• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Lysmasken

[quote=75933366][quote-nick]Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-28 21:51:06 följande:[/quote-nick]Småland.. är ju samma pris oavsett vart i Sverige. Vart bor du?[/

Haha tänkte inte så

Brukar inte direkt skicka saker. Kan väga den imorrn efter jobbet å kolla på posten.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Penguinlover

Behöver man ha en skötväska? Kan man inte använda vilken väska som helst? Har de andra funktioner mer än att man kan transportera saker i dom?

• Linda8110
    Penguinlover skrev 2015-10-29 06:50:19 följande:

Behöver man ha en skötväska? Kan man inte använda vilken väska som helst? Har de andra funktioner mer än att man kan transportera saker i dom?

Självklart kan man använda vilken väska som helst. Det som kan vara bra att tänka på är att det är en väska med någorlunda lång rem så den går att hänga över vagnen och är lätt att komma åt. Många fack är bra eftersom man har med sig många olika småsaker som annars blir jobbiga att leta efter i ett och samma stora fack. Det är också bra om det är en väska som är lätt att öppna med en hand om du behöver komma åt något medan du samtidigt håller ditt barn.
  • Jennsan84
    Penguinlover skrev 2015-10-29 06:50:19 följande:

Det brukar också ligga en tunnare skötdyna i dom. Ifall man är på stan och behöver byta så har man alltid med sitt egna så man inte behöver lägga bebis på något ofräscht underlag.
  • sladda

Trodde man skulle njuta mer av denna graviditeten när de andra barnen är lite äldre (5&7). Men 5-åringen tar musten ur mig totalt med sitt humör :(

Så pass att man börjar fundera på vad man gett sig in på :(

• Linda8110

La alla papper för ansökan om gravidpenning på lådan igår kväll. Alla hundra sidor haha! Vilken känsla. Snäääälla låt det gå igenom!!! Strax ska jag till barnmorskan :)

• Mamma till två gullegrisar
    sladda skrev 2015-10-29 09:31:50 följande:

Trodde man skulle njuta mer av denna graviditeten när de andra barnen är lite äldre (5&7). Men 5-åringen tar musten ur mig totalt med sitt humör :(

Så pass att man börjar fundera på vad man gett sig in på :(

Vet hur det är. Min 5-åring är omöjlig ibland och ibland så är man helt Slut.

Samt 8-åringen som är en minitonåring; )
  • Linda8110
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 13:15:24 följande:

Var hos bm idag. Mätte magen och lyssnade på hjärtat :))

V24 idag.. Bokade lite tider för bland annat glukosbelastning och vårt andra ul. .

Precis vad jag gjorde idag också :) Går in i v.26 idag.
Svar på tråden BF februari 2016