• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Linda8110
    sladda skrev 2015-10-24 13:28:00 följande:
    Verkar som att jag får gå redan imorgon. Hade ingen aning om att buller påverkade så. Vi är ju många som gått gravida där inne. Men arbetsgivaren skulle sprida detta för verkar nytt för alla.

I min ansökan skrev jag kanske 4-5 meningar bara haha. Vad jobbar du med??

Men vad ska man hitta på hemma så länge?? ;)
    Dags för dig att pilla navelludd nu då :) Och boa in hemmet hihi

Jag är förskollärare!
  • sladda
    Linda8110 skrev 2015-10-24 13:34:18 följande:

Dags för dig att pilla navelludd nu då :) Och boa in hemmet hihi

Jag är förskollärare!

Hehe ja det är nog så man får göra, pilla naveln haha. Vi e på husjakt med så hade vatt gott å få tag i ett nu ;)

Som förskollärare går ni hem tidigare med va??
  • Linda8110
    sladda skrev 2015-10-24 21:06:35 följande:
    Hehe ja det är nog så man får göra, pilla naveln haha. Vi e på husjakt med så hade vatt gott å få tag i ett nu ;)

Som förskollärare går ni hem tidigare med va??
    Ja om jag får det beviljat så gör jag det! Ska skicka in pappren i veckan :)

Lycka till med hus! Vart bor ni?
  • zezzan81
    Linda8110 skrev 2015-10-24 13:21:58 följande:

Då ska du nog sluta jobba så snart du bara kan. Jag har skrivit 3,5 sidan idag som bilaga till min ansökan om gravidpenning haha

Hallå! 3,5 sida är inte dåligt:) Blir lite nyfiken då jag med är förskollärare och ska skriva mina papper i veckan. Har du några tips vad man kan ta med utöver det vanliga som låga möbler, lyft osv?:)
  • Linda8110
    zezzan81 skrev 2015-10-24 22:38:23 följande:
    Hallå! 3,5 sida är inte dåligt:) Blir lite nyfiken då jag med är förskollärare och ska skriva mina papper i veckan. Har du några tips vad man kan ta med utöver det vanliga som låga möbler, lyft osv?:)
    Jag gick igenom en dag och beskrev alla moment utförligt, allt från vad som kan vara tungt, slitigt och farligt. Beskrev också hur min pedagogiska roll ser ut så det är ej bara att hoppa in i en äldrebarnsgrupp utan vidare. Beskrev också hur arbetet i en äldrebarnsgrupp kan se ut.

Skrev kring:
    Måltider
    Tvätt
    Bäddning
    Blöjbyten
    Lek
    Innevistelse
    Utevistelse
    Utflykter
    Köra vagnar
    Städning
    Av och påklädning
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-10-24 22:42:27 följande:

Jag gick igenom en dag och beskrev alla moment utförligt, allt från vad som kan vara tungt, slitigt och farligt. Beskrev också hur min pedagogiska roll ser ut så det är ej bara att hoppa in i en äldrebarnsgrupp utan vidare. Beskrev också hur arbetet i en äldrebarnsgrupp kan se ut.

Skrev kring:

Måltider

Tvätt

Bäddning

Blöjbyten

Lek

Innevistelse

Utevistelse

Utflykter

Köra vagnar

Städning

Av och påklädning

Jag har med skickat in min ansökan ganska så nyligen och jobbar som förskollärare även jag. Jag skrev om det som nämnts ovan men tryckte mycket på vikten vid lyft (ex vad ett barn väger, stol väger osv), vrid & böjningar osv vid varje moment. Jag knåpade ihop ca 6 sidor. Hoppas innerligt på att få den godkänd! Det känns redan nu i kroppen att jag dagligen jobbar med små 1-3 åringar. Nu är det bara att vänta på ett besked :)
  • Linda8110
    idm skrev 2015-10-25 06:14:47 följande:
    Jag har med skickat in min ansökan ganska så nyligen och jobbar som förskollärare även jag. Jag skrev om det som nämnts ovan men tryckte mycket på vikten vid lyft (ex vad ett barn väger, stol väger osv), vrid & böjningar osv vid varje moment. Jag knåpade ihop ca 6 sidor. Hoppas innerligt på att få den godkänd! Det känns redan nu i kroppen att jag dagligen jobbar med små 1-3 åringar. Nu är det bara att vänta på ett besked :)
    Ja exakt! La till sådant vid varje moment! :) 6 datorskriva sidor? Haha
  • sladda
    Linda8110 skrev 2015-10-24 21:26:24 följande:

Ja om jag får det beviljat så gör jag det! Ska skicka in pappren i veckan :)

Lycka till med hus! Vart bor ni?

Håller tummarna för dig att det går igenom :)

Tack så mycket :) Bor nere i Blekinge å du?
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-10-25 06:41:35 följande:

Ja exakt! La till sådant vid varje moment! :) 6 datorskriva sidor? Haha

Haha, Japp 6 sidor. Dock radavstånd 1,5, haha. Är lite otålig och vill veta vad beslutet blir nu! :)

Vilken vecka är du i? :)
  • Agnesmamma2012
    idm skrev 2015-10-25 07:17:48 följande:

Haha, Japp 6 sidor. Dock radavstånd 1,5, haha. Är lite otålig och vill veta vad beslutet blir nu! :)

Vilken vecka är du i? :)

Ni får säkert besked fort :). Tog bara lite mer än en vecka för mig att få mitt beviljat , och jag skrev inga 6 sidor ;).
Svar på tråden BF februari 2016