Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

Har dom senaste dagarna känt ett enormt tryck neråt, och samtidigt mensvärk i nedre delen av ryggen. Det trycker mot rumpan, ilar längs med hela underlivet och gör mig galet kissnödig. Vad i allsin dar kan detta vara? Är i v37 (36+4) och sist hos bm så hade bäbis inte fixerat sig. Undrar om det kan vara det som är på gång?

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-24 20:35:13 följande:

Kan det vara bebisen som fixerar sig? Chansar bara! Är det värkar som kommer och går? Spännande iaf

Nej inga värkar inte, har förvärkar ibland men dom är av helt annan karaktär =) förvärkarna känner jag av i form av smått smärtsamma sammandragningar, men detta är så smärtsamt så jag tappar andan och får sätta mig på huk =) händer någon gång om dagen utan att en sammandragning är inblandad =) funderar på om det är fixering som du också är inne på! Ska till bm på tisdag, men alltid kul att spekulera i vad det kan vara =)

CupcakeDream

Usch ska det verkligen kännas som att ungefär allt innehåll både i livmoder, tarmar och urinblåsa ska tryckas ut samtidigt? ;) haha! Jag ska inte ha innan 17, första bäbisen så räknar kallt med att dessutom behöva gå över lite =)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-24 22:19:23 följande:

Låter som fixering på g :)

Tror min lilla har fixerat sig idag. Höll nästan på att svimma pågrund av smärtan, det kändes verkligen som nån satt och högg knivar i underlivet och magen på mig samtidigt som jag har haft världens mensvärk hela dagen, Trodde nästan det var dags där ett tag

Men nu har det lugnat ner sig och nyss när jag reste på mig så hade liksom hela magen sjunkit ner och känner hicka väldigt långt ner i blygdbenet. Sist jag var hos BM för en vecka sedan så låg hon med huvudet neråt men fortfarande ruckbar

Ja jag var hos bm för två veckor sen, bäbis ligger med huvudet nere sen v30 ungefär men fortfarande rörlig utan tecken på fixering. Men jag misstänker att det är vad som har skett nu =) ska bli spännande imorgon! När har du nästa tid så du kan få bekräftat en ev fixering? =) konstigt, roligt och fascinerande hur allas kroppar kan reagera så himla olika på samma tillstånd! En del känner inte av nånting och andra har massa besvär osv =)
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-24 23:04:14 följande:

Hej alla..

Hur mår ni?

Jag mår hyfsat. Dock så tar ryggen skada nu. Kvällarna är hemska då det ibland känns som att ryggen ska gå itu på mitten..

Samt att jag samlat på mig massor med vatten. Fötterna är så svullna och gör så ont .. mensvärk och tryck neråt då och då. Jag har ju dock ett tag till. V36 i fredags. .

Vad har ni köpt för kuddar till spjälsäng och vagn?? Och hur bäddar ni i vagnen nu vid denna årstiden ?

Jag känner igen det där med ryggen! Det enda som hjälper hyfsat för mig är att lägga mig på sidan i min mjuka säng. Ligger jag i soffan som är aningen hårdare så ökar trycket på ryggen...

Förutom att kroppen är mör så är jag i en känslomässig bergochdalbana, satt och storgrät igår över att tre bristningar uppenbarat sig på magen. Så löjligt att gråta över men just nu så finns det inget logiskt eller rationellt över mitt tänk ;)

Jag har en rätt start kudde till spjälsängen, och en ärvd liten kudde till barnvagnen. Vi har inte bestämt oss för hur vi ska bädda vagnen än, vårt första så osäker på vad som passar oss bäst. Så därför har vi hemma så vi kan bädda med filt och täcke, alternativt åkpåse. Just nu känns det däremot som att åkpåse är det som kommer användas mest =)
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-01-25 14:11:06 följande:

Var hos bm idag, allt såg väl bra ut, hon är inte så informativ om siffror såvida inte jag frågar och då jag frågar verkar hon mest tycka att jag inte behöver veta sådant utan bara om det är bra eller dåligt. Antar att det är för att hon tror man kommer jämföra sig med alla andra och bli supernojig när allt inte är exakt likadant för alla. Vilket känns som en ganska trist människosyn men jag orkar inte ta den konflikten, så viktigt är det ändå inte för mig och jag kan ju ändå få ut journalen om jag vill!

Bebis är inte fixerad men det betyder ju inte så mycket eftersom detta är andra barnet. 

Har haft sjukt ont i ena höften idag annars vilket gör mig smått handikappad. Annars har jag inte så mycket fysiska krämpor. Tålamodet har ju försvunnit helt och energin likaså. Typiskt när hunden går in i skendräktighet  och egentligen skulle behöva distraheras och gå långa promenader men vad gör man?

Min bm säger alltid vad blodtryck ligger på, likaså vikt och hjärtljud men där tar det stopp =) sf brukar jag fråga lite fint efter, bara av ren nyfikenhet eftersom jag vet att det inte betyder något alls det måttet =) är nog därför min bm inte nämner det vid mätningen heller tror jag..

Har du en vetekudde hemma? När min kropp strejkar är det värme som gäller, då är det skönt att försöka hitta en ställning sittandes som avlastar höften, på med värmekudde och en kopp te. Lindrar iaf lite.
  • lillterror

Ska till bm idag, går in i v38 imorgon och är mest nyfiken på om bäbis har fixerat sig än. När fixerade sig era små? (Första bäbisen).

• lillterror

Mitt pyre kändes fixerad sa bm, troligen det som orsakade det extrema trycket häromdagen =) för två veckor sen var bäbis fortfarande rörlig men nu har jag bestämt beordrat att pyret ska behålla denna position =) sf låg på 36 så det har minskat lite med fixeringen.. antagligen är det bäbisens läge som dessutom underlättat min foglossning och gör att jag kan gå utan kryckor! Yaay!

• lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-01-26 13:37:11 följande:

Va roligt och skönt att lillknodd är fixerad!!:)

Var det därför hon tyckte du skulle packa bbbäskan eller hade hon andra skäl att tro det var på g?

Min förra bebis (första) blev aldrig fixerad och det slutade med igångsättning på bf+15 och sedan ks. Kanske lite samma gång som jesspett hade med sin förra . Jag har iaf mätt bäcken och det såg bra ut:)

Ska till bm i morgon. Hoppas då hon kan känna om den är fixerad:) är i v 37+2 idag!

Ja det var skönt att höra, på tiden tyckte jag för det känns som att dom flesta fixerat sig redan =) men nej, hon ville bara att vi skulle vara redo och tyckte det var dags att ha väskan klar ;)

Låg din första med huvudet neråt iaf då? Eller i säte? Får man fråga varför ks? =) är det inte lite som att du gör allt för första gången nu då om det blir en vanlig förlossning? =)

Håller tummarna för dig imorgon då!
  • lillterror
    sladda skrev 2016-01-26 11:48:56 följande:

Ska till BM på fredag (går in i v38 på lördag) Ska bli intressant o veta hur den ligger nu för den har snurrat o bökat som bara den de senaste dagarna...o de små promenaderna man lyckats ta innan går inte så bra längre :( Sådant tryck neråt o kraftiga sammandragningar när jag går så gick inte så lätt haha. Är det någon mer som blivit väldigt trött om kvällarna? Somnar lätt innan 21 eller så fort barnen somnat :p

Jag är dödstrött på kvällarna oavsett vad jag gjort under dagen ^^ igår bäddade jag ner mig strax innan åtta redan, annars brukar jag somna i soffan runt den tiden. Min sambo tycker nog jag är roligaste sällskapet ;)
Svar på tråden BF februari 2016