym (Å)

Jag känner precis samma.
    Mitt första och enda barn föddes i juli.
    När vi planerar barn igen så ska vi ta en paus runt mars för jag vägrar föda i december.
    Visst, jag är lycklig över att ens kunna få barn, men skulle bli olycklig och ha ångest hela graviditeten om jag skulle vänta ett decemberbarn.

Sorgligt men sant.

• stor grön drake
    Anonym (Molly) skrev 2017-01-02 16:39:41 följande:

Specialbarnträdgårdslärare??? Funderar på vad du ville skriva :)

Jag menar exakt det jag skrev. Vad var det du inte förstod?
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Å) skrev 2017-01-02 17:00:28 följande:

Jag känner precis samma.

När vi planerar barn igen så ska vi ta en paus runt mars för jag vägrar föda i december.

Visst, jag är lycklig över att ens kunna få barn, men skulle bli olycklig och ha ångest hela graviditeten om jag skulle vänta ett decemberbarn.

Sorgligt men sant.

Jag nästan önskade få decemberbarn!Mysigt och speciellt!Känner många födda i december och dom är helt vanliga som vi två!
  • Anonym (HB)
    Anonym (Å) skrev 2017-01-02 17:00:28 följande:

Jag känner precis samma.

Sorgligt men sant.

Sök hjälp.

50 000 människor dör av svält varje dag. Det ger ångest. Inte ditt jävla i-landsproblem.
  • Anonym (Å)
    Anonym (HB) skrev 2017-01-04 09:29:18 följande:
    Sök hjälp.

50 000 människor dör av svält varje dag. Det ger ångest. Inte ditt jävla i-landsproblem.
    Som om din ångest för dessa människor som svälter hjälper ett dugg? Nej, du är förmodligen född i Sverige och är därmed bortskämd och tror att endast dina tankar får svältande människor att må bättre.
  • Anonym (HB)
    Anonym (Å) skrev 2017-01-04 09:35:09 följande:

Som om din ångest för dessa människor som svälter hjälper ett dugg? Nej, du är förmodligen född i Sverige och är därmed bortskämd och tror att endast dina tankar får svältande människor att må bättre.

Du låter bli att knulla utan skydd under mars för att slippa bli gravid för det är synd om ett decemberbarn.

Storartat.

För att bekräfta ditt eget inlägg: ja, det är sorgligt.
  • Anonym (Å)
    Anonym (HB) skrev 2017-01-04 09:47:50 följande:
    Du låter bli att knulla utan skydd under mars för att slippa bli gravid för det är synd om ett decemberbarn.

Storartat.

För att bekräfta ditt eget inlägg: ja, det är sorgligt.
    Precis. Vad är ditt problem?
  • Anonym (HB)
    Anonym (Å) skrev 2017-01-04 10:59:31 följande:

Precis. Vad är ditt problem?

Inget.

Men du erkänner ju själv hur sorgligt det är. Att du skulle få ångest dessutom är ju bara så förvridet.

Nervösa prinsessan. Hoppas du får en fin vår.

Adjö.
  • Anonym (december2)
    Anonym (stackars!) skrev 2015-05-20 21:45:58 följande:

Hejsan!

Jag och min sambo planerar barn. Vi har lite svårt att bli gravida så därför borde jag ju vara tacksam bara vi får ett barn till, men jag oroar mig så för att barnet kommer födas i December. Jag har alltid tyckt så synd om decemberbarn och önskar verkligen inte det ödet för mitt barn. Vad tycker ni? Speciellt ni som har decemberbarn?

På grund av att skola och idrott delas in efter årsklasser kommer den som är född i december att ha ett handikapp genom att de är nästan ett år yngre än de som fötts i januari. Det går till viss del kompensera genom engagemang och hårt arbete men men det går inte komma ifrån att det är en nackdel att födas sent på året.

Vad som går göra är att ge barnet mycket stöd med skolarbetet och uppmuntra barnet att ägna sig åt individuella idrotter där födelseåret är av mindre betydelse.
  • Anonym (HB)
    Anonym (HB) skrev 2017-01-04 15:09:01 följande:

Inget.

Men du erkänner ju själv hur sorgligt det är. Att du skulle få ångest dessutom är ju bara så förvridet.

Nervösa prinsessan. Hoppas du får en fin vår.

Adjö.

Äsch.

Det här blev inte bra. Ber om ursäkt. Du är säkert en jättefin person, och jag reagerade på ett fult sätt.

Ursäkta.
Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!