• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sandramammatill2
    Anonym (oroli­g: Fortsätter svara här då hela texten skickades iväg, haha. Larmet låter väldigt högt, har dock bara bott i lägenhet med ett plan, men det låter lika högt som ett brandlarm så det borde höras!
    Glömde ibland stänga av larmet när jag tog upp sonen mitt i natten och skulle amma, så går larmet igång direkt när man satt sej och lika rädd blev jag varje gång haha!

& vi hade spjälsängen nere vid våra fötter (ca. 1m från sängen) när larmet användes och de funkade som det skulle! :)

Har inte sett att de kommit ut med ett nytt larm, ska in och läsa om det!!

• Anonym (orolig)

Sandramammatill2: Okej de får nog bli att köpa en sån :) om nåt skulle hända så är de ju garanterat värt pengarna så klart. Men hur funkar de lixom om barne slutar andas va händer då va ska man göre är dw ens säkert man får väck på barne ? Åååå är så orolig de ska dö i spädbarnsdöd :(

• Sandramammatill2

Anonym (orolig): ja, det är så värt det! plus att man slipper leva i ständig oro!

Självklart är det ju aldrig kul om larmet ringer! Men då är det positiva att du vet att om du inte hade haft larmet hade du kanske inte upptäckt det.
    Sen finns det en liten chans att det kan falsklarma men det har aldrig hänt mej!

Mitt tips om du är osäker är att kolla på youtube hur man ska göra! på larmet står det att man först ska kontrollera så att barnet verkligen är livlöst. Sen ska man börja med allt man gör om man är med om ett livlöst barn, men sök på någon bra video på youtube eller boka en kurs! :)

• sladda

Blev uppringd av försäkringskassan ang gravid penningen. Trodde först jag blivit nekad när jag blev ombedd att beskriva mina arbetsuppgifter. Men de ville stänga av mig redan nu på måndag! (Ansökte om att få gå hem 21/12) . Någon annan som råkat ut för detta? Vill ju inte gå hem än så frågan är om jag måste? Ska prata med chefen på måndag.

• Linda8110
    sladda skrev 2015-10-24 08:29:50 följande:

Blev uppringd av försäkringskassan ang gravid penningen. Trodde först jag blivit nekad när jag blev ombedd att beskriva mina arbetsuppgifter. Men de ville stänga av mig redan nu på måndag! (Ansökte om att få gå hem 21/12) . Någon annan som råkat ut för detta? Vill ju inte gå hem än så frågan är om jag måste? Ska prata med chefen på måndag.

Vad jobbar du med?
  • Anonym (Ja då)
    sladda skrev 2015-10-24 08:29:50 följande:

Klart du inte kan vara tvungen, hur skulle någon kunna tvinga dig? Kan väl inte vara möjligt??

Man måste ju inte söka grav. penning, jag har inte sökt alls.
  • sladda
    Linda8110 skrev 2015-10-24 08:58:36 följande:

Vad jobbar du med?

Jobbar inom industri. Så det är pga bullernivån de inte vill jag ska jobba.
  • sladda
    Anonym (Ja då) skrev 2015-10-24 10:17:43 följande:

Klart du inte kan vara tvungen, hur skulle någon kunna tvinga dig? Kan väl inte vara möjligt??

Man måste ju inte söka grav. penning, jag har inte sökt alls.

Jag sökte grav peng pga tungt arbete. Vilket jag gjort de andra två ggr med utan problem. Men nu verkar det som att en ny studie visar att bullernivån jag jobbar i kan skada fostret från v24.
  • Linda8110
    sladda skrev 2015-10-24 12:34:58 följande:
    Jobbar inom industri. Så det är pga bullernivån de inte vill jag ska jobba.
    Då ska du nog sluta jobba så snart du bara kan. Jag har skrivit 3,5 sidan idag som bilaga till min ansökan om gravidpenning haha
  • sladda
    Linda8110 skrev 2015-10-24 13:21:58 följande:

Då ska du nog sluta jobba så snart du bara kan. Jag har skrivit 3,5 sidan idag som bilaga till min ansökan om gravidpenning haha

Verkar som att jag får gå redan imorgon. Hade ingen aning om att buller påverkade så. Vi är ju många som gått gravida där inne. Men arbetsgivaren skulle sprida detta för verkar nytt för alla.

I min ansökan skrev jag kanske 4-5 meningar bara haha. Vad jobbar du med??

Men vad ska man hitta på hemma så länge?? ;)
Svar på tråden BF februari 2016