• Anonym (stackars!)

Tycker så jävla synd om decemberbarn!

Hejsan!

Jag och min sambo planerar barn. Vi har lite svårt att bli gravida så därför borde jag ju vara tacksam bara vi får ett barn till, men jag oroar mig så för att barnet kommer födas i December. Jag har alltid tyckt så synd om decemberbarn och önskar verkligen inte det ödet för mitt barn. Vad tycker ni? Speciellt ni som har decemberbarn?

• Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!
  • Anonym (Eheje)

Om du seriöst oroar dig för det så är du knappast lämplig förälder.

Ditt barn kommer födas i Sverige = redan dragit en vinstlott i livet

• Anonym (Decembermorsa)

En ny studie visar att de som är födda november-december är mest framgångsrika ;) vi kan bara få barn under okt-dec så vi hade inget val. Jag har frågar väldigt många som är födda sent. Ingen har känt sig efter. Ingen har tyckt att det är tråkigt. Gör som oss! Vi har infört "barnens dag" under juni där de får presenter och har lite fest med oss för att de ska kunna få sommarleksaker också :) mycket uppskattat ;)

• Seven Costanza
    Anonym (stackars!) skrev 2015-05-20 21:55:51 följande:

Det är INTE ljust i December!

Personen skrev inte att det var ljust ute utan att det var mycket ljus dvs tänker ju på adventsljusstakar och julbelysning, fint .
  • Anonym (stackars!)
    Anonym (Eheje) skrev 2015-05-20 21:57:47 följande:
    Om du seriöst oroar dig för det så är du knappast lämplig förälder.
    Ditt barn kommer födas i Sverige = redan dragit en vinstlott i livet
    Jag är seriös och en lämplig förälder...
  • Anonym (stackars!)
    Anonym (Decembermorsa) skrev 2015-05-20 22:00:34 följande:
    En ny studie visar att de som är födda november-december är mest framgångsrika ;) vi kan bara få barn under okt-dec så vi hade inget val. Jag har frågar väldigt många som är födda sent. Ingen har känt sig efter. Ingen har tyckt att det är tråkigt. Gör som oss! Vi har infört "barnens dag" under juni där de får presenter och har lite fest med oss för att de ska kunna få sommarleksaker också :) mycket uppskattat ;)
    EH, NEJ. Ju tidigare på året är det!
  • Anonym (stackars!)
    Seven Costanza skrev 2015-05-20 22:00:58 följande:
    Personen skrev inte att det var ljust ute utan att det var mycket ljus dvs tänker ju på adventsljusstakar och julbelysning, fint smile1.gif .
    Det kommer inte ens i närheten av att väga upp mörkret!
  • fluu
    Kaupa Jaur skrev 2015-05-20 21:53:23 följande:
    Du har rätt. Vi borde införa liggförbud februari-april för att vara på den säkra sidan.
    Hur gör vi då med för tidigt födda som råkat komma i december? Avlivning? ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Anonym (stackars!) skrev 2015-05-20 21:55:51 följande:
    Det är INTE ljust i December!
    Det tycker jag. Det är en av mina favoritmånader med mycket glädje och ljus.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (stackars!)
    fluu skrev 2015-05-20 22:08:09 följande:
    Hur gör vi då med för tidigt födda som råkat komma i december? Avlivning? ;)
    Jag är seriös som sagt!
  • Anonym (stackars!)
    fluu skrev 2015-05-20 22:08:39 följande:
    Det tycker jag. Det är en av mina favoritmånader med mycket glädje och ljus.
    Jag håller verkligen inte med dig!
Svar på tråden Tycker så jävla synd om decemberbarn!