Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-29 16:11:05 följande:
Får göra extra ul bara för att kontrollera så moderkakan flyttat sig för den låg nämligen ivägen för utgången vid rul; ) hade det likadant med mitt andra barn och fick då också extra ul. 29 december får vi reda på könet vid ul eftersom bebis var inte medgörlig vid rul. Så nu har bm lovat att vi ska få reda på kön ;)
Nej, ska göra ett på tisdag. Eventuellt ett längre fram i graviditeten. Har du gjort sånt?
Jaha då förstår jag. Håller tummarna för att den har flyttat sig tills dess då! :) Vi fick göra 2 RUL, på första så låg hon vänd in mot min rygg o ville inte visa ansiktet så vi kunde inte bocka av alla moment. Den barnmorskan tyckte de verkade vara en liten tjej. Och eftersom de inte kunde mäta näsbenet och kolla munnen så gick vi återkomma en vecka efter i hopp om att hon flyttat sig. Den barnmorskan trodde också att de var en flicka. Så nu tror jag väl också på det.
Ja, jag gjorde en glukosbelastning i v.13 och ska göra en runt v.30 igen. Det är inte mysigt ska jag säga, smakar bläää.