Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-17 09:04:32 följande:

Mysigt med gipsmage. . :) har jag faktiskt aldrig gjort. .

Jag kan också ligga på mage.. halva magen iallafall

;)

Lägger jag täcket under benet så funkar det. Han har än så länge inte protesterat.

Det var jättemysigt! Sen är det väl egentligen lite av en onödig grej i längden, fint att hänga upp och så men för hur länge? Känns som att den är en sak som kommer hamna i källaren tids nog ^^

Haha ja, jag lägger en dunkudde längs med ena sidan av magen och får lite avlastning där ;) Hoppas att det håller i sig till förlossning, för det är så jag får bäst sömnkvalite iaf =D
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-17 11:00:11 följande:

Ja helt underbart haha, kan verkligen inte sova på rygg och sidan funkar bara ibland :) japp första barnet, för dig med?

Nej rygg är bara obekvämt! Vare sig man är gravid eller inte =) jag har en extrem foglossning, så för den sakens skull borde jag ligga på sidan mer så höfterna och ryggen mår bättre men då blir jag bara kissnödig haha! Första här med, och var totalt inställd på att behöva lära mig sova på sidan, njuter så länge det funkar på mage =)

Hur mår du annars i graviditeten?
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-17 14:41:55 följande:

Jag mår faktiskt jätte bra. Har inte fått foglossning eller nånting som tur är, hoppas jag slipper det dom här sista veckorna med för det verkar inte roligt. Riktigt jobbig halsbränna är väl typ mitt ända problem, annars är det bara psykiskt jobbigt nu när man känner sig så stor och otymplig tycker jag

Nej försök håll dig undan, det är verkligen för jäkligt rent ut sagt. känns som att man går av på mitten! Varit sjukskriven för det sen jag var i v20.. själv känner jag mig varken stor eller otymplig än men är riktigt trött på hur graviditeten påverkar kroppen =) skönt att snart få ha kroppen för sig själv tycker jag ;)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-18 09:49:00 följande:

Usch det låter fruktansvärt :( ja Gud vad jag längtar tills jag får äta vad jag vill och tills jag får börja träna! Nu orkar jag bara promenera lite då och då

Haha ja träningen längtar jag efter något enormt! Var på gymmet med sambon igår som sällskap och kände hur jag nästan började gråta av saknad =p inte många i min närhet förstår hur jag känner, utan kommer med ett "njut av lugn och vila istället". Jag älskar att ligga i soffan och känna hur liten bökar omkring och buffar runt där i magen. Men när allt är över kommer jag inte sakna själva graviditeten direkt =)
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-18 23:13:29 följande:

Min karpaltunnelsyndrom har blivit värre. Har väldigt ont i händerna nu nästan hela tiden samt att dom domnar för minsta lilla. Men har också samlat på mig mer vätska så jag hoppas det försvinner efteråt. . Börjar bli tufft nu. Nu får veckorna gärna gå fort..

Usch vad jobbigt det låter! Är det något som brukar gå över efter förlossning, eller innebär det operation för dig vid ett senare tillfälle?
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-19 18:26:50 följande:

Jag har varit på ortopeden och pratat med en kirurg. Han tyckte att vi väntar med operation eftersom det hade blivit bättre när jag var sjukskriven. Skulle det förvärras så skulle jag kontakta dom och opereras.

Och det blev mycket bättre. Men nu (antagligen på grund av vätskesamling ) så har det blivit sämre.

Jag hoppas jag slipper operation. Känns tufft om man skulle ha en liten samtidigt som man är nyopererad. Så vi får se vad som sker.. förhoppningsvis så försvinner det i samband med att vätskan försvinner.

Hoppas verkligen det blir bättre för dig sen då! Kan kylan påverka det också tro? Nu vet jag ju inte vad du har för väder, men här hos mig har det varit ruskigt kallt (mot -20 men oftast runt -8--15) och det har ju förvärrat min foglossning. när det är mildare så blir det bättre, men karpaltunnelsyndrom kanske inte alls påverkas av det?

Angående din bäbis rörelser tycker jag du ska ringa in! Det är förhoppningsvis inget alls, men då får du det iaf bekräftat och slipper oroa dig. Bättre ringa för mycket tycker jag. Min bäbis rör på sig som vanligt, väldigt lugn men det har pyret varit sen dag ett så det är inget konstigt för mig =) känner att bäbisen skrapar en del med händerna nu och mer eller mindre gräver sig neråt.. går in i v37 imorgon..
  • lillterror
    Pyltet skrev 2016-01-20 16:58:03 följande:

Efter tidig vattenavgång i v34+2, valde man att sätta igång förlossningen igår natt pga tillväxthämmad bebis med risk för infektion. 05:59 föddes världens men perfekta pojke som dessutom vägde överraskande 1,9 kg.

Lever i en bubbla :)

Åh grattis! Hoppas hela familjen mår bra =)
  • lillterror
    Angels dream skrev 2016-01-21 06:52:25 följande:

ojdå...

visste inte alls att det var det... har sagt till vänner och sambo att jag ska prova jobba idag och har jag ont och mår dåligt när jag kommer hem så får jag göra något åt det och lusta jobba...

läkaren försökte sjukskriva mig väldigt tidigt då jag var illamående och kräket tom vecka 22 men försäkringskassan vägrade så jag har fått kämpa på av den anledningen.. 

ska till bm på tisdag.

jag har idag 30 dagar kvar till bf och hoppas att hon kommer tidigare...

Hur har det gått för dig på jobbet idag? Jag blev sjukskriven redan v20 för foglossning och är sjukskriven fram till bf! Vad f-kassan säger beror på hur utförlig läkaren har varit med att skriva intyget. Nu har du inte så långt kvar till bf så jag ser ingen anledning till att dom inte ska godkänna det. Ring till vc och försök få en jourtid redan imorgon så ska läkaren kunna lösa detta för dig! =)
  • lillterror

Att rasta kryckorna på Gekås för att handla det sista inför bäbisens ankomst är inte att rekommendera! ^^ Men så skönt att fått det gjort! Sammandragningarna, höfterna och ryggen beordrar sängvila ett tag nu. Har ni andra med foglossning lyckats hitta ett sätt att avlasta och gå runt smärtan?

• lillterror
    Pennie87 skrev 2016-01-22 18:40:54 följande:

Igår 16.09 kom en liten tjej på 2,5 kg! Allt väl????

Åh vad mysigt! Stort grattis!!
Svar på tråden BF februari 2016