Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

CupcakeDream skrev 2016-02-01 09:31:38 följande:

Jag hade tens första kvällen på förlossningen när jag inte fick något annat. Tyckte den var go då men hade såna pinvärkar så behövde nog något starkare. Men tycker att det är en bra hjälp vid mildare värkar!

Vi har nog ett tjejnamn, Iris! Vi tror det är en tjej(dom trodde de på ul) killnamn har vi inget så bestämt men känner mig inte orolig. Vår son sedan innan heter Harry :)

Har varit ute en promenad nu på morgonen och även två dagar innan. Idag var det tungt men jag känner att jag behöver nog röra på mig lite. Kanske hjälper lite?

Någon som varit ute och gått innan det satt igång?

Hoppas alla mår bra! Idag är det Februari!!!!!:):)

Den tog iaf udden av det värsta för dig då? Jag har en tens hemma som jag vill ha med mig, är så osäker på detta med smärtlindring men hoppas att det hade räckt för mig. Sen kan jag tänka mig att det även beror på hur långdragen förlossning man faktiskt har. Ska jag behöva gå igenom 30 timmar kommer jag nog böna och be om varenda drog ;)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-02-02 10:59:15 följande:

Den hjälpte när det var mildare värkar. Sen är det så olika. Jag har fått låna en gratis av sjukgymnasten pga foglossning!

Måste bara dela med mig lite av hur jag haft det!

Hade regelbundna sd igår kväll mellan 18-22 tiden. Det var ca 4-5 min mellanrum och de varade ca 1 minut. Det gjorde inte jätte ont men kändes lite mer än vanligt och blev lite tungt att andas. Sedan avtog det och jag hade en molande ryggvärk hela natten och sov dåligt. Vaknade vid halv sju och kände att det kändes blött i mellan benen och om jag pressade kom det ut lite. Jag gick upp och trosorna var helt blöta. Kissade och sen tog jag en dusch. Efter det har det inte kommit något mer i trosorna men har molande ryggvärk/mensvärk. Kan det vara något på g eller ? Har inte haft några flytningar alls innan.

Min är också lånad av sjukgymnasten för foglossningen =)

Men oj! Är det ditt vatten som läcker då kanske? Gud vad spännande!
  • lillterror
    Angels dream skrev 2016-02-02 11:15:05 följande:

TENS

jag köpte en TENS tidigt från clas ohlson för 500 kr. det var min sjukgymnast som sa att den var bra och rådde mig till att göra det. den är verkligen värd sina 500 kr =)

jag har många kvällar levt med min TENS och den är underbar...

Jag fick låna en tens av sjukgymnasten istället, haft den sen v20 för foglossning, så den har använts flitigt till rygg och höfter =) hoppas den ska kunna verka smärtlindrande när värkarna sätter igång också, så jag ska lära sambon hur man sköter den =)
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-02-03 12:40:08 följande:

Så har vattnet gått! Kl 10 över 2 inatt i trappan ;) Dock inget etablerat värkarbete ännu, var inne på förlossningen nu på morgonen och de körde en ctg-kurva för att kolla att allt var ok och sedan fick vi åka hem igen.

Har någon värk i timmen som det är nu men får väl upp och röra på mig lite så det kommer igång snart! 

Spännande! Hoppas det tar fart nu! Kan och får du hålla igång och vara på benen nu när vattnet gått? Hur började din förra förlossning? =)
  • lillterror

Tjejer, jag måste fråga en intim sak! Hur har era magar varit under graviditeten och hur är den nu mot slutet? Jag har varit grovt förstoppad, gått på toa MAX fyra ggr i veckan från v8 ungefär och då har jag fått ta i för kung och fosterland. Sådär så man blir högröd i ansiktet och nästan tappar andan. Fick dricka mängder med vatten, linfrön i morgongröten, ett par kiwi om dagen och lactulos på detta för att få till en daglig toalettrutin. Men sen några dagar tillbaka ungefär så behöver jag gå på toa fyra gånger om dagen istället? Dricker inte lactulos längre men har fortfarande linfrön i morgongröten. Känns konstigt! Bäbis som masserar tarmarna kanske? Eller kan det vara kroppen som förbereder sig? Vem har sagt att det är glamoröst att vara gravid ;)

• lillterror
    Anonym (Småland) skrev 2016-02-03 14:27:36 följande:

Jag har varit jättetrög i magen fram till v22, då la sig bebisen med huvudet neråt och magen började sköta sig själv, så bebisens position påverkar definitivt tarmarna! Det som räddade mig var en actimel varje morgon före frukosten.

Det är ganska vanligt att tarmarna kommer igång ordentligt ett par dagar före förlossningen, så nu kan det vara nära!

Har bf om två veckor vilket iofs betyder "när som helst" men är helt inställd på att gå över =) kan ju däremot hoppas det faktiskt är på gång. Men sen blir det väl lätt så nu i slutet att man letar mängder med tecken på att det är nära ;)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-02-03 14:57:57 följande:

Så länge jag druckit kaffe så har magen hållit igång hyfsat i alla fall, har jag skippat kaffet nån dag har det varit tvärstopp.

Men sen nu den senaste veckan har jag vaknat varje morgon av att jag måste gå upp på toa, sen har jag behövt gå ungefär 3 gånger till under dagen

Skönt att fler har detta dilemma ;) kaffe brukar kunna göra en del för mig med, men jag får sura uppstötningar av det så det blir bara ett par koppar i månaden..

När har du bf då? =)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-02-03 16:07:01 följande:

Har bf 28/2. Du hade lite tidigare va?

17/2 men är mer inställd på 22 av någon anledning =)
  • lillterror

Pga minskade och ändrade fosterrörelser har jag fått tid för kontroll på förlossningen. det är säkert ingenting, kanske bara en trött bäbis men hellre kolla en gång för mycket än för lite! Någon annan som gjort kontroll för det och vet vad dom gör där inne? Ctg antar jag?

• lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 12:36:08 följande:

Hoppas inte det är nått. Antagligen ul där dom kollar bebis, mängden fostervatten och flödet i navelsträngen.

Min bebis är fram och tillbaka med rörelser. Ena dagen är det full rulle och andra lugnt o sansat. Pratade med bm och enligt henne är de ok så länge man känner bebis minst 10 ggr om dagen. Men igår och idag har han varit lugn. Kommer ringa o rådfråga om han inte kommer igång nu framåt eftermiddagen.

Lycka till. Säkert bara en trött bebis som du säger..

Jag har en väldigt lugn bäbis som inte gjort mycket väsen av sig alls, men igår och idag så har rörelserna haft annan karaktär? Lite färre och mer slött skulle jag vilja beskriva det som, ungefär som när man är riktigt seg på morgonen och ligger och drar sig.. dom ökade lite däremot 1,5 timme innan tiden för kontroll så jag och bm kom överens om att avvakta lite till =) så får jag höra av mig fram mot eftermiddagen om jag fortfarande är orolig.
Svar på tråden BF februari 2016