• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • GameOfLife
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 13:15:24 följande:

Var hos bm idag. Mätte magen och lyssnade på hjärtat :))

V24 idag.. Bokade lite tider för bland annat glukosbelastning och vårt andra ul. .

Ååh, vad avis jag blir att du får ett andra ul! Jag är också i v.24, ska mäta magen nästa gång jag går till barnmorskan. Har du gjort en glukosbelastning tidigare denna graviditet också?
  • sladda
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 13:12:28 följande:

Vet hur det är. Min 5-åring är omöjlig ibland och ibland så är man helt Slut.

Samt 8-åringen som är en minitonåring; )

Förstår inte hur de kan vara så envisa o kaxiga. Men tur de glömmer fort att man blev arg ;)
  • Mamma till två gullegrisar
    GameOfLife skrev 2015-10-29 13:50:12 följande:

Ååh, vad avis jag blir att du får ett andra ul! Jag är också i v.24, ska mäta magen nästa gång jag går till barnmorskan. Har du gjort en glukosbelastning tidigare denna graviditet också?

Får göra extra ul bara för att kontrollera så moderkakan flyttat sig för den låg nämligen ivägen för utgången vid rul; ) hade det likadant med mitt andra barn och fick då också extra ul. 29 december får vi reda på könet vid ul eftersom bebis var inte medgörlig vid rul. Så nu har bm lovat att vi ska få reda på kön ;)

Nej, ska göra ett på tisdag. Eventuellt ett längre fram i graviditeten. Har du gjort sånt?
  • gullan83

V24 idag.. Bokade lite tider för bland annat glukosbelastning och vårt andra ul. .

Då har vi bf samma dag jag gick också in i vecka 24 idag
  • Mamma till två gullegrisar
    sladda skrev 2015-10-29 14:55:09 följande:

Förstår inte hur de kan vara så envisa o kaxiga. Men tur de glömmer fort att man blev arg ;)

Eller hur.. testar en som attan. Men sen kommer han och kryper upp i famnen och pussar en och säger att man är bästa mamman :) då smälter man och glömmer alla hyss haha..
  • GameOfLife
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 16:11:05 följande:

Får göra extra ul bara för att kontrollera så moderkakan flyttat sig för den låg nämligen ivägen för utgången vid rul; ) hade det likadant med mitt andra barn och fick då också extra ul. 29 december får vi reda på könet vid ul eftersom bebis var inte medgörlig vid rul. Så nu har bm lovat att vi ska få reda på kön ;)

Nej, ska göra ett på tisdag. Eventuellt ett längre fram i graviditeten. Har du gjort sånt?

Jaha då förstår jag. Håller tummarna för att den har flyttat sig tills dess då! :) Vi fick göra 2 RUL, på första så låg hon vänd in mot min rygg o ville inte visa ansiktet så vi kunde inte bocka av alla moment. Den barnmorskan tyckte de verkade vara en liten tjej. Och eftersom de inte kunde mäta näsbenet och kolla munnen så gick vi återkomma en vecka efter i hopp om att hon flyttat sig. Den barnmorskan trodde också att de var en flicka. Så nu tror jag väl också på det.

Ja, jag gjorde en glukosbelastning i v.13 och ska göra en runt v.30 igen. Det är inte mysigt ska jag säga, smakar bläää.
  • gullan83
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 17:01:51 följande:

25 februari?

Nä 24 februari har jag bf och bryt datum idag
  • Lysmasken

Förlåt om jag frågar, men varför ett andra ul?
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
Svar på tråden BF februari 2016