• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Penguinlover
    Linda8110 skrev 2015-10-29 06:57:44 följande:

Självklart kan man använda vilken väska som helst. Det som kan vara bra att tänka på är att det är en väska med någorlunda lång rem så den går att hänga över vagnen och är lätt att komma åt. Många fack är bra eftersom man har med sig många olika småsaker som annars blir jobbiga att leta efter i ett och samma stora fack. Det är också bra om det är en väska som är lätt att öppna med en hand om du behöver komma åt något medan du samtidigt håller ditt barn.

Jennsan84 skrev 2015-10-29 08:00:35 följande:

Det brukar också ligga en tunnare skötdyna i dom. Ifall man är på stan och behöver byta så har man alltid med sitt egna så man inte behöver lägga bebis på något ofräscht underlag.

Tack för förklaringen! När jag tänker efter så har jag faktiskt inte någon väska som skulle passa speciellt bra. Nu har jag gått från att tänka att en skötväska är ett onödigt köp till att titta på ganska dyra modeller. Jag är ganska kräsen med väskor och vill ha en som fungerar bra men som också är snygg. Jag har fastnat lite för modellen Caroline från Storksak.
  • Jennsan84

Den var väldigt snygg! Och dyr ;)

Penguinlover skrev 2015-10-29 18:21:47 följande:

Tack för förklaringen! När jag tänker efter så har jag faktiskt inte någon väska som skulle passa speciellt bra. Nu har jag gått från att tänka att en skötväska är ett onödigt köp till att titta på ganska dyra modeller. Jag är ganska kräsen med väskor och vill ha en som fungerar bra men som också är snygg. Jag har fastnat lite för modellen Caroline från Storksak.

• Mamma till två gullegrisar
    gullan83 skrev 2015-10-29 17:40:34 följande:

Nä 24 februari har jag bf och bryt datum idag

Konstigt, bm räknade på det idag och sa 23+0 idag. Innan rul hade jag bf 24 februari. Då är det imorgon som jag byter..
  • Mamma till två gullegrisar
    GameOfLife skrev 2015-10-29 17:19:20 följande:

Jaha då förstår jag. Håller tummarna för att den har flyttat sig tills dess då! :) Vi fick göra 2 RUL, på första så låg hon vänd in mot min rygg o ville inte visa ansiktet så vi kunde inte bocka av alla moment. Den barnmorskan tyckte de verkade vara en liten tjej. Och eftersom de inte kunde mäta näsbenet och kolla munnen så gick vi återkomma en vecka efter i hopp om att hon flyttat sig. Den barnmorskan trodde också att de var en flicka. Så nu tror jag väl också på det.

Ja, jag gjorde en glukosbelastning i v.13 och ska göra en runt v.30 igen. Det är inte mysigt ska jag säga, smakar bläää.

Ja, vet hur det smakar. . Har gjort vid tidigare graviditeter. . Antar att du också har lite högre bmi eftersom du får göra det två ggr. . ?

Mysigt med en flicka :)))
  • imjessicat

Igår gick vi in i vecka 27

Vågen står på +22kg och känner mig som dunderklumpen.

97 dagar kvar. Eeeeviga väntan!

• lillterror

Hoppar in här då jag har bf 17/2! Första barnet och såg ut att vara en liten flicka på ul =) Någon mer än jag som drabbats av tidig foglossning och andra diverse graviditetsrelaterade åkommor?

• Linda8110
    lillterror skrev 2015-10-30 06:30:52 följande:

Hoppar in här då jag har bf 17/2! Första barnet och såg ut att vara en liten flicka på ul =) Någon mer än jag som drabbats av tidig foglossning och andra diverse graviditetsrelaterade åkommor?

Välkommen och grattis :) Tror min foglossning börjat nu... Har sååå ont speciellt på em/kvällen. Är i v.26.
  • Sandramammatill2
    lillterror skrev 2015-10-30 06:30:52 följande:

Jag är gravid med mitt andra barn. Första barnet var graviditeten som en dröm, visste knappt att jag var gravid förutom mot slutet då jag fick svullna fötter.
    Den här graviditeten, inte ens två år senare har jag haft foglossning sen i början av graviditeten och även stela muskler, så tråkigt! Vissa gånger kan jag knappt röra mej! Sitter längst ner i ryggen och strålar ut längst med höger ben, har bf 21/2 så det hinner säkert bli värre också :/ men annars mår jag bra!
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-10-30 07:29:37 följande:

Jag är gravid med mitt andra barn. Första barnet var graviditeten som en dröm, visste knappt att jag var gravid förutom mot slutet då jag fick svullna fötter.

Den här graviditeten, inte ens två år senare har jag haft foglossning sen i början av graviditeten och även stela muskler, så tråkigt! Vissa gånger kan jag knappt röra mej! Sitter längst ner i ryggen och strålar ut längst med höger ben, har bf 21/2 så det hinner säkert bli värre också :/ men annars mår jag bra!

Men din stackare! Låter som mig då, fast jag har värst i höfterna och ischias, låter som att det är din ischias som ställer till med mest? Sjukskriven? Jag har kryckor för att ta mig fram utomhus och helt sjukskriven sen v23 =( vi har en lång vinter framför oss =/ men så värt det! =)
  • lillterror
    Linda8110 skrev 2015-10-30 07:26:35 följande:

Välkommen och grattis :) Tror min foglossning börjat nu... Har sååå ont speciellt på em/kvällen. Är i v.26.

Det är så obehagligt och önskar man kunde vara utan! Försök dra ner lite på tempot om dagarna så kanske det inte smärtar lika mycket? Varm vetekudde kan dämpa en del också :)
Svar på tråden BF februari 2016