• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • idm
    Agnesmamma2012 skrev 2015-10-25 08:08:43 följande:

Ni får säkert besked fort :). Tog bara lite mer än en vecka för mig att få mitt beviljat , och jag skrev inga 6 sidor ;).

Men vad härligt! :) Jag hoppas verkligen! :)

När går du hem? :)
  • zezzan81
    Linda8110 skrev 2015-10-24 22:42:27 följande:

Jag gick igenom en dag och beskrev alla moment utförligt, allt från vad som kan vara tungt, slitigt och farligt. Beskrev också hur min pedagogiska roll ser ut så det är ej bara att hoppa in i en äldrebarnsgrupp utan vidare. Beskrev också hur arbetet i en äldrebarnsgrupp kan se ut.

Skrev kring:

Måltider

Tvätt

Bäddning

Blöjbyten

Lek

Innevistelse

Utevistelse

Utflykter

Köra vagnar

Städning

Av och påklädning

Tack för hjälpen! Det finns ju så många moment men ofta reflekterar man inte över hur krävande de kan vara förrän det tagit ut en helt:/.
  • Agnesmamma2012
    idm skrev 2015-10-25 08:19:38 följande:

Men vad härligt! :) Jag hoppas verkligen! :)

När går du hem? :)

Jag har dessvärre varit hemma nu en månad pga mycket problem med rygg/ foglossning . Också mycket yrsel pga extremt lågt blodtryck . Så kommer inte kunna jobba mer före bebisen kommer . Jag får graviditetspenning från och med 16 december .

När är du beräknad ? När går du hem :)?
  • idm
    Agnesmamma2012 skrev 2015-10-25 23:53:05 följande:

Jag har dessvärre varit hemma nu en månad pga mycket problem med rygg/ foglossning . Också mycket yrsel pga extremt lågt blodtryck . Så kommer inte kunna jobba mer före bebisen kommer . Jag får graviditetspenning från och med 16 december .

När är du beräknad ? När går du hem :)?

Hoppas att du trots foglossning och yrsel mår bra :) Om jag får min graviditetspenning beviljad jobbar jag sista dagen den 11/12 :) Jag är beräknad till den 9 /2. När har du bf? :)
  • Linda8110
    zezzan81 skrev 2015-10-25 11:13:27 följande:
    Tack för hjälpen! Det finns ju så många moment men ofta reflekterar man inte över hur krävande de kan vara förrän det tagit ut en helt:/.
    Nej exakt!
    Viktigt att skriva utförligt ur alla moment. Alla lyft, vridningar, böjningar och hur många upprepningar det blir. Tog också upp faran för att eventuellt bli sparkad i magen vid många moment, både vid entusiasm hos barnet men också när de ej är på humör för det som ska ske :) Tex vid blöjbyten.
  • Agnesmamma2012
    idm skrev 2015-10-26 06:13:28 följande:

Hoppas att du trots foglossning och yrsel mår bra :) Om jag får min graviditetspenning beviljad jobbar jag sista dagen den 11/12 :) Jag är beräknad till den 9 /2. När har du bf? :)

14/2 så några dagar efter :). Ert första barn ? Vart bor ni ?
  • gullan83

Hej får man hoppa in här?? Väntar mitt tredje barn och bor nere i Skåne. Väntar en flicka efter två pojkar :) bf 24 februari

• idm
    Agnesmamma2012 skrev 2015-10-26 22:44:59 följande:

14/2 så några dagar efter :). Ert första barn ? Vart bor ni ?

Spännande :) Ja det är vårt första barn. Vi bor i Småland :) du då?
  • Mamma till två gullegrisar

[quote=75926147][quote-nick]idm skrev 2015-10-27 06:08:48 följande:[/quote-nick]Spännande :) Ja det är vårt första barn. Vi bor i Småland :) du då?[/quote

Vart i Småland? Bor också där :)

• minneli
    gullan83 skrev 2015-10-27 02:55:09 följande:

Hej får man hoppa in här?? Väntar mitt tredje barn och bor nere i Skåne. Väntar en flicka efter två pojkar :) bf 24 februari

Välkommen hit!

Jag väntar också mitt tredje barn och en pojke efter två flickor :)

Går in i vecka 24 idag!
Svar på tråden BF februari 2016